Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

Ο Carlos Sainz μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto!

Ελλάδα 6:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο Carlos Sainz μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto!

MIRROR

Ο Carlos Sainz μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto!

MIRROR

Λίγο πριν αρχίσει την… «Οδύσσεια» του Ράλι Ντακάρ 2015, ο Carlos Sainz μίλησε στο NewsAuto για τον αγώνα-πρόκληση!

Advertisement
Advertisement

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΟ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Ο «Matador» μοιράστηκε τις εντυπώσεις του από το νέο του «όπλο», το Peugeot 2008 DKR με το οποίο η γαλλική εταιρεία επιστρέφει στον θρυλικό μαραθώνιο ενώ παράλληλα, μας μίλησε και για τον γιο του, Carlos Jr, που του χρόνου θα τρέχει στη Formula 1!

NewsAuto: Πόσο αισιόδοξος νιώθετε για το Ράλι Ντακάρ 2015;

Advertisement
Advertisement

Carlos Sainz: Έχω πολλές φορές τρέξει ως αντίπαλος της Peugeot Sport στο παρελθόν και ξέρω εδώ και πολλά χρόνια πόσο παθιασμένη είναι αυτή η εταιρεία με τους αγώνες. Επίσης γνωρίζω πως όταν πάρουν την απόφαση να ξεκινήσουν ένα εγχείρημα, δίνουν τα πάντα για να φτάσουν στην κορυφή. Ειδικά τώρα που ενώνουν τις δυνάμεις τους με έναν πολύ ισχυρό παίκτη, όπως η Red Bull, με την οποία συνεργάζομαι εδώ και πολλά χρόνια. Δεδομένο του πόσο αγαπώ το Ράλι Ντακάρ, η πρόταση που μου έγινε από την Peugeot να αποτελέσω μέλος της στην επιστροφή της σε αυτή τη μοναδική περιπέτεια, ήταν μία πρόταση την οποία δεν μπορούσα να αρνηθώ.

Αυτό είναι το θηριώδες Peugeot 2008 DKR

NA: Το νέο Peugeot 2008 DKR έχει κίνηση στους δύο τροχούς. Γιατί πιστεύετε πως αυτό θα αποτελέσει όπλο έναντι του ανταγωνισμού και ποια είναι τα ισχυρότερα αλλά και τα αδύναμα σημεία του που εντοπίσατε στις δοκιμές εξέλιξής του;

CS: Τα αυτοκίνητα με κίνηση στους δύο τροχούς είναι πολύ πιο ελαφριά από τα 4×4. Επίσης επιτρέπεται να χρησιμοποιούν μεγαλύτερους τροχούς – πράγμα που προσφέρει πλεονέκτημα όταν έχεις να αντιμετωπίσεις τις πολλές παγίδες του απαιτητικού αγωνιστικού τερέν αυτού του αγώνα. Παράλληλα, επιτρέπουν την ελάχιστη «διαδρομή» ανάμεσα στους εμπρός τροχούς και το πρόσθιο άκρο του οχήματος. Το 2008 DKR μπορεί να σκαρφαλώσει ακόμα και σε κάθετους τοίχους! Κι όχι μόνο αυτό! Έχουμε μεγαλύτερη διαδρομή στην ανάρτηση – 460mm αντί για 250mm – κι αυτό είναι ένα στοιχείο που βοηθά πολύ στην ευελιξία του οχήματος καθώς περνάμε από αμμόλοφους και ανισόπεδα εδάφη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό σε έναν αγώνα όπως το Ράλι Ντακάρ. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι πως έχουμε μεγαλύτερους τροχούς ενώ διαθέτουμε ένα σύστημα που μας επιτρέπει να ρυθμίσουμε τις πιέσεις των ελαστικών εν κινήσει, ενώ είμαστε μέσα στο κόκπιτ. Αυτό προσεγγίζοντας για παράδειγμα μία ζώνη με αμμόλοφους, μπορεί να εξασφαλίσει πολύτιμα λεπτά!

Advertisement

NA: Το Ράλι Ντακάρ είναι μία τεράστια πρόκληση. Ποιο είναι το δικό σας… εγχειρίδιο χρήσης για αυτόν τον αγώνα;

CS: Είναι πράγματι μία τεράστια πρόκληση. Ένας περίπλοκος, δύσκολος, μακρύς και κουραστικός αγώνας. Πρέπει να έχεις αντοχές, να είσαι καλά επικεντρωμένος και συγκεντρωμένος στον στόχο σου επί 15 ημέρες.

