Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Volvo V40 Cross Country

Ελλάδα 0:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Test: Volvo V40 Cross Country

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Volvo V40 Cross Country

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οι έντονες καιρικές συνθήκες μας πέτυχαν έχοντας στα χέρια μας το πετρελαιοκίνητο Volvo V40 Cross Country…

Advertisement
Advertisement

Η αλήθεια είναι ότι σε πολλές των περιπτώσεων τα crossover αυτοκίνητα σου δίνουν την εντύπωση του wannabe SUV, χωρίς όμως να μπορεί και να το υποστηρίζει αυτό τεχνολογικά. Γιατί λίγοι πόντοι υψηλότερα από το έδαφος και κάποια πλαστικά μαρσπιέ γύρω από το αυτοκίνητο, δε σε κάνουν SUV. Και όμως, το V40 Cross Country έρχεται να τα ανατρέψει όλα αυτά.

Το έχουμε στα χέρια μας αυτές τις ημέρες, που το κύμα κακοκαιρίας χτυπάει το λεκανοπέδιο. Στην έκδοση D4 με τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων και τη θηριώδη ροπή των 40 kgm. Ενας κινητήρας που στην κυριολεξία απογειώνει το αυτοκίνητο και την άριστη κλιμάκωση του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Με συνεχή χρήση κλιματισμού και αρκετή βιασύνη η κατανάλωση έμεινε πεισματικά κάτω από τα 5,0 lt/100 km!

Advertisement
Advertisement

Η συμπεριφορά του V40 Cross Country στο βρεγμένο δρόμο είναι απόλυτα ασφαλής λόγω των πάμπολων ηλεκτρονικών συστημάτων, αλλά και του αυξημένου ύψος από το οδόστρωμα. Η ανάρτηση δε, εκμεταλλευόμενη την ακαμψία του πλαισίου, ισιώνει / εξαφανίζει τα πάντα, ενώ ταυτόχρονα δεν γέρνει,. Το τιμόνι (εννοείται πως ρυθμίζεται η αίσθησή του) πληροφορεί χωρίς να «φλυαρεί», ενώ η αφή ικανοποιείται από το πάχος της στεφάνης.

volco_v40cc_offroad_trak_anoigma

Όλα αυτά σε άνα απόλυτα ήσυχο και αξιοπρεπές περιβάλλον, όπως είναι το εσωτερικό του V40 Cross Country, με τους ανανεωμένους χρωματικούς συνδυασμούς και την πολυτελή συνοχή του. Αναμφίβολα όποιος έχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε τέτοιες καιρικές συνθήκες, πρέπει να νιώθει πολύ τυχερός…

Advertisement

Volvo-V40_Cross_Country-2017-1600-02

Πολλά ηλεκτρονικά συστήματα
Στο νέο Volvo V40 (και κατα προέκταση στο Cross Country) σχεδόν όλα ρυθμίζονται με βάση τις επιθυμίες του οδηγού. Για παράδειγμα, ίσως ενοχλείστε από το αυτόματο κλείδωμα όλων των θυρών, οπότε μπορείτε να το ρυθμίσετε όπως θέλετε. Ενώ όλοι μας αγανακτούμε ψάχνοντας το κλειδί, στο V40 -χάρη στο σύστημα «Keyless Start & Drive»- ανοίγεις την πόρτα, μπαίνεις, βάζεις εμπρός τον κινητήρα, ξεκινάς, σταματάς, σβήνεις, πιέζεις την πετούγια στη θέση που κάποτε ήταν η οπή της κλειδαριάς, κλειδώνει… και φεύγεις.

Advertisement

Μπορείς να ρυθμίσεις τα ηλεκτρονικά όργανα του ταμπλό ανάλογα με τη διάθεση ή την αισθητική σου. Οι επιλογές Elegance, Eco και Performance καλύπτουν ευρύ φάσμα – η δική μας ήταν η Elegance που ταιριάζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το ραντάρ ανίχνευσης του V40 Cross Country «σκανάρει» τα όρια ταχύτητας και τα εμφανίζει κατ’ επιλογή στο ταμπλό ή απλώς εναποθέτει ένα κόκκινο στίγμα στο ταχύμετρο στην ένδειξη του νόμιμου ορίου.

Volvo-V40_Cross_Country-2017-1600-04

Το εξελιγμένο σύστημα Lane Keeping Aid που λειτουργεί από τα 65 km/h μέχρι την τελική του αυτοκινήτου σε βοηθά να διατηρείς τη λωρίδα σου -ακραία και χωρίς να κρατάς το τιμόνι- διαμέσου μιας ροπής επαναφοράς που ασκείται. Εννοείται πως ρυθμίζεται, απενεργοποιείται ή ασκεί μόνο δόνηση στο τιμόνι ή μόνο ροπή επαναφοράς. Το σύστημα Collision Warning σε βοηθά να κρατάς αποστάσεις σε συνδυασμό με το Adaptive Cruise Control, ενώ ταυτόχρονα είναι έτοιμο να παρέμβει για να σώσει τον αφηρημένο διερχόμενο πεζό.

Advertisement

volco_v40cc_offroad_trak_4

Τα αυτόματα φώτα ενεργοποιούνται ανάλογα με τη φωτεινότητα και αυτό ισχύει και για τη μεγάλη σκάλα. Το σύστημα αυτόματα όταν διαβάσει κόκκινα φώτα προπορευόμενου αυτοκινήτου -ή φώτα πορείας αντίθετα διερχόμενου- επιστρέφει στη μεσαία σκάλα και επανέρχεται στη μεγάλη όταν εξαλειφτεί το αίτιο. Αυτό γίνεται άψογα, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη.

Αν έχετε ταξιδέψει βράδυ με κακές καιρικές συνθήκες ξέρετε καλά ότι η κούραση εγκυμονεί κινδύνους, μόνο που το V40 και τα συστήματά του δεν κουράζονται.
Είναι πάντα εκεί να αναβοσβήσουν τα φώτα, να ρυθμίζουν την ταχύτητα των υαλοκαθαριστήρων, την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, την πορεία, να κοιτούν στις τυφλές γωνίες (BLIS) και να επαγρυπνούν αν είστε κουρασμένος (DAC). Αν το διαγνώσουν σε επαναφέρουν σε επιφυλακή, όλα αυτά περιλαμβάνονται στο πακέτο driver support.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1969 cc
Ισχύς: 190PS / 4250 rpm
Ροπή: 40,0 kgm / 1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ. ή auto 8 σχ.
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,5 sec
Μικτή κατανάλωση (ανά 100 km): 3,8 lt (εργ.)
Εκπομπές CO2: 99 gr/km (κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο)
Βάρος: 1.476 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4370 / 1.783 / 1.458 mm
Χώρος αποσκευών: 335 lt
Τιμή: από 33.893 ευρώ (με απόσυρση)