Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Bentley GT Speed

Ελλάδα 16:40
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Bentley GT Speed

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αποκλειστικό: Οδηγούμε την Bentley GT Speed

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δέκα χρόνια μετά την παρουσίαση στο Παρίσι της πρώτης Continental GT, η Bentley λανσάρει το πιο γρήγορο μοντέλο παραγωγής που δημιούργησε ποτέ: τη νέα GT Speed. Με μέγιστη ισχύ 625 PS, φθάνει τα 100 km/h σε 4,2 sec και αγγίζει σε τελική ταχύτητα τα 330 km/h! Και όλα αυτά σε συνδυασμό με την πολυτέλεια και την ποιότητα κύλισης μίας Bentley.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στο Μόναχο: Κώστας Μπιτσικώκος

Ταξιδέψαμε μέχρι το Μόναχο για την πρώτη οδηγική επαφή με την Bentley Continental GT Speed. Το NewsAuto.gr και το Πρώτο Θέμα είναι τα μοναδικά ελληνικά μέσα που είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το κορυφαίο μοντέλο επιδόσεων στη γκάμα της Bentley. Οδηγήσαμε τη GT Speed από την πρωτεύουσα της Βαυαρίας μέχρι το χειμερινό θέρετρο Ομπερσάλτσμπεργκ, μία περιοχή που είναι διεθνώς γνωστή από το καταφύγιο του Χίτλερ κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μεικτή διαδρομή, στην autobahn και στους… φιδίσιους επαρχιακούς δρόμους, συνέθεσε το ιδανικό πεδίο για να ξεδιπλώσει η Continental GT Speed τις αρετές της.

Ποιος είναι όμως ο λόγος ύπαρξης της GT Speed, όταν υπάρχει η «απλή» GT με τα 575 PS; «Θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα supercar, φιλικό όσο και ένα καθημερινό Grand Tourer. Δύο αυτοκίνητα σε ένα δηλαδή», μας εξηγούν τα στελέχη της Bentley. Φιλόδοξος στόχος, καθώς ένα υπεραυτοκίνητο συνήθως δεν προορίζεται για καθημερινή χρήση. Οφείλουμε πάντως να τους αναγνωρίσουμε ότι έχουν προσέξει κάθε λεπτομέρεια, όσο μικρή και αν είναι, γνώρισμα άλλωστε όλων των μοντέλων της Bentley και απαραίτητη προϋπόθεση για να διαφυλαχθεί το κύρος και η φήμη της εταιρείας.

Advertisement
Advertisement

Οι εξωτερικές αλλαγές είναι διακριτικές, όμως κάτω από την «επιφάνεια» όλα αλλάζουν. Η βρετανική φίρμα συνεχίζει να εξελίσσει τον twin-turbo W12, «πουσάροντας» τον ώστε να αποδίδει επιπλέον 50 PS σε σχέση με την GT, ενώ η μέγιστη ροπή ανεβαίνει στα 81,6 kgm ροπής. Ο κινητήρας υποβλήθηκε σε εξαντλητικές δοκιμές, λειτούργησε τέσσερις φορές επί 100 ώρες σε πλήρη ταχύτητα, δοκιμασία που αντιστοιχεί σε 32.000 km με τελική ταχύτητα. Παράλληλα βελτιώθηκε το σύστημα ψύξης του, ώστε να αντέχει τη συνεχή λειτουργία του σε υψηλές στροφές. Σημαντική δουλειά έγινε και στον αεροδυναμικό τομέα, προκειμένου να μην αλλάζει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε τόσο υψηλές ταχύτητες. Η πίσω αεροτομή αναδύεται αυτόματα, ενώ ο οδηγός μπορεί να την ανεβάσει ή να την κατεβάσει μέσω διακόπτη στην κεντρική κονσόλα.[nggallery id=789]

Το αμάξωμα της GT Speed έχει χαμηλώσει κατά 10 mm, ενώ έχουν τοποθετηθεί πιο σκληρά ελατήρια και αντιστρεπτικές ράβδοι. Το ενεργό σύστημα ελέγχου του ύψους, χαμηλώνει το εμπρός μέρος κατά 15 mm στα 180 km/h και κατά άλλα 6 mm στα 255 km/h. Έτσι περιορίζεται το φαινόμενο της οπισθέλκουσας και το αυτοκίνητο γίνεται πιο σταθερό στις υψηλές ταχύτητες. Η Bentley παρήγγειλε ειδικά για την περίσταση ελαστικά P-Zero της Pirelli, δοκιμασμένα σε ταχύτητες έως 350 km/h. Με διαστάσεις 275/35, «ντύνουν» τους θηριώδεις τροχούς των 21 ιντσών.

Για να περάσει ομαλά όλη αυτή η ισχύς στο δρόμο είναι βεβαίως απαραίτητη η τετρακίνηση, με τη ροπή να κατανέμεται σε αναλογία 40/60 εμπρός – πίσω. Την αποστολή να ακινητοποιήσουν με ασφάλεια το 2,3 τόνων αμάξωμα από τα 300+ km/h αναλαμβάνουν τεράστια δισκόφρενα διαμέτρου 405 mm εμπρός και 335 mm πίσω, με 8πίστονες δαγκάνες. Προαιρετικά – και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας – είναι διαθέσιμοι οι δίσκοι ανθρακονήματος-σιλικόνης (Carbon Silicon-Carbide) διαμέτρου 420 mm, οι οποίοι και πιο ελαφριοί είναι κατά 20 kg και δεν φθείρονται. Η τεχνολογία βοηθά και στον περιορισμό του βάρους. Η νέα GT Speed είναι κατά 65 kg πιο ελαφριά από τον προκάτοχό της, επιτυγχάνοντας μεικτή κατανάλωση 14,5 lt/100 km και εκπομπές CO2 338 g/km.

