Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Διαφήμισέ το

Ελλάδα 14:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Διαφήμισέ το

ΝΕΑ

Διαφήμισέ το

ΝΕΑ

Η διαφήμιση είναι περίπου ό,τι το καύσιμο για το αυτοκίνητο. Αν δεν βάλεις, δεν θα πάρει μπρος. Αν βάλεις «νερωμένο», κάπου θα σε αφήσει…

Advertisement
Advertisement


Του Ντίνου Παπαγιαννόπουλου

18.10.17/17 και μία…

Φαντάσου τώρα να θέλεις να διαφημίσεις το CAR. Ως αυθύπαρκτο Περιοδικό, αλλά και την συνύπαρξή του με το Πρώτο Θέμα, κάθε πρώτη Κυριακή του μήνα. Σιγά το πράγμα θα μου πείτε. Μήπως εσύ μόλις τώρα διαφήμιση δεν έκανες; Υπό μια έννοια ναι. Δημοσιοποίησα μια πληροφορία για τη δημιουργία ενός νέου «προϊόντος», την ευτυχή συνύπαρξή του με ένα άλλο, ήδη καταξιωμένο, και το πότε θα κυκλοφορήσει. Άρα τη δουλειά μου την έκανα. Αν ήταν έτσι θα είχαν μείνει άνεργοι όλοι οι διαφημιστές του Κόσμου. Μια ξερή ανακοίνωση έχει μια κάποια απήχηση, αλλά ούτε κατά διάνοια αυτή που ο ενδιαφερόμενος (εν προκειμένω εμείς…) θα επιθυμούσε.

Advertisement
Advertisement

Το μήνυμα πρέπει να απευθύνεται κυρίως στο θυμικό. Να χτυπάει στο συναίσθημα, να επιφέρει συναισθηματική ταύτιση, να προκαλεί ή και να προβοκάρει ενίοτε. Αυτό που αναφέρει το CAR ας πούμε ως μότο: «το καλύτερο Περιοδικό Αυτοκινήτου στον Κόσμο» είναι μια σχεδόν προβοκατόρικη δήλωση. «Το καλύτερο του Κόσμου» νέτα σκέτα. Χωρίς «ίσως», «πιθανώς», «κατά τη γνώμη μας» και άλλα τέτοια διαλλακτικά. Αυτό είναι από μόνο του ένα χτύπημα στο συναίσθημα αυτών που το διαβάζουν. Άλλοι το θεωρούν υπερφίαλο, άλλοι υπερβολικό, άλλοι συμφωνούν, όλοι όμως αναρωτιούνται: «πως να είναι άραγε το ‘καλύτερο Περιοδικό Αυτοκινήτου στον Κόσμο’;». Και γιατί; Και το αγοράζουν για να το διαπιστώσουν, θετικά ή αρνητικά προκατειλημμένοι, αλλά το αγοράζουν. Αυτή είναι η πεμπτουσία της διαφήμισης.

Η χρηστική πληροφόρηση, που πρέπει να δίνεται, εντυπώνεται καλύτερα όταν προσφέρεται με τρόπο που να κεντρίζει και την καρδιά, εκτός από το μυαλό. Όταν λοιπόν αρχίσαμε να συζητάμε για τον τρόπο με τον οποίο θα κάνουμε γνωστή (sic) στο ευρύ κοινό την κυκλοφορία του CAR, συμφωνήσαμε ότι το ήδη υπάρχον μότο του Περιοδικού είναι τόσο δυνατό, που δεν χρειάζεται να το ενισχύσεις με άλλες περιττές φιοριτούρες. Μόνο με το πού και το πότε. Το λεκτικό σκέλος λοιπόν ήταν εδώ η εύκολη δουλειά. Δυσκολότερη είναι η «εικονογράφηση», ο τρόπος με τον οποίο θα περιστοιχίσουμε με εξίσου δυνατή εικόνα ένα πασίγνωστο λογότυπο και ένα δυνατό «σύνθημα».

Έχουμε ανατρέξει στα αρχεία του αγγλικού CAR για εντυπωσιακές φωτό. Καλά, αυτό αποδείχτηκε «ένα κομμάτι τούρτα» όπως λένε και οι ίδιοι. Υπάρχουν δεκάδες. Έπρεπε όμως με αυτές να στήσουμε κάμποσα υποθετικά εξώφυλλα, που να εναλλάσσονται και βέβαια το πρόπλασμα του πρώτου δικού μας, το οποίο θα «κρύβουμε» μέχρι λίγες μέρες πριν την έκδοση, οπότε και θα εξαπολύσουμε την τελική διαφημιστική επίθεση.
Βέβαια ποτέ καμία διαφήμιση δεν κατάφερε να βοηθήσει ένα κακό προϊόν. Ούτε καν και ένα μέτριο. Όχι για πολύ καιρό τουλάχιστον. Αντιθέτως υπάρχουν πολλά που η μόνη διαφήμισή τους ήταν το word of mouth.

Advertisement

Βλέποντας λοιπόν να μορφοποιείται σιγά σιγά το ντάμι με τη θεματολογία του περιοδικού, είμαι πεπεισμένος ότι ακόμα και χωρίς να γίνει η παραμικρή νύξη, το CAR θα γινόταν επιτυχία. Όχι επειδή θα κυκλοφορεί μαζί με την πιο επιτυχημένη εφημερίδα, αλλά επειδή το αξίζει. Ο συνδυασμός θα τα κάνει ακαταμάχητα. Και το CAR και την εφημερίδα. Η διαφήμιση απλώς θεμελιώνει ή δίνει μια πρώτη ώθηση αν θέλετε. Όπως οι μηχανικοί έβαζαν μπροστά το μονοθέσιο της F1 με την εξωτερική μίζα…

Υ.Γ Τι εννοείτε δεν ξέρετε τι είναι το ντάμι; Θα σας πω αύριο!

Advertisement