Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο VW e- Golf

Ελλάδα 4:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το νέο VW e- Golf

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο VW e- Golf

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συμπληρώσαμε κοντά 1.000km εντός πόλης με το αμιγώς ηλεκτρικό Golf χωρίς κανένα συμβιβασμό και με κατανάλωση 3 ευρώ/100km. Tου Τάκη Πουρναράκη

Advertisement
Advertisement

Το ηλεκτρικό Golf είναι πρωτοπόρο, πρόκειται ουσιαστικά για ένα εγχείρημα που γίνεται για πρώτη φορά. Όσα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κυκλοφορήσει μέχρι τώρα στην αγορά (σ.σ: με εξαίρεση το VW up!) έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα. Αντίστοιχα το Golf σχεδιάστηκε για να φέρει θερμικό κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου αλλά και υβριδικό plug in hybrid σύστημα στην έκδοση GTE.

Ανοίγοντας λοιπόν το εμπρός καπό το πρώτο που παρατηρείς εκτός από τον ηλεκτροκινητήρα είναι τα μεγάλα κενά που υπάρχουν. Πράγματι ένας ηλεκτροκινητήρας δε χρειάζεται σύστημα λίπανσης, δε χρειάζεται μίζα, δε χρειάζεται κυκλοφορία νερού, αντιψυκτικό, ανεμιστήρα, υπερτροφοδότη, πτερωτή και άλλα πολλά περιφερειακά μέρη. Οπότε ένα μεγάλο μέρος κάτω από το εμπρός καπό είναι άδειο. Αμέσως το μυαλό πάει στην κατανομή βάρους. Λιγότερο βάρος μπροστά ενώ την ίδια στιγμή η μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα ζυγίζει 318kg. Το μάτι πέφτει στη διάσταση των ελαστικών 205/55/16 φυσιολογική για Golf αλλά υπέρμετρη για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Advertisement
Advertisement

Καταλαβαίνεις άμεσα ότι οι μηχανικοί της VW προσπαθώντας να διαχειριστούν τη διαφορετική κατανομή βάρους επέλεξαν ένα σχετικά φαρδύ ελαστικό για να παρέχει πρόσφυση στον εμπρός άξονα που είναι λιγότερο φορτισμένος, όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι. Μη ξεχνάμε πως το προσθιοκίνητο e-Golf διαθέτει 30kgm ροπής σταθερά από τις 0-3000rpm. Αν θέλετε συγκρίσεις πρέπει να πάμε στον κινητήρα του GTi για αντίστοιχη ροπή.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό δεν εντοπίζεις αρχικά καμία διαφορά σε σχέση με ένα συμβατικό Golf πέρα από τη διαφορετική διαμόρφωση του πίνακα οργάνων. To αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει μόνο τις θέσεις P,R,N,D και είναι μιας σχέσης. Δε χρειάζονται αλλαγές ταχυτήτων το e Golf επιταχύνει σταθερά σε όλο το φάσμα στροφών. Μας έκανε εντύπωση ότι βάζεις το κλειδί σε υποδοχή και το περιστρέφεις. Η ενεργοποίηση του ηλεκτροκινητήρα συνοδεύεται από ένα ηχητικό σήμα για να ξέρεις ότι πήρε μπροστά.

Advertisement

Ξεκινώντας το αυτοκίνητο όπως το περιμένει κανείς είναι εντελώς αθόρυβο. Προφανώς χρειάζεται προσοχή με όσους περπατούν στο κατάστρωμα του δρόμου γιατί δεν ακούν το e Golf πίσω τους. Μέσα στην πόλη το ηλεκτρικό Golf είναι εξαιρετικά άνετο. Χωρίς θορύβους, κραδασμούς, αλλαγές ταχυτήτων και με αβίαστη απολαυστική επιτάχυνση πραγματικά βρίσκεται στο στοιχείο του. Κάθε φορά που μειώνεις την πίεση στο γκάζι ανακτά ενέργεια, όταν σταματάς δεν έχει κατανάλωση εκτός κι αν λειτουργεί ο κλιματισμός ή τα φώτα την νύχτα. Η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου είναι 35.8 kwh. Για να φορτιστεί πλήρως χρειάζεται 17 ώρες σε οικιακή πρίζα (2.3kw) ενώ σε ταχυφορτιστή 5 ώρες. Επίσης σε ειδικό σημείο φόρτισης με συνεχές ρεύμα φορτίζει κατά 80% σε 45 λεπτά.

