FORMULA 1

Vettel, Verstappen και στο πλάι ο Raikkonen: Μπαμ!

Η χθεσινή σύγκρουση λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση στη Σιγκαπούρη έχει πυροδοτήσει συζητήσεις και πνεύματα. Η άποψή μου για την εκκίνηση του χθεσινού GP στη Σιγκαπούρη είναι ότι πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Δηλαδή για συμβάν που είναι στα φυσιολογικά πλαίσια του “ευ αγωνίζεσαι” σε μια πίστα αγώνων. Ταυτίζεται δηλαδή μ’ αυτή των αγωνοδικών που εξέτασαν όλα τα ριπλέι τα δεδομένα τηλεμετρίας και άκουσαν τις απόψεις των 3 οδηγών.

Αναλύοντας τις επιμέρους κινήσεις κάθε οδηγού ας δούμε τι θα μπορούσε να είχε γίνει ώστε να αποφευχθεί η 4πλη σύγκρουση, καθώς τα απόνερα επηρέασαν και τον Αλόνσο. Σημειώστε πως για πρώτη φορά στην 9ετή ιστορία του αγώνα δίνεται εκκίνηση υπό βροχή στη Σιγκαπούρη. Οι οδηγοί δεν είχαν σημείο αναφοράς καθότι δεν είχαν δοκιμάσει τα ενδιάμεσα/βρόχινα ελαστικά της Pirelli στις δοκιμές τις προηγούμενες μέρες αφού δεν είχε βρέξει.

Θεωρώ ότι ο Φερστάπεν δε φταίει σε τίποτα ούτε θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο. Έχει εκκινήσει μέτρια κινείται όπως είχε προσχεδιάσει προς το κέντρο για να πάρει την αγωνιστική γραμμή έστω πίσω από το Φέτελ. Ο Φέτελ που επίσης εκκινεί μέτρια, συγκλίνει προς το κέντρο και ο Ολλανδός αντιδρά σ’ αυτό, διορθώνοντας λίγο προς τα αριστερά την πορεία του.
Στις δηλώσεις του μετά το συμβάν, ισχυρίζεται ότι φταίει ο Φέτελ που τον κατεύθυνε αριστερά. Αν δείτε το ριπλέι, τον δικαιώνει.

Ο Ράικονεν έχει εκκινήσει καλύτερα από τους δυο πρώτους. Έχει πάρει την εσωτερική και πάει να περάσει από αριστερά το Φερστάπεν. Θα τα κατάφερνε αν ο Φερστάπεν που πιέζονταν από το Φέτελ δεν έκοβε τόσο προς τα αριστερά του. Μπορεί κάποιοι να ισχυριστούν ότι υπερέβαλλε ο Ράικονεν πηγαίνοντας από την εσωτερική υπό βροχή. Αλλά ήθελε ορθά να εκμεταλλευτεί την κακή εκκίνηση του Φερστάπεν. Είναι πράγματα που συμβαίνουν στους αγώνες και ορθώς κατά την άποψή μου οι αγωνοδίκες δεν επέβαλλαν ποινή σε κανέναν για ότι έγινε. Ο Ράικονεν θα μπορούσε να μην έχει πάει από αριστερά, απομακρυνόμενος τόσο από την αγωνιστική γραμμή. Ήταν από την πλευρά του μια ακραία επιθετική κίνηση που δε δικαιολογείται σε δημόσιο δρόμο όπου για πρώτη φορά γίνεται αγώνας υπό βροχή.

