Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Η Volvo παρουσιάζει το Active High Beam Control

Ελλάδα 7:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η Volvo παρουσιάζει το Active High Beam Control

ΝΕΑ

Η Volvo παρουσιάζει το Active High Beam Control

ΝΕΑ

Στην επικείμενη έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης δεν θα παρουσιαστούν μόνο νέα μοντέλα αλλά και νέες τεχνολογίες. Μία από αυτές είναι η πρωτοποριακή μεγάλη «σκάλα» φώτων της Volvo! Αυτή είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων! Πρόκειται για μία νέα τεχνολογία που κάνει την οδήγηση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού ασφαλέστερη για όλους και πολύ πιο άνετη. Αρχικά παρουσιάζεται στον εξοπλισμό των νέων Volvo S60, V60 και XC60, που κάνουν ντεμπούτο στη Γενεύη σε λίγες μέρες.

Advertisement
Advertisement

Η νέα τεχνολογία, με το διακριτικό τίτλο «Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων» (Active High Beam Control), διαθέτει ένα μηχανισμό που αποτρέπει πλήρως το συχνά επικίνδυνο φαινόμενο της στιγμιαίας «τύφλωσης» των αντίθετα διερχόμενων οδηγών και ενόχλησης αυτών που προπορεύονται. Αυτό επιτυγχάνεται με αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης. Το περιβάλλον οδήγησης παραμένει έντονα φωτισμένο, διατηρώντας όλα τα πλεονεκτήματα του άπλετου φωτισμού της μεγάλης σκάλας φώτων. Εξασφαλίζεται έτσι μία πλήρης και σαφής εικόνα των συνθηκών εμπρός από τον οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των άκρων του δρόμου, όπου μπορεί να βρίσκεται ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο ή εμπόδιο, ένας πεζός ή κάποιο ζώο, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγοί.[nggallery id=1957]

Το εν λόγω σύστημα χρησιμοποιεί την κάμερα που βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ, πίσω από το μεσαίο καθρέφτη οπισθοπορείας. Πρόκειται για την ίδια κάμερα που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ανίχνευσης πεζών και τα συστήματα αυτόματης πέδησης. Η κάμερα αυτή ανιχνεύει τόσο τα αντίθετα διερχόμενα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα και υπολογίζεται αυτόματα το ποσοστό και η θέση σκίασης που πρέπει να εφαρμοστεί στην υψηλή δέσμη φώτων. Η τεχνολογία δε, είναι τόσο ακριβής που το περιθώριο απόκλισης στον καθορισμό των οχημάτων δεν ξεπερνά τις 1,5 μοίρες!

Η πληροφορία σχετικά με την απαραίτητη σκίαση μεταδίδεται σε έναν προηγμένο μηχανισμό προβολικής τεχνολογίας, που είναι ενσωματωμένος στα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου. Ένας μικροσκοπικός κύλινδρος με μεταλλικά τμήματα διαφόρων μεγεθών, προσφέρει τη δυνατότητα μεταβλητής σκίασης της φωτεινής δέσμης σε διάφορες θέσεις, ακριβώς στο βαθμό που χρειάζεται!

Advertisement
Advertisement

Ο Έλεγχος Ενεργής Υψηλής Δέσμης Φώτων, που καλύπτει και μοτοσικλετιστές που κινούνται είτε στην ίδια είτε στην αντίθετη κατεύθυνση, χρησιμοποιεί λαμπτήρες Xenon. Η τεχνολογία έχει πεδίο λειτουργίας ακόμα και για πολύ χαμηλές ταχύτητες, έως και τα 15 χλμ./ώρα. Θα είναι αρχικά διαθέσιμη στα νέα Volvo S60, V60 και XC60.

Επιμέλεια: Πάνος Σεϊτανίδης (facebook.com/SeitanF1)