Advertisement

Πώς είναι στο δρόμο η GT Speed; Πραγματικά εκπληκτική σε κάθε διαδρομή. Είτε ταξιδεύεις χαλαρά μέσα στα βαυαρικά δάση, είτε κάνεις αστραπιαίες προσπεράσεις, είτε οδηγείς με τέρμα το γκάζι στην αριστερή λωρίδα των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων, σε αρκετά τμήματα των οποίων απουσιάζουν τα όρια ταχύτητας. Επιλέγεις D (Drive Mode) στο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF και τα πάντα κυλάνε άνετα, όπως σε μία λιμουζίνα. Οι αλλαγές των σχέσεων είναι ομαλές, ο θόρυβος από την εξάτμιση μόλις που ακούγεται, οι αναρτήσεις σβήνουν κάθε ανωμαλία (δεν έχουν άλλωστε και δύσκολο έργο στη γερμανική άσφαλτο). Η τετρακίνηση προσφέρει κορυφαία πρόσφυση και καθιστά σπάνια την επέμβαση του ESP.

Θέλεις να αλλάξεις χαρακτήρα; Κατεβάζεις τον επιλογέα στο S (Sport Mode) και έχεις πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, οι στροφές του κινητήρα διατηρούνται ψηλά για βοήθεια στην επιτάχυνση, ο ήχος από την εξάτμιση κάνει αισθητή την παρουσία του. Θέλεις τον απόλυτο έλεγχο; Τοποθετείς τα δάχτυλα πίσω από το τιμόνι και επιλέγεις με τα paddles πότε θα ανεβάσεις ή θα κατεβάσεις σχέση στο κιβώτιο. Το κιβώτιο φέρει λειτουργία Block Shifting, η οποία επιτρέπει π.χ. το «κατέβασμα» από 8η σε 4η σχέση, για άμεση απόκριση και εκρηκτική επιτάχυνση. Το τιμόνι με τη μεταβλητή αίσθηση προσφέρει όλο και περισσότερη πληροφόρηση όσο ο δείκτης του ταχύμετρου ανεβαίνει.

Advertisement

Μήπως όμως η τελική των 330 km/h είναι θεωρητική και ένα κόλπο του τμήματος μάρκετινγκ της Bentley; Η απάντηση είναι ξεκάθαρα «όχι». Μπορεί να μην την πλησιάσαμε, όμως φθάσαμε άνετα τα 280 km/h στην autobahn. Είναι εκπληκτική η αίσθηση που αποκομίζεις από τη σταθερότητα της GT Speed, από την ευθυβολία, από την ασφάλεια που σε κάνει να αισθάνεσαι, από το φιλτράρισμα των θορύβων. Νιώθεις ότι κινείσαι με 180-200 km/h. Εκεί στα 280 km/h, ένα ηχητικό και οπτικό σήμα μας ενημέρωσε ότι η πίεση των ελαστικών είναι χαμηλή για τόσο υψηλή ταχύτητα. Κάπως έτσι αναγκαστήκαμε να επιβραδύνουμε. Από τα 280 φρενάρεις στα 130 km/h σε ελάχιστο διάστημα και αναγνωρίζεις τη δουλειά που κάνουν τα γιγαντιαία δισκόφρενα από συνθετικά υλικά.[nggallery id=790]

Είναι λοιπόν ένα πολυτελές 4θέσιο coupe με διττή προσωπικότητα η GT Speed; Όντως, νιώθεις το ίδιο άνετα πίσω από το τιμόνι της, είτε στα όρια των 70 km/h των επαρχιακών δρόμων, είτε με 300 km/h στις μεγάλες ευθείες του αυτοκινητόδρομου. Είναι όμως ένα supercar; Μάλλον όχι, τουλάχιστον έτσι όπως ορίζουμε τα σύγχρονα σκληροπυρηνικά υπερ-αυτοκίνητα.

Τι είναι λοιπόν; Ένα υπερπολυτελές και εκρηκτικό Grand Tourer που δίνει στον πλούσιο ιδιοκτήτη του τη σιγουριά ότι μπορεί να ανεβάσει ρυθμό ανά πάσα στιγμή και να «αντιπαρατεθεί» με τα περισσότερα supercars που θα συναντήσει στο δρόμο του. Τα 200.000+ ευρώ που κοστίζει είναι ένα ποσό που μπορούν να εκταμιεύσουν οι πελάτες της Bentley. Αν θέλετε να περιμένετε για υβριδική έκδοση, μάθαμε ότι είναι μεν στα σχέδια, όχι όμως στα άμεσα. Μάλλον με την επόμενη γενιά. Μέχρι τότε ας απολαύσουμε τα όσα μας χαρίζει απλόχερα η GT Speed αλλά και όσα αντιπροσωπεύει η τεχνολογία μίας κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Advertisement

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (6.0 W12)
Κινητήρας: 5.998 cc
Ισχύς: 625 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 81,6 kgm στις 2.000-5.000 rpm
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς (κατανομή 40/60)
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 330 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 4,2 sec
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 14,5 (εργ.).
Εκπομπές CO2: 338 gr/km
Βάρος: 2.320 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.806/1.944/1.394 mm
Χώρος αποσκευών: 358 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 1.149,2 ευρώ
Τιμή: 171.900 ευρώ (χωρίς φόρους)

 

Θέλεις να αγοράσεις νέο αυτοκίνητο; Με τη Volkswagen Bank μπορείς!