Ο Φερστάπεν φέτος είναι υπό μεγάλη πίεση στη F1. Έχει εγκαταλείψει στους μισούς αγώνες έως τώρα και η συγκομιδή βαθμών (68β.) απέχει σημαντικά από τον έτερο οδηγό της ομάδας, Ντάνιελ Ρικιάρντο (162β.). Απόρροια αυτής της πίεσης αλλά και του τρόπου διαπαιδαγώγησής του είναι οι δηλώσεις αμέσως μετά το συμβάν: “Όταν διεκδικείς τον τίτλο όπως ο Φέτελ, δεν παίρνεις τέτοια ρίσκα. Είδατε τι έγινε. Προσπάθησα να το αποφύγω. Δε νομίζω ότι ήταν αγωνιστικό συμβάν. Χαίρομαι που εγκαταλείψαμε και οι τρεις οπότε όλοι μοιραζόμαστε τον πόνο”.

singa17-tp-start-b640
Ο Αλόνσο υπήρξε παράπλευρη απώλεια της σύγκρουσης Φέτελ, Φερστάπεν, Ράικονεν. 

Θυμίζουμε ότι η κόντρα με το Φέτελ έχει ξεκινήσει από πέρυσι και έχει αρκετά επεισόδια. Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari, ήταν ο μεγάλος χαμένος χτες βράδυ, γιατί είχε τη δυναμική να κερδίσει έναν αγώνα που πήρε τελικά ανέλπιστα ο αντίπαλός του στην κούρσα του πρωταθλήματος. Ο Χάμιλτον έχει τώρα προβάδισμα 28 βαθμών ενώ απομένουν 150 βαθμοί να μοιραστούν σε 6 αγώνες. Αν δεν τον προδώσει κάπου η Mercedes και με δεδομένο ότι σε Μαλαισία, Μεξικό και ΗΠΑ η W08 βολεύεται καλύτερα, από την SF 70H η υπόθεση τίτλος γέρνει προς την πλευρά του Βρετανού. Βέβαια στους αγώνες όλα μπορεί να συμβούν, όμως αυτή τη στιγμή ο Χάμιλτον έχει ένα ξεκάθαρο προβάδισμα.

Επίσης είναι βέβαιο ότι η Ferrari θα χρειαστεί το Ράικονεν μπροστά από το Χάμιλτον για να του κόβει βαθμούς. Επόμενος αγώνας το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου το GP Μαλαισίας.

Η χθεσινή σύγκρουση λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση στη Σιγκαπούρη έχει πυροδοτήσει συζητήσεις και πνεύματα. Η άποψή μου για την εκκίνηση του χθεσινού GP στη Σιγκαπούρη είναι ότι πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Δηλαδή για συμβάν που είναι στα φυσιολογικά πλαίσια του “ευ αγωνίζεσαι” σε μια πίστα αγώνων. Ταυτίζεται δηλαδή μ’ αυτή των αγωνοδικών που εξέτασαν όλα τα ριπλέι τα δεδομένα τηλεμετρίας και άκουσαν τις απόψεις των 3 οδηγών.

Αναλύοντας τις επιμέρους κινήσεις κάθε οδηγού ας δούμε τι θα μπορούσε να είχε γίνει ώστε να αποφευχθεί η 4πλη σύγκρουση, καθώς τα απόνερα επηρέασαν και τον Αλόνσο. Σημειώστε πως για πρώτη φορά στην 9ετή ιστορία του αγώνα δίνεται εκκίνηση υπό βροχή στη Σιγκαπούρη. Οι οδηγοί δεν είχαν σημείο αναφοράς καθότι δεν είχαν δοκιμάσει τα ενδιάμεσα/βρόχινα ελαστικά της Pirelli στις δοκιμές τις προηγούμενες μέρες αφού δεν είχε βρέξει.

Θεωρώ ότι ο Φερστάπεν δε φταίει σε τίποτα ούτε θα μπορούσε να κάνει κάτι άλλο. Έχει εκκινήσει μέτρια κινείται όπως είχε προσχεδιάσει προς το κέντρο για να πάρει την αγωνιστική γραμμή έστω πίσω από το Φέτελ. Ο Φέτελ που επίσης εκκινεί μέτρια, συγκλίνει προς το κέντρο και ο Ολλανδός αντιδρά σ’ αυτό, διορθώνοντας λίγο προς τα αριστερά την πορεία του.
Στις δηλώσεις του μετά το συμβάν, ισχυρίζεται ότι φταίει ο Φέτελ που τον κατεύθυνε αριστερά. Αν δείτε το ριπλέι, τον δικαιώνει.

