Η Ιφιγένεια των Άλπεων! | NewsAuto.gr
FORMULA 1

Η Ιφιγένεια των Άλπεων!

Ο Ράικονεν θυσιάστηκε ακόμη μια φορά για να κρατήσει το Χάμιλτον μακριά από το Φέτελ. Το Αυστριακό GP ήταν αποκαλυπτικό για τις ισορροπίες δυνάμεων μεταξύ Mercedes Ferrari Red Bull.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ασημί και κόκκινοι είναι σφιχταγκαλιασμένοι σ’ ένα χορό για έναν και οι Ταύροι ακολουθούν με βήμα ταχύ. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο Ρικιάρντο για 5ο συνεχή αγώνα ανεβαίνει στο βάθρο για λογαριασμό της Red Bull.

Αν δει κανείς τους πρώτους 8 οδηγούς στην εκκίνηση και στον τερματισμό οι έξι εξ’ αυτών είτε τερμάτισαν στην θέση που εκκινούσαν (Μπότας, Φέτελ) είτε κέρδισαν θέσεις (Ρικιάρντο, Χάμιλτον, Γκροζάν, Πέρεζ). Ο Φερστάπεν εγκατέλειψε. O Ράικονεν είναι ο μόνος που υποχώρησε καθώς έχασε δυο θέσεις. Σ’ έναν αγώνα που δεν είχε ούτε βροχή, ούτε αυτοκίνητο ασφαλείας και όλοι έκαναν μια μόνο αλλαγή ελαστικών είναι κατόρθωμα να χάσεις δυο θέσεις έχοντας ένα τόσο ανταγωνιστικό μονοθέσιο στα χέρια σου όπως η SF70H.

Λίγο μετά το πέσιμο της καρό σημαίας ο Φέτελ αναζητούσε έναν ακόμη γύρο για να περάσει το Μπότας και να πάρει τη νίκη. Στην πραγματικότητα όμως 71 γύρους νωρίτερα στην εκκίνηση βασική παράμετρος στη στρατηγική της Ferrari δεν ήταν το μέγιστο της συγκομιδής βαθμών από τα δυο της μονοθέσια. Βασική επιδίωξη της στρατηγικής της Ferrari ήταν να διασφαλιστεί ότι ο Φέτελ θα τερματίσει μπροστά από το Χάμιλτον. Ο Βρετανός εκκινούσε 8ος με την πολύ μαλακή γόμα που θεωρητικά άντεχε περισσότερο από την πάρα πολύ μαλακή γόμα που φορούσαν όσοι μπροστά του. Η στρατηγική της Mercedes ήταν απλή: Ο Χάμιλτον θα κέρδιζε κάποιες θέσεις στους πρώτους 30 γύρους και όταν οι πρωτοπόροι έμπαιναν στα πιτ ο Βρετανός με άδειο δρόμο μπροστά του θα πήγαινε όσο πιο γρήγορα/μακριά μπορούσε. Μπαίνοντας για αλλαγή είχε και έναν άσσο στο μανίκι του ήταν ο μόνος που διέθετε φρέσκο σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Θα μπορούσε λοιπόν στο φινάλε να πάει γρήγορα και να κερδίσει κάποιες θέσεις. Ο ίδιος πριν την εκκίνηση αναφέρονταν σε ελαχιστοποίηση απωλειών.

Ο Χάμιλτον πέρασε γρήγορα τους Γκροζάν, Πέρεζ και χάρη στην εγκατάλειψη του Φερστάπεν βρέθηκε 5ος. Έφτασε το Ράικονεν μετά από λίγους γύρους αλλά δεν μπορούσε να τον περάσει. Ο Φινλανδός είχε πιο γρήγορη γόμα, είναι εξαίρετος οδηγός και έπαιξε άμυνα βραδύνοντας τη Mercedes. Βλέποντας ότι δεν μπορεί να περάσει στη Mercedes τράβηξαν το Χάμιλτον μέσα νωρίς για αλλαγή ελαστικών. Πολύ νωρίτερα από το προγραμματισμένο του έβαλαν την πάρα πολύ μαλακή γόμα με την οποία ο Βρετανός ταλαιπωρήθηκε γιατί πίεσε και προκάλεσε τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης. Αναγκάστηκε για λίγους γύρους να ελέγξει το ρυθμό μέχρι να επανέλθει το ελαστικό.

pirelli-aus17-infographic-review-a640tall

Στη Ferrari αντί να βάλουν το Ράικονεν αμέσως μέσα για να τον βοηθήσουν να διεκδικήσει την 4η θέση τον άφησαν έξω άλλους 12 γύρους! Ναι η Ιφιγένεια των Άλπεων έκανε ρεκόρ χρήσης της πάρα πολύ μαλακής γόμας συμπληρώνοντας 45 γύρους μ’ αυτή. Είτε το πιστεύετε είτε όχι στη Ferrari τον κράτησαν στην πίστα για να «κόψει» το Μπότας άσχετα αν δεν κατάφερε πολλά με τόσο φθαρμένα ελαστικά ο Iceman. Έβαλαν όμως το Φέτελ στα πιτ αμέσως μετά το Χάμιλτον στον 34ο γύρο και του άλλαξαν ελαστικά για να καλύψουν έστω και την παραμικρή πιθανότητα να κάνει ο Βρετανός πρωταθλητής τον ήρωα με πολύ γρήγορους γύρους και να βγει μπροστά από το Γερμανό. Αυτό το πρόωρο πιτ στοπ για το Φέτελ είχε ως αποτέλεσμα να χάσει όποια ελπίδα να πιέσει το Μπότας στο τέλος. Ναι μεν η Ferrari είναι καλύτερη στη διαχείριση της κόκκινης γόμας αλλά ο Μπότας είχε 7 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά. Οπότε άργησε να δημιουργηθεί διαφορά δυναμικής λόγω διαχείρισης.

pirelli-aus17-infographic-review-b640tall

Αν οι κόκκινοι στη στρατηγική του Φέτελ είχαν ενεργήσει με στόχο τη νίκη και όχι με στόχο να τον διατηρήσουν μπροστά από το Χάμιλτον πιθανόν ο Φέτελ να είχε κερδίσει στα ίσα. Βέβαια παραμένει ερωτηματικό κατά πόσον θα ήταν διατεθειμένος να ρισκάρει ένα προσπέρασμα επί του Μπότας με το Χάμιλτον εκτός βάθρου καθώς θα είχε περισσότερα να χάσει απ’ ότι να κερδίσει.

Επόμενο αγώνας την ερχόμενη Κυριακή 16/7 στο Σίλβερστον. Εκεί η Ferrari θα παρουσιάσει μια αναβάθμιση της υβριδικής μηχανής και η Mercedes νέο αεροδυναμικό πακέτο. Μένει να δούμε αν αυτό θα οδηγήσει σε μεταβολή της ισόπαλης σήμερα δυναμικής των.

Log In or Create an account