Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Renault Clio Diesel

Ελλάδα 9:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το Renault Clio Diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Renault Clio Diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάνουμε πάνω από 5.000 km δοκιμής με το νέο Clio 1.5 dCi. Προσφέρει τελικά αυτά που υπόσχεται; ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ

Advertisement
Advertisement

Οπως έχω γράψει πάμπολλες φορές, τα δεδομένα έχουν αλλάξει στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα. Αυτοκίνητα σαν το Clio είναι στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος, με την αγορά να έχει συρρικνωθεί πλέον σε αυτή την κατηγορία. Καταρχάς μιλάμε ίσως για το πιο όμορφο μικρό αυτοκίνητο που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή. Θα μου πείτε, περί ορέξεως… αλλά σίγουρα ο νέος επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας Λόρενς βαν ντε Ακερ κατάφερε να δώσει τη φρεσκάδα που αναμφίβολα χρειαζόταν το Clio αλλά και γενικότερα η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Απλό, ελκυστικό, ζεστό: αυτό είναι το τρίπτυχο στο οποίο κινήθηκαν οι Γάλλοι και το πέτυχαν απόλυτα!

Το δε εσωτερικό του είναι από τα πιο άνετα στην κατηγορία, από τα πιο ποιοτικά, αλλά και εργονομικά. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε στο νέο σύστημα πολυμέσων Media Nav, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό στις δύο από τις συνολικά τρεις εκδόσεις του Clio: αποτελείται από μία οθόνη αφής των 7’’ η οποία κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα. Ο χειρισμός του συστήματος είναι απλός και απόλυτα ασφαλής και, εκτός από το ηχοσύστημα, περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης hands free. Κάποτε τα συναντούσαμε μόνο στα ακριβά, πολυτελή αυτοκίνητα, πλέον τα βρίσκουμε και στα πιο καθημερινά αυτοκίνητα, κάτι που με μία λέξη ονομάζεται εξέλιξη!

[nggallery id=2588]

Advertisement
Advertisement

Κάτω από το καπό είχαμε τον 1,5 lt κινητήρα πετρελαίου απόδοσης 90 PS (υπάρχει και με 75 PS), ο οποίος με τη δύναμή του μας επέτρεψε να κινηθούμε με ασφάλεια, να προσπεράσουμε με την περίσσια ροπή του (22,0 kgm από τα 1.750 rpm), ενώ, παρά το βαρύ πόδι μας, η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμή μας (πάνω από 5.000 km) δεν ξεπέρασε τα 4,8 lt/100 km, επίδοση απλά μοναδική. Σε ό,τι αφορά τον πετρελαιοκινητήρα της Renault, μιλάμε για έναν από τους λίγους αθόρυβους που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα. Βέβαια σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και η πολύ καλά μονωμένη καμπίνα, που επίσης συναντάς δύσκολα σε αυτής της κατηγορία τα αυτοκίνητα! Πρόκειται για έναν κινητήρα ο οποίος σου δίνει τη δύναμη που θέλεις από χαμηλά (με το 100% της ροπής να είναι διαθέσιμη από τις 1.750 rpm!) μέχρι ψηλά.

Οι εκπομπές ρύπων δε, με… φόρα σε απαλλάσσουν από τα Τέλη Κυκλοφορίας (83 g/km), ενώ κυκλοφορείς και ελεύθερα στον δακτύλιο.
Στον δρόμο, παρά το ελαφρώς αυξημένο βάρος στον εμπρόσθιο άξονα, λόγω του πετρελαιοκινητήρα το Clio είναι στημένο υπέροχα (μανούλες οι Γάλλοι στις αναρτήσεις) ενώ, πέρα από άνετο, είναι και όσο χρειάζεται σκληρό για να «παίξεις» μαζί του, αφού η δύναμη του κινητήρα σού επιτρέπει τέτοιες διαθέσεις…

Εν κατακλείδι, κάποιος που σκέφτεται να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο, με diesel κινητήρα, αυτής της κατηγορία θα είναι πολύ μεγάλη παράληψη αν δεν βάλει στη λίστα το νέο Clio diesel…

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.461 cc (diesel)
Ισχύς: 90 PS/4.000 rpm
Ροπή: 22,0 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 5άρι μηχανικό
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,1 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 3,6 lt (εργ.)
Εκπομπές CO2 (/km): 83 gr
Βάρος: 1.071 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.062/1.732/1.448 mm
Χώρος αποσκευών: 300-1.146 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0€
Τιμή: από 15.300 € (χωρίς απόσυρση)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

Advertisement