ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Kia Stonic 1.0 T-GDI

Ελλάδα 4:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το Kia Stonic 1.0 T-GDI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Kia Stonic 1.0 T-GDI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Γράψαμε χιλιόμετρα με το νέο Stonic, το μοντέλο που βάζει την Kia Motors δυναμικά στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact SUVs. Και ειδικά με τον 1000άρη υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 120 ίππων, αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση!

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Η πρώτη μου επαφή με το εν λόγω μοντέλο ήταν… στατική και αφορούσε στην πρεμιέρα του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Εκεί όπου σίγουρα πρωταγωνίστησε και μας άνοιξε την όρεξη για την πρώτη μας οδηγική επαφή.

Είναι ένα ακόμα μέλος της καλαίσθητης, πρόσφατα ανανεωμένης, σύγχρονης γκάμας της κορεάτικης εταιρίας. Αποτέλεσμα των συνδυασμένων προσπαθειών των στούντιο σχεδιασμού της Kia, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κορέα, είναι ένα μοντέλο φρέσκο, μοντέρνο, νεανικό, που σε τραβάει με την πρώτη ματιά και επιδιώκει να σε κερδίσει στη συνέχεια.

Advertisement
Advertisement

Με compact διαστάσεις (μήκος αμαξώματος 4.140 μέτρα) και εμφάνιση νεανική η οποία ενισχύεται από τη διχρωμία αμαξώματος/οροφής και τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα από είκοσι διαφορετικούς συνδυασμούς (που προκύπτουν από την ύπαρξη εννέα βαφών αμαξώματος και πέντε οροφής)!

Πέραν αυτών, στο πρόσθιο μέρος συναντάμε τη γνώριμη για όλα τα Kia πλέον μάσκα, μυώδες καπό, LED υπογραφή στα φωτιστικά σώματα, δυναμικού σχεδιασμού προφυλακτήρα ενώ το κάτω μέρος περιλαμβάνει μαύρα πλαστικά τα οποία απλώνονται περιμετρικά σε όλο το όχημα.

Kia-Stonic-c640

Advertisement

Οι καθρέφτες και οι εμπρός κολώνες ακολουθούν χρωματικά την επιλογή της οροφής. Στο πίσω μέρος υπάρχει μικρό σπόιλερ οροφής, ψευτοδιαχύτης, ενώ τα φωτιστικά σώματα οριοθετούν το οριζόντιο «νεύρο» που αποτελεί ένα ακόμα ιδιαίτερο στοιχείο σχεδιασμού του Stonic.

CAR004_KIA STONIKTGDI640bΤο εσωτερικό είναι εξίσου ντιζαϊνάτο και ευχάριστο παρότι όχι το ίδιο τολμηρό. Θυμίζει εύλογα το Rio, μιας και οι διαφοροποιήσεις σχεδιαστικά είναι ελάχιστες – υπάρχει όμως επιλογή περισσότερων χρωμάτων. Όπως περηφανεύεται η μάρκα, πρόκειται για το πιο εξατομικευμένο Kia. Παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών η συναρμογή είναι πολύ καλή ενώ στον εσωτερικό κόσμο δεσπόζει η εύχρηστη οθόνη αφής 7 ιντσών, με υψηλής ανάλυσης γραφικά, η οποία είναι στάνταρ και στην έκδοση EX Uptown.

Advertisement

Kia-Stonic-g640

Προσφέρει ευκολία ρυθμίσεων και πλήρη διασύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ κάτω από αυτή συναντάμε δύο επιπέδων χώρους για μικροπράγματα. Όσο για τον πίνακα οργάνων, πέραν από το αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο, οι υπόλοιπες ενδείξεις εμφανίζονται στη ψηφιακή οθόνη που βρίσκεται ανάμεσά τους. H θέση του οδηγού είναι εξαιρετική και επ’ ουδενί δεν θυμίζει αντίστοιχες σε crossover όπου… βλέπεις τον κόσμο από ψηλά. Έχεις καλή ορατότητα με τους μόνους περιορισμούς προς τα πίσω εξαιτίας των πλατιών κολονών.