Advertisement

Η VW δίνει αυτονομία 300km, πρακτικά τα πράγματα είναι ελαφρώς διαφορετικά. Η κατανάλωση σ’ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι κάτι σχετικό, εξαρτάται εν πολλοίς από τον τρόπο χρήσης. Η VW προσφέρει 3 χαρτογραφήσεις: Comfort, Eco, Eco+. Σε καμία από αυτές δεν γίνεται ενοχλητικός ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας όταν αφήσεις το γκάζι όπως σε άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Εμείς καταγράψαμε μέση κατανάλωση κοντά στις 20kwh/100km. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν είδαμε τα 300km αυτονομίας που δίνει η εταιρεία, φτάσαμε μέχρι 180km με αρκετά προσεκτική οδήγηση. Προσοχή δεν αμφιβάλλουμε ότι μπορεί να κάνει 300km με μια φόρτιση το e Gοlf, αυτό όμως για να επιτευχθεί χρειάζεται ειδικούς χειρισμούς. Σε καθημερινή χρήση από έναν απλό οδηγό θα βγάλει άνετα μέχρι 150km. Αυτό σημαίνει ότι κάθε 4 μέρες (σ.σ: με βάση τις ανάγκες μετακίνησης του μέσου αστού) χρειάζεται φόρτιση, πράγμα απλό αν έχεις ρεύμα στο υπόγειο γκαράζ σου. Αν όχι τα πράγματα περιπλέκονται.

Advertisement

Στο ερώτημα αν θα το αγοράζαμε για πρώτο και μοναδικό αυτοκίνητο η απάντηση είναι ανεπιφύλακτα θετική εφόσον προορίζεται για χρήση στην πόλη και έχεις πρόσβαση σε πρίζα. Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στη συμπεριφορά του e-Golf σε δρόμο με στροφές αλλά και σε αυτοκινητόδρομο. Το ρεύμα όπως ίσως γνωρίζεται δεν έχει γραμμική απόκριση στο γκάζι όσο κι αν οι μηχανικοί λογισμικού προσπαθούν να κάνουν μια παραμετροποίηση. Το e Golf φέρει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που βοηθούν τον οδηγό να διατηρήσει μια ασφαλή τροχιά στις στροφές. Στον αυτοκινητόδρομο τώρα η ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150km/h. Μια εξαιρετική ιδέα που θα μπορούσε να βρει εφαρμογή σε όλα τα νέα οχήματα.

Στο e Golf αυτό συμβαίνει για να μην αδειάζει υπέρεμετρα γρήγορα η μπαταρία. Είναι γοητευτικό να κινείσαι με 120km/h χωρίς κανένα θόρυβο από το χώρο του ηλεκτροκινητήρα. Συνολικά πρόκειται για μια νέα τεχνολογία, προς τα εκεί κατευθύνεται η αυτοκίνηση και σίγουρα νωρίτερα απ’ ότι φανταζόμαστε αρκετοί από εμάς θα κυκλοφορούμε με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γιατί όχι, από σήμερα;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτρικός
Ισχύς: 136 PS 3000 – 12000 rpm
Ροπή: 29.8 kgm/0 – 3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,6 sec
Μικτή κατανάλωση: 18,7 kwh/100 km (δοκιμής, συνεχή χρήση κλιματισμού, φώτων, αυτοκινητόδρομος)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 0
Βάρος: 1.615 kg με οδηγό
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.270/1.799/1.482 mm
Χώρος αποσκευών: 341 – 1231lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 38.800 ευρώ