Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Δοκιμές εξέλιξης Χερέθ, 2η μέρα (Updated)

Ελλάδα 10:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμές εξέλιξης Χερέθ, 2η μέρα (Updated)

FORMULA 1

Δοκιμές εξέλιξης Χερέθ, 2η μέρα (Updated)

FORMULA 1

Μετά τη χθεσινή απραξία, o Jenson Button σημείωσε την καλύτερη επίδοση στο βρεγμένο οδόστρωμα της πίστας της Χερέθ ντε λα Φροντέρα, στη Νότια Ισπανία. Πολλά προβλήματα για τις ομάδες που χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος της Renault (Red Bull, Toro Rosso, Caterham).

Advertisement
Advertisement

TΩΝ TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ/ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Το βρεγμένο οδόστρωμα το πρωί έδωσε την ευκαιρία στους τεχνικούς της Pirelli να συλλέξουν δεδομένα για τα βρόχινα ελαστικά τους. Πολύ περισσότερα χιλιόμετρα σήμερα από κάποιες ομάδες.

Για τη McLaren ήταν η πρώτη εμφάνιση στην πίστα με τον Button πίσω από το τιμόνι. Ο Βρετανός χτες έμεινε άπραγος με την ομάδα να αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Οι μηχανικοί έδωσαν μάχη για να σετάρουν το μονοθέσιο χτες το βράδυ. Σήμερα το πρωί ο Button ήταν ταχύτερος με τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli.

Advertisement
Advertisement

Στην Ιταλική εταιρεία μετά τις αλλαγές των αθλητικών κανονισμών που υιοθετήθηκαν για να τους βοηθήσουν στην εξέλιξη των ελαστικών είχαν το δικαίωμα να ζητήσουν από τις ομάδες να πραγματοποιήσουν μια από τις δώδεκα μέρες δοκιμών εξέλιξης, τεστ βρόχινων ελαστικών. Αποφάσισαν να το πραγματοποιήσουν σήμερα, εκμεταλλευόμενοι την πρωϊνή βροχή στη Χερέθ αν και χρειάστηκε επίσης να χρησιμοποιήσουν και υδροφόρα. Μετά την μεσημεριανή ανάπαυλα χρησιμοποιήθηκαν στεγνά ελαστικά.

Επιπλέον το απόγευμα ο Βρετανός οδηγός ήταν με διαφορά ο ταχύτερος με στεγνά ελαστικά χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα της ιταλικής εταιρείας ελαστικών. Από την άλλη εντυπωσίασε ο Nico Rosberg  με τον αριθμό γύρων που συμπλήρωσε για λογαριασμό της Mercedes. Δε χωρά αμφιβολία πως η γερμανική ομάδα δείχνει αυτές τις πρώτες μέρες καλύτερα προετοιμασμένη ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δοκιμές εξέλιξης. Αν μάλιστα χτες δεν είχε συμβεί η αστοχία της εμπρός αεροτομής τότε μπορεί η Mercedes να είχε συμπληρώσει ακόμη περισσότερους γύρους. Η W05 ήταν και το μοναδικό μονοθέσιο που μπόρεσε να συμπληρώσει 24 γύρους συνεχόμενους, ώστε οι άνθρωποι της Mercedes και της Pirelli να έχουν δεδομένα φθοράς των νέων ελαστικών της Ιταλικής εταιρείας.

Σ’ αυτή τη πρώιμη φάση εξέλιξης των νέων μονοθεσίων είναι κομβικό να συμπληρώσει η ομάδα όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα. Οι 97 γύροι του Rosberg σήμερα δείχνουν την κατάσταση στην οποία βρίσκεται τόσο ο κινητήρας της Γερμανικής εταιρείας όσο και το μονοθέσιο. Έχουμε τονίσει πως φέτος είναι πιθανόν να αποδειχτεί πλεονέκτημα η κατασκευή κινητήρα για τις εργοστασιακές ομάδες, δηλαδή για Ferrari και Mercedes.

Advertisement

Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση της ημέρας ο Rosberg δήλωσε: «Η σημερινή μέρα ήταν συγκλονιστική. Έπρεπε να επισκευάσουμε το πρόβλημα που δημιουργήθηκε χτες στο μονοθέσιο. Ξενύχτησαν στο εργοστάσιο για να ετοιμάσουν και να μας στείλουν νέα εξαρτήματα με την πρωινή πτήση. Μπορέσαμε έτσι να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα και να μάθουμε πολλά πράγματα. Υπάρχουν πολλοί νέοι τομείς που πρέπει να κατανοήσουμε. Το νέο μονοθέσιο είναι πολύ διαφορετικό από το προηγούμενο. Είναι βαρύτερο, έχει μικρότερη αεροδυναμική απόδοση και το τιμόνι είναι τελείως διαφορετικό. Μοιάζει με smartphone που σου δίνει ότι πληροφορία χρειάζεσαι. Κάθε γύρος είναι σημαντικός για να συνηθίσουμε τη χρήση των νέων συστημάτων