Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Video: Αυτό είναι το 2008 DKR

Ελλάδα 4:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Video: Αυτό είναι το 2008 DKR

ΑΓΩΝΕΣ

Video: Αυτό είναι το 2008 DKR

ΑΓΩΝΕΣ

Το είδατε πρώτα στο NewsAuto το βράδυ της Δευτέρας 14 Απριλίου. Σήμερα, συστήνεται σε όλο τον κόσμο. Ο λόγος για το 2008 DKR με το οποίο η Peugeot επιστρέφει στο Ράλι Ντακάρ!

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Το promo clip είναι ενδεικτικό των προθέσεων της γαλλικής μάρκας. Σκοτεινό υπόγειο, με τρία κλουβιά. Στο πρώτο «κοιμάται» το 205 T16 που θριάμβευσε στο θρυλικό αγώνα το 1987 και το 1988. Στο δεύτερο, «σκεπασμένο» ο 405 T16 που κέρδισε το 1989 και το 1990. Όμως το τρίτο κλουβί είναι άδειο. Η αλυσίδα σπασμένη και η πόρτα του ανοιχτή. Το 2008 DKR λείπει. Όπως αναφέρει το σχετικό σλόγκαν: «ο Λέων είναι έτοιμος να βρυχηθεί ξανά».

Τρεις εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της συμμαχίας των Peugeot, Red Bull και Total για τη δημιουργία μίας ομάδας που θα στοχεύσει στο να «κατακτήσει» τη Νότια Αμερική, το 2008 DKR αποκαλύπτεται και συναρπάζει. Βασισμένο στο crossover δρόμου αλλά σαφώς… θεριεμένο, πιο μυώδες, έτοιμο για τη μεγάλη πρόκληση.

Advertisement
Advertisement

«Είπαμε στην ομάδα του Peugeot’s Style Centre τι θέλαμε. Τους παρείχαμε τις βασικές διαστάσεις καθώς και άλλες σημαντικές λεπτομέρειες όπως ο απαιτούμενος χώρος στην καμπίνα, οι διαστάσεις των τροχών ή οι διαδρομές των αναρτήσεων. Παράλληλα, τους παρείχαμε και δεδομένα από τη δουλειά που κάναμε στον προσομοιωτή», ανέφερε ο επικεφαλής του project, Jean-Christophe Pailler.

Ένα βασικό ερώτημα για τη σχεδιαστική ομάδα, στα πρώτα στάδια δημιουργίας αυτού του «τέρατος», είτε αν θα επιλεγεί κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς. Επιλογή που θα επηρέαζε τον σχεδιασμό σε δύο τομείς.

Advertisement

«Κάναμε εκ βαθέων αναλύσεις όσων είναι ήδη γνωστά από τα cross-country ράλι και ζυγίσαμε τα θετικά και αρνητικά κάθε λύσης. Στο τέλος, επιλέξαμε προσέγγιση διαφορετική από εκείνη των αντιπάλων μας. Δεδομένης της εκτός δρόμου ικανότητας της μετάδοσης στους δύο τροχούς, ειδικά στην άμμο, επιλέξαμε αυτό το δρόμο. Πράγμα που μας επέτρεψε να τοποθετήσουμε μεγαλύτερους τροχούς αλλά και να επωφεληθούμε μεγαλύτερης διαδρομής των αναρτήσεων», συνέχισε ο Pailler. Ως αποτέλεσμα, το 2008 DKR πατάει σε τροχούς 37 ιντσών, ντυμένους με ελαστικά της Michelin (σχεδόν 94εκ).

Πόσο εύκολο ήταν όμως για τους σχεδιαστές της Peugeot, να δημιουργήσουν ένα αγωνιστικό όχημα που να μοιάζει με το επιβατικό crossover;

Advertisement

«Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν να προσαρμόσουμε το στιλιστικό μοτίβο του 2008, στους διάφορους τεχνικούς περιορισμούς, όπως αυτοί επιβάλλονται από τα αφιλόξενα εδάφη στον αγώνα αυτό», τονίζει ο Giovanni Rizzo, υπεύθυνος εξωτερικού σχεδιασμού. «Υπήρχαν δύο τρόποι να προσεγγίσουμε αυτό το στόχο: είτε να πάρουμε ένα απλό 2008 και να αρχίσουμε να το αλλάζουμε βάσει τον απαιτήσεων, είτε να αντλήσουμε έμπνευση από τη γενικότερη σιλουέτα του και να σχεδιάσουμε εξ αρχής ένα αυτοκίνητο που να εναρμονίζεται στις απαιτήσεις αυτής της αποστολής; Επιλέξαμε το δεύτερο, δημιουργώντας μία φρέσκια εκδοχή του 2008. Για παράδειγμα το 2008 DKR δεν έχει πίσω πόρτες, είναι μία πιο κουπέ εκδοχή».

Από το Σεπτέμβριο του 2013 έως τον Ιανουάριο του 2014, υπήρξε στενή συνεργασία ανάμεσα στις προαναφερθείσες πλευρές, ώστε να προκύψει η τελική μορφή του 2008 DKR που διαφέρει σημαντικά από τις πεπατημένες σχεδιασμού σε ράλι cross-country.

Advertisement

Έχοντας ήδη συμμετάσχει επτά φορές στο Ράλι Ντακάρ με τα χρώματα της Red Bull, τόσο με δικίνητα όσο και τετρακίνητα οχήματα, ο Carlos Sainz ξέρει καλά τις απαιτήσεις της δοκιμασίας στους δρόμους της Νότιας Αμερικής. Ο Ισπανός, σαγηνεύτηκε εκ αρχής από το σχεδιασμό του νέου αυτοκινήτου.

«Η φιλοσοφία πίσω από το 2008 DKR σηματοδοτεί μία μεγάλη αλλαγή και συμπεριλαμβάνει πολλές νέες ιδέες. Δεν είχαμε ποτέ ξανά ένα τέτοιο αυτοκίνητο με κίνηση σε δύο μόνο τροχούς. Έχοντας τρέξει στα δύο τελευταία Ράλι Ντακάρ με αγωνιστικό όχημα με κίνηση σε δύο τροχούς, είμαι πεπεισμένος πως πρόκειται για μία λύση που μπορεί να οδηγήσει σε νίκη. Σίγουρα απαιτεί ένα προσεγμένα σχεδιασμένο αυτοκίνητο που να βολεύεται σε κάθε είδος τερέν αλλά ξέρω πως η Peugeot Sport έχει την απαιτούμενη τεχνογνωσία, τεχνολογία αλλά και τα μέσα για να πετύχει σε αυτή τη συναρπαστική για όλους μας πρόκληση», σχολίασε ο Carlos Sainz.

H γαλλική εταιρεία δεν αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά του 2008 DKR.