Ο Ράικονεν έχει εκκινήσει καλύτερα από τους δυο πρώτους. Έχει πάρει την εσωτερική και πάει να περάσει από αριστερά το Φερστάπεν. Θα τα κατάφερνε αν ο Φερστάπεν που πιέζονταν από το Φέτελ δεν έκοβε τόσο προς τα αριστερά του. Μπορεί κάποιοι να ισχυριστούν ότι υπερέβαλλε ο Ράικονεν πηγαίνοντας από την εσωτερική υπό βροχή. Αλλά ήθελε ορθά να εκμεταλλευτεί την κακή εκκίνηση του Φερστάπεν. Είναι πράγματα που συμβαίνουν στους αγώνες και ορθώς κατά την άποψή μου οι αγωνοδίκες δεν επέβαλλαν ποινή σε κανέναν για ότι έγινε. Ο Ράικονεν θα μπορούσε να μην έχει πάει από αριστερά, απομακρυνόμενος τόσο από την αγωνιστική γραμμή. Ήταν από την πλευρά του μια ακραία επιθετική κίνηση που δε δικαιολογείται σε δημόσιο δρόμο όπου για πρώτη φορά γίνεται αγώνας υπό βροχή.

Ο Φερστάπεν φέτος είναι υπό μεγάλη πίεση στη F1. Έχει εγκαταλείψει στους μισούς αγώνες έως τώρα και η συγκομιδή βαθμών (68β.) απέχει σημαντικά από τον έτερο οδηγό της ομάδας, Ντάνιελ Ρικιάρντο (162β.). Απόρροια αυτής της πίεσης αλλά και του τρόπου διαπαιδαγώγησής του είναι οι δηλώσεις αμέσως μετά το συμβάν: “Όταν διεκδικείς τον τίτλο όπως ο Φέτελ, δεν παίρνεις τέτοια ρίσκα. Είδατε τι έγινε. Προσπάθησα να το αποφύγω. Δε νομίζω ότι ήταν αγωνιστικό συμβάν. Χαίρομαι που εγκαταλείψαμε και οι τρεις οπότε όλοι μοιραζόμαστε τον πόνο”.

singa17-tp-start-b640
Ο Αλόνσο υπήρξε παράπλευρη απώλεια της σύγκρουσης Φέτελ, Φερστάπεν, Ράικονεν. 

Θυμίζουμε ότι η κόντρα με το Φέτελ έχει ξεκινήσει από πέρυσι και έχει αρκετά επεισόδια. Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari, ήταν ο μεγάλος χαμένος χτες βράδυ, γιατί είχε τη δυναμική να κερδίσει έναν αγώνα που πήρε τελικά ανέλπιστα ο αντίπαλός του στην κούρσα του πρωταθλήματος. Ο Χάμιλτον έχει τώρα προβάδισμα 28 βαθμών ενώ απομένουν 150 βαθμοί να μοιραστούν σε 6 αγώνες. Αν δεν τον προδώσει κάπου η Mercedes και με δεδομένο ότι σε Μαλαισία, Μεξικό και ΗΠΑ η W08 βολεύεται καλύτερα, από την SF 70H η υπόθεση τίτλος γέρνει προς την πλευρά του Βρετανού. Βέβαια στους αγώνες όλα μπορεί να συμβούν, όμως αυτή τη στιγμή ο Χάμιλτον έχει ένα ξεκάθαρο προβάδισμα.

Επίσης είναι βέβαιο ότι η Ferrari θα χρειαστεί το Ράικονεν μπροστά από το Χάμιλτον για να του κόβει βαθμούς. Επόμενος αγώνας το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου το GP Μαλαισίας.

Log In or Create an account