Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X1 xDrive25d

Ελλάδα 18:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW X1 xDrive25d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW X1 xDrive25d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπορεί ένα diesel crossover/SUV να είναι σπορ; Σε αυτή την ερώτηση έρχεται να απαντήσει η έκδοση xDrive25d της BMW X1, την οποία δοκιμάζουμε σε εθνική, επαρχιακό δίκτυο, αλλά και μέσα στην πόλη. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Η BMW X1 γεννήθηκε από τη βαυαρική φίρμα το 2009, στην ανάγκη δημιουργίας του μικρότερου crossover/SUV μοντέλου της γκάμας. Οκτώ χρόνια αργότερα η X1 βρίσκεται στη 2η γενιά της, έχοντας διανύσει μια αρκετά επιτυχημένη εμπορική πορεία στην Ευρώπη, αλλά και στην αγορά της χώρας μας. Σήμερα, η έκδοση xDrive25d που δοκιμάζουμε, με τον 2λιτρο κινητήρα diesel των 231 ίππων και την τετρακίνηση, είναι η κορυφαία πετρελαιοκίνητη επιλογή στη γκάμα, έχοντας ένα κόστος αντίστοιχο της τοποθέτησής της, το οποίο ξεκινά από τα 52.890 ευρώ με πλήρη φυσικά εξοπλισμό.

Σχεδίαση και ποιότητα BMW!

Η BMW X1 xDrive25d δεν διαφοροποιεί τις γραμμές της σε σχέση με αυτές που χαρακτηρίζουν τη 2ης γενιάς X1, σε ένα αμάξωμα με καμπύλες, τη χαρακτηριστική εμπρόσθια γρίλια της BMW, αλλά και μεγάλα σε μέγεθος φώτα. Το μοντέλο της δοκιμής έφερε και το προαιρετικό Μ πακέτο, το οποίο τονίζει τον σπορ αισθητικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

X1 xDrive25d test 640 (3)

Στο εσωτερικό, έχουμε μια από τις καλύτερες σε ποιότητα καμπίνες της αγοράς, με συναρμογή… βράχο, εξαιρετικό φινίρισμα και υλικά από τα κορυφαία της κατηγορίας. Σχεδιαστικά, ακολουθείται η πιο πρόσφατη αισθητική φιλοσοφία των εσωτερικών των μοντέλων της μάρκας, με κονσόλα ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, οθόνη για το σύστημα infotainment ψηλά στο ταμπλό, αλλά και πιεζο-περιστροφικό διακόπτη στο τούνελ μεταξύ των καθισμάτων για το χειρισμό του iDrive. Χωροταξικά, η BMW X1 χαρακτηρίζεται από την εσωτερική της άνεση για τους επιβάτες, αλλά και το μεγάλο πορτ-μπαγκάζ των 505 λίτρων.

X1 xDrive25d test 640 (7)

Advertisement

Άπλετη ροπή-Γρήγορες επιδόσεις

Ο 4κύλινδρος TwinPower Turbo πετρελαιοκινητήρας των 2.0 λίτρων της BMW Χ1 έρχεται στην περίπτωση της έκδοσης xDrive25d στην υψηλότερη απόδοση της ισχύος του με 231 ονομαστικά άλογα, αλλά κυρίως με κορυφαίο νούμερο ροπής σχεδόν 46 κιλών διαθέσιμων μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic, ο κινητήρας αυτός είναι σε θέση να κινήσει πολύ γρήγορα την X1 και να της χαρίσει αντίστοιχα πολύ γρήγορα νούμερα επιταχύνσεων. Από πλευράς απόδοσης, το μοτέρ δείχνει «γεμάτο» σε ένα ευρύ φάσμα, ενώ παραμένει πολιτισμένο σε λειτουργία χωρίς κραδασμούς και θόρυβο. Στο πεδίο της κατανάλωσης, εκμεταλλευόμενος και την επιλογή Eco Pro στο σύστημα παραμετροποίησης Drive Performance Control, ο οδηγός μπορεί να μειώσει τη μέση κατανάλωση της X1 xDrive25d στα 7,8 λτ./100 χλμ. σε πόλη και εθνική.

Advertisement

X1 xDrive25d test 640 (6)

Μια X1 με σπορ γονίδια

Η BMW X1 είναι έτσι κι αλλιώς ένα από τα πιο καλοστημένα SUV της κατηγορίας της, συνδυάζοντας με πετυχημένο τρόπο το κράτημα με την άνεση. Στην περίπτωση της X1 xDrive25d της δοκιμής μας, η παρουσία του M πακέτου με την πιο σπορ ανάρτηση τονίζει τον δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ώστε μαζί και με την γρήγορη εμπλοκή της τετρακίνησης xDrive, να μεγιστοποιείται περαιτέρω η πρόσφυση, αλλά και να μειώνονται οι κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές. Εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι η αίσθηση που προσφέρει το τιμόνι με τη μεταβλητή υποβοήθηση, ενώ πολύ καλά έδειξαν και τα φρένα. Στο πεδίο της άνεσης, η πιο σπορ ανάρτηση και οι μεγάλοι τροχοί μετριάζουν ελαφρώς τα επίπεδα κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς πάντως συνολικά το αυτοκίνητο να κουράζει. Εκτός δρόμου, παρά τον σπορτίφ και κάπως πιο ασφάλτινο προσανατολισμό της εν λόγω έκδοσης, η άμεση λειτουργία της τετρακίνησης εξασφαλίζει την απρόσκοπτη κίνηση σε διαδρομές με πατημένο χώμα.

Advertisement

X1 xDrive25d test 640 (1)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 231 PS/4.400 rpm
Ροπή: 45.9 kgm/1.500-3.000 rpm
Μετάδοση: Και στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.6 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 133 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 159,6 €
Βάρος: 1.650 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.439/1.821/1.612 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 505 lt
Τιμή: 52.890€