Το 2008 DKR εν δράσει, σε δοκιμές στην περιοχή Σατό ντε Λαστούρ στη Γαλλία

Advertisement

NA: Έχετε κερδίσει ήδη σε αυτόν τον πολύ απαιτητικό αγώνα. Θα διπλασιάσετε τις νίκες σας σε λίγες ημέρες;

CS: Πρέπει να προσεγγίσουμε το Ράλι Ντακάρ 2015 με ταπεινότητα. Δεν έχουμε κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης άρα δεν έχουμε φτάσει ακόμα στα επιθυμητά επίπεδα αξιοπιστίας.

NA: Εκτός από απαιτητικό, είναι κι ένα επικίνδυνο ράλι. Έχετε νιώθει ποτέ φόβο κατά τη διάρκεια ειδικής διαδρομής;

Advertisement

CS: Ποτέ στην καριέρα μου δεν φοβόμουν μία πρόκληση. Όμως όπως κάθε άλλος οδηγός, έχω τρομάξει κάποιες στιγμές… εν δράσει.

Αυτό είναι το εργασιακό περιβάλλον του Carlos Sainz

NA: Η εμπειρία σας από τα ράλι στο πλαίσιο του παγκοσμίου πρωταθλήματος, σας βοηθάει στο Ράλι Ντακάρ;

CS: Είναι διαφορικά γιατί στο WRC έχεις τις αναγνωρίσεις ενώ κάποιες ειδικές διαδρομές τις ξέρεις τόσο καλά που μπορείς να οδηγήσεις σχεδόν και με τα μάτια κλειστά. Το διάστημα πλήρους αυτοσυγκέντρωσης, δεν ξεπερνά τα 10 λεπτά ανά ειδική διαδρομή. Αντίθετα το Ντακάρ αποτελεί μία συνεχή εξερεύνηση, απαιτεί να είσαι συγκεντρωμένος επί ώρες. Είναι πολύ απαιτητικό ράλι λόγω της διάρκειάς του αλλά και τον ειδικών συνθηκών που συναντάμε σε εύρος δύο εβδομάδων.

NA: Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του συνοδηγού;

CS: Ο συνοδηγός κάνει ένα πολύ μεγάλο μέρος της δουλειάς. Καθημερινά προετοιμάζει τους χάρτες και τα road book της επόμενης ημέρας. Καθοδηγεί τον οδηγό αλλά πρέπει να έχει και τεχνικές γνώσεις, διότι σε περίπτωση κάποιου προβλήματος, πρέπει να δράσουμε μαζί για να βρούμε λύση και να μη χάσουμε πολύ χρόνο.

O Sainz δεν αμελεί να τονίσει τη συνεισφορά του συνοδηγού του, Lucas Cruz

NA: Τι σας έκανε να νιώσετε πιο όμορφα; Η νίκη στο Ράλι Ντακάρ του 2010 ή ένας από τους τίτλους σας στο WRC;

CS: Είναι δύο πράγματα που δεν μπορούν να συγκριθούν. Κάθε νίκη όμως, κάθε επιτυχία, έχει κάτι ιδιαίτερο.

NA: Θα έχετε ως teammate έναν από τους «αιώνιους αντιπάλους» σας: τον Stephane Peterhansel. Θα είναι αυτός ο μεγαλύτερος αντίπαλος στη μάχη για το ψηλότερο σκαλί του βάθρου;

CS: Στόχος μας φέτος είναι να αποκτήσει η ομάδα μας εμπειρίες. Σε αυτό το στάδιο του προγράμματος της Peugeot, δεν είμαστε αντίπαλοι αλλά teammates που συνεργάζονται για να βελτιώσουν το 2008 DKR και να βοηθήσουν την ομάδα να κάνει βήματα προς τα εμπρός.

NA: Τέλος, είστε ένας άκρως επιτυχημένος οδηγός αλλά στην οικογένεια έχετε εκκολαπτόμενο διάδοχο. Πως νιώθετε που το 2015 ο Carlos Jr θα κάνει το ντεμπούτο του ως επίσημος οδηγός στη Formula 1 με τη Scuderia Toro Rosso;

CS: Θα πω μονάχα το εξής: είμαι ένας πολύ υπερήφανος μπαμπάς!

Πριν από 5 χρόνια, “θητεύσαμε” στο δεξί μπάκετ του Sainz, τότε με το VW Touareg με το οποίο κατέκτησε τη νίκη στο Ράλι Ντακάρ 2010