Kia-Stonic-h640tall

Advertisement

Όμως γενικά οι χώροι κρίνονται πολύ καλοί για την κατηγορία. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο (2.580) υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ παρά την σπορ γενικότερη εικόνα το γεγονός πως δεν υπάρχει πολύ μεγάλη κλίση στην οροφή εξασφαλίζει χώρο και για τα κεφάλια ακόμα και πιο ψηλών επιβατών στις πίσω θέσεις. Ιδιαίτερα ανταγωνιστικός για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων.

Kia-Stonic-i640tall

Αρκετά όμως με το φαίνεσθε, πάμε και στην ουσία. Τι κάνει λοιπόν το Stonic στο δρόμο; Το οδηγήσαμε με τον 1000αρη υπέρ-τροφοδοτούμενο T-GDI των 120 αλόγων, σε ένα σύνολο ευχάριστο εν κινήσει, με καλή ποιότητα κύλισης και ουσία άνευ ακροτήτων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι πολιτισμένος σε λειτουργία και ήσυχος, με τη σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου έξι σχέσεων να τον βοηθά να προσφέρει ότι έχει, όποτε το θες, δίνοντας στο Stonic μία σβελτάδα αρμοστή της εμφάνισής του.

CAR004_KIA STONIKTGDI640c

Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως σου δίνει την αίσθηση πως οδηγείς hatch, πράγμα στο οποίο βοηθά φυσικά και η θέση οδήγησης. Παρότι σφιχτή, η ανάρτηση δεν σε «πονά» στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους ενώ οι κλίσεις είναι σχεδόν μηδενικές. Το σύστημα διεύθυνσης (που όπως και η ανάρτηση έχουν εξελιχθεί επί ευρωπαϊκού εδάφους), δίνει καλή πληροφόρηση ενώ τα φρένα είναι άκρως αποτελεσματικά. Η κατανάλωση είναι λίγο «τσιμπημένη», ειδικά αν το Stonic σε παρασύρει στο να κινηθείς σε δρόμους πιο… απολαυστικούς και στο να φλερτάρεις περισσότερο με το δεξί πεντάλ.

CAR004_KIA STONIKTGDI640a

Όπως συνηθίζεται με τη νέα γενιά μοντέλων της Kia, ένα από τα δυνατά χαρτιά των Κορεατών είναι ο εμπλουτισμός με μπόλικη τεχνολογία. Έτσι το Stonic εξοπλίζεται με σύστημα κατανομής ροπής (Torque Vectoring) με έξυπνη διαχείριση και επιβράδυνση των εσωτερικών τροχών στην διάρκεια επιτάχυνσης σε στροφή μειώνουν την υποστροφή, έλεγχο φρεναρίσματος στροφής (Cornering Brake Control) που φρενάρει ανεξάρτητα τους εσωτερικούς τροχούς για καλύτερη δυναμική ευστάθεια, σύστημα ευστάθειας στην ευθεία (Straight Line Stability) όπου σε περίπτωση βίαιου φρεναρίσματος κάθε τροχός επιβραδύνεται ξεχωριστά για απόλυτο έλεγχο κατευθυντικότητας και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης (Hill Start Assist), όπου στις ανηφόρες υπάρχει υποβοήθηση εκκίνησης του αυτοκινήτου δίχως να επιτρέπεται η κύλιση προς τα πίσω.

Kia-Stonic-j640

Γενικά, το νέο που Kia Stonic προσφέρεται με πλήρη εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χιλιομέτρων αποτελεί ένα όμορφο compact SUV, που συνδυάζει μοντέρνο σχεδιασμό με ουσία στο δρόμο. Και χάρη και στο κόστος απόκτησής του, αποτελεί μία επιλογή που δεν μπορεί να προσπεράσει εύκολα όποιος ψάχνει ένα όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 120 PS/6.000 rpm
Ροπή: 172 Nm/1.500-4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 181 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,3 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5.0 lt
Εκπομπές CO2 : 115 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.140/1.760/1.520 mm
Βάρος: 1185 kg
Χώρος αποσκευών: 352 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 112.7€
Τιμή: 17.090€ (έκδοση EX Uptown)