Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.2 diesel

Ελλάδα 12:10
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τest: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.2 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.2 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Alfa Romeo Stelvio Q4 2.2 diesel 210PS στον επαρχιακό δρόμο που ενώνει χωριά της ορεινής Αρκαδίας.

Advertisement
Advertisement

ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Είναι αλήθεια πως δεν έχουμε κρύψει τον ενθουσιασμό μας για την βενζινοκίνητη Stelvio των 280PS. Έχουμε γράψει ξεκάθαρα ότι την θεωρούμε εφάμιλλη της Macan σε οδική συμπεριφορά. Επίσης – κακώς – έως τώρα είχαμε οδηγήσει μόνο τη συγκεκριμένη έκδοση. Ειδικά στο Σεντ Μόριτς στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση ήμασταν αδικαιολόγητοι που δεν πήραμε γεύση από την πετρελαιοκίνητη Stelvio.

Η οποία έχει τρεις διαφορετικές εκδόσεις 150PS (πισωκίνητη) – 180PS – 210PS. Εμείς είχαμε στα χέρια μας την πιο ισχυρή έκδοση των 210PS που φέρει την τετρακίνηση Q4 αλλά και το 8αρι αυτόματο κιβώτιο της ZF. Ξεκινήσαμε από Αθήνα προς ορεινή Αρκαδία, Παρασκευή βράδυ. Τα δυνατά φώτα led σου επιτρέπουν να ταξιδέψεις χωρίς κανένα άγχος. Πρακτικά φωτίζουν κοντά στα 300m οπότε δεν υπάρχει θέμα, βλέπεις τη νύχτα όπως τη μέρα. Στοιχείο που εκτιμάς αφάνταστα όταν βγεις από τον αυτοκινητόδρομο.

Advertisement
Advertisement

Με 3 επιβάτες και αποσκευές για τριήμερο η Stelvio κινείται αρχοντικά στον αυτοκινητόδρομο. Ρυθμίζεις την ταχύτητα στα 130km/h η κατανάλωση είναι γύρω στα 6.8lt/100km χαμηλώνεις την ένταση του φωτισμού στο ταμπλό και απολαμβάνεις συζήτηση και μουσική με τη χαρτογράφηση στο Normal. Βγαίνεις από τον αυτοκινητόδρομο και στις πρώτες στροφές επιλέγεις Dynamic. Η Alfa Romeo ζωντανεύει το τιμόνι γίνεται πιο κοφτερό, η ανάρτηση σφίγγει, το γκάζι «ακούει». Κινείσαι γρήγορα χωρίς κάτι να διαταράσσει την ηρεμία στο εσωτερικό. Πιέζεις η Alfa κρατά χαρακτήρα χωρίς να γέρνει ιδιαίτερα και χωρίς δράμα. Δε σε εμπνέει όμως για το κάτι παραπάνω δεν έχει την τρέλα, τον ήχο, το πάθος της βενζινοκίνητης έκδοσης των 280PS. Προσοχή αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό στοιχείο. Πιθανόν οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές της κατηγορίας δεν έχουν στο μυαλό τους ένα σπορ αυτοκίνητο αλλά ένα άνετο υπερυψωμένο SUV.

stelvio75

Advertisement

Η πετρελαιοκίνητη Stelvio θα τους ικανοποιήσει απόλυτα. Άνετη, γρήγορη με τον πετρελαιοκινητήρα να εντυπωσιάζει με τη ροπή του ανεξαρτήτως ρυθμού περιστροφής. Δε σκέφτεσαι πουθενά ούτε μετράς το προσπέρασμα. Πατάς το γκάζι και προσπερνάς. Φτάνεις στον προορισμό σου ατσαλάκωτος και απολαμβάνεις το θαυμασμό που προκαλεί το Ιταλικό κομψοτέχνημα στο αντίκρισμά του. Το πρώτο SUV της Alfa Romeo μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με την Giulia. Έτσι είναι κατά βάση πισωκίνητο: η κίνηση μεταδίδεται πίσω και όταν χρειαστεί ένας πολύδισκος συμπλέκτης στέλνει μέρος της ροπής εμπρός (έως 50%).

Η Stelvio, με ύψος 1.67 μ. είναι σαφώς πιο χαμηλή από τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού, όπως τα Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC, Volvo XC60. Το εσωτερικό σού δημιουργεί μια αίσθηση οικειότητας και πολυτέλειας: δέρμα, ξύλο και υφασμάτινες επενδύσεις ικανοποιούν όραση και αφή. Η θέση του οδηγού είναι χτισμένη γύρω του και αυτό γίνεται αντιληπτό από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (φιλοξενεί τον άξονα μετάδοσης), το κυρτό ταμπλό και το μικρής διαμέτρου δερμάτινο τιμόνι.

Advertisement

stelvioeso

Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί με μαεστρία Ιταλού σχεδιαστή, η οθόνη TFT 8.8 ιντσών με ενσωματωμένη λειτουργία πλοήγησης 3D που αναπτύχτηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli. Ενας περιστροφικός διακόπτης διευκολύνει τις επιλογές χαρτογράφησης (Alfa DNA). Για την ψυχαγωγία φροντίζει ένα σύστημα της Harman Kardon με 14 ηχεία!

Η Stelvio, παρά τον όγκο και το μήκος της, διαθέτει χαμηλό σχετικά βάρος (1.660 kg) και κατανομή 50-50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Σε αρκετά σημεία έχει γίνει χρήση ελαφρών υλικών, όπως ανθρακονήματος (στον άξονα μετάδοσης) και αλουμινίου (κινητήρας, αναρτήσεις, καπό, εμπρός-πίσω φτερά, πόρτες αμαξώματος). Η Stelvio διαθέτει σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4, ενώ εξοπλίζεται προαιρετικά με πίσω διαφορικό που διαθέτει διάταξη μηχανικού κλειδώματος.

Advertisement

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος: Integrated Brake System (IBS), Lane Departure Warning (LDW), Forward Collision Warning (FCW) με Autonomous Emergency Brake (AEB) και αναγνώριση πεζών, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπιοσθοπορείας, cruise control, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών, αισθητήρες φώτων και βροχής, ζάντες αλουμινίου 18”, προβολείς bi-xenon, δερμάτινα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα κ.ά.

Ο ανταγωνισμός είναι έντονος και μπορεί η βενζινοκίνητη Stelvio των 280PS να μην έχει αντίπαλο εκτός της Macan, δεν ισχύει όμως το ίδιο και για την πετρελαιοκίνητη έκδοση. Αν θες diesel, πράγμα απόλυτα λογικό στη συγκεκριμένη κατηγορία, τότε μόνο η καρδιά θα σε πάει στην Alfa. Αν θες Alfa Romeo αγοράζεις την βενζινοκίνητη Stelvio των 280PS. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 210PS δεν υστερεί πουθενά, αλλά δεν ξεχωρίζει και πουθενά έναντι του ανταγωνισμού, εκτός ίσως από το σήμα και το σχήμα. Αυτό όμως είναι καθαρά υποκειμενικό…

Τεχνικά χαρακτηριστικά Alfa Romeo Stelvio 2.2lt, 210PS
Κινητήρας: 2.143 cc
Ισχύς: 210 PS στις 3.750 rpm
Ροπή: 47,9 kgm στις 1750 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Επιτάχυνση: 0-100 km/h: 6,6 sec
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 7.2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 127 gr/km
Βάρος: 1.659 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.687/1.903/1.671 mm
Χώρος αποσκευών: 525 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 152 €
Τιμή: Από 57.000 €

stelvio45