Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα Porsche Cayman

Ελλάδα 0:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε τη νέα Porsche Cayman

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα Porsche Cayman

ΔΟΚΙΜΕΣ

Σημεία των καιρών: στη σημερινή ελληνική οικονομική πραγματικότητα η Porsche Cayman ένα dream car. Εμείς την οδηγούμε στην πίστα και τους δρόμους, δίνοντας τροφή για όνειρα…

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Το NewsAuto.gr πήγε μέχρι την Πορτογαλλία, στην ολοκαίνουρια υπερσύγχρονη πίστα του Πορτιμάο για την παγκόσμια παρουσίαση της νέας Porsche Cayman. Παρατηρώντας το αυτοκίνητο ξεχωρίζεις ως βασικό δομικό αρχιτεκτονικό στοιχείο το ελληνικό «Π», που ελαφρά στρογγυλεμένο χρησιμοποιείται παντού. Τα φώτα έχουν σχήμα «Π», οι αεραγωγοί, οι πόρτες, οι διακόπτες, το εμπρός και το πίσω καπό, τα παράθυρα, η κονσόλα – έγινε η αγαπημένη μας σπαζοκεφαλιά κοιτώντας την να ψάχνουμε «Π».

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το άριστης ποιότητας δέρμα και η κορυφαία εργονομία Porsche. Κυριολεκτικά νιώθεις να… φοράς το αυτοκίνητο προτού ακόμη ξεκινήσεις.
Τοποθετείς το κλειδί, παραδοσιακά αριστερά, και ο ατμοσφαιρικός μπόξερ κινητήρας έρχεται σε ζωή. Στην περίπτωσή μας (Cayman S) έχει χωρητικότητα 3.4 lt και αποδίδει 325 PS, 5 PS περισσότερους από την προηγούμενη γενιά με 200 cc λιγότερα, καθότι το όριο περιστροφής έχει ανέβει στις 7.400 rpm.
Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένα κουμπί (σχήματος «Π») που μεταβάλλει τον ήχο της εξάτμισης. Ενεργοποιώντας το ακούς το τέρας να βρυχάται καθαρά, να μπερδεύει και να ανασαίνει στην πλάτη σου. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Porsche, το 70% των Cayman που θα πουληθούν παγκοσμίως θα είναι «S» με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK.
Οδηγήσαμε στην πίστα τόσο το χειροκίνητο 6άρι όσο και το ημιαυτόματο κιβώτιο. Παρότι το χειροκίνητο είναι άριστο και στο πρόγραμμα Sport Plus ρίχνει ξερογκαζιές στα κατεβάσματα κρατώντας ψηλά τις στροφές, θεωρούμε το PDK μονόδρομο.

Advertisement
Advertisement

[nggallery id=1946]

Γρήγορη στον δρόμο, «καυτή» στην πίστα
Οδηγώντας στους παραλιακούς δρόμους του Αλγκάρβε εντυπωσιαστήκαμε από το πόσο εύκολα κινείται απίστευτα γρήγορα. Η ηλεκτρική κρεμαγιέρα έχει άριστη πληροφορία, το στήσιμο της ανάρτησης είναι εντελώς ουδέτερο και αν θες, στην πρώτη πλατεία, λίγο παραπάνω τιμόνι, μια πάτα – άσε στο γκάζι και πάμε με το πλάι. Το κοντρόλ εύκολο, διασκεδαστικό, όλα γίνονται όπως θες ή όπως πρέπει – δεν έχει σημασία η σειρά. Διαθέτει και Adaptive Cruise Control, το δοκίμασα, αλλά δεν νομίζω να ενδιαφέρει κανέναν. Επιπλέον, στο PDK υπάρχει ένα σύστημα Coasting που εξοικονομεί καύσιμο βάζοντας 7η στα 70 km/h. Ούτε αυτό ενδιαφέρει κανέναν, πιστεύω! Στον δρόμο η επιλογή Sport φαντάζει αναίτια ταλαιπωρία, η Normal χαρτογράφηση είναι υπεραρκετή. Στην πίστα, αποκλειστικά Sport Plus σε συνδυασμό με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση που σκληραίνει.

Advertisement

Η χάραξη του Πορτιμάο έχει έντονες υψομετρικές διαφορές και στην περίπτωση της Cayman στροφές 2ης, 3ης και 4ης σχέσης στο κιβώτιο. Αν είσαι φειδωλός στη γωνία στροφής του τιμονιού, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν βέλος από ανθρακόνημα. Ούτε μια ταλάντωση, in, apex, out, εκτελεί με συμπεριφορά γραμμική. Αν στρίψεις περισσότερο, αισθάνεσαι σαν… αρνί στη σούβλα. Οπου «σούβλα» ο νοητός διαμήκης άξονας. Το πίσω μέρος κινείται πιο γρήγορα, εσύ μειώνεις τη γωνία του τιμονιού, η Cayman γράφει μια προκλητική τροχιά και συνεχίζεις κινούμενος αργά αλλά διασκεδαστικά.

Σε γρήγορη κατηφορική δεξιά στροφή με 4η τελειωμένη νιώθεις τον εμπρός αριστερά τροχό πεισματικά βιδωμένο στην άσφαλτο και το τιμόνι σαν καινούριο ξυραφάκι με πολλές λεπίδες. Απαιχτο! Στη Γερμανία η Cayman S ξεκινά από 50.000 ευρώ, εδώ όμως με τους φόρους θα ξεπεράσει τις 120.000 ευρώ.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): Cayman 2.706, 3.436 Cayman S
Ισχύς(PS/rpm): 275/7.400, 325/7.400
Ροπή (kgm/rpm): 29.7/4.500, 37.9/4.500
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: 7τάχυτο, διπλού συμπλέκτη PDK ή χειροκίνητο 6ταχυτο
Τελική ταχύτητα (km/h): 266, 283
Επιτάχυνση 0-100 km (sec): 5,4, 4,7
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 7,0 , 7, 8
Εκπομπές CO2 (gr/km): 180, 188
Βάρος: 1.310, 1.320 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.380/1.801/1.294 mm
Χώρος αποσκευών (lt): 150 εμπρός, 275 πίσω
Τέλη κυκλοφορίας: 459, 480 ευρώ
Τιμή:

 

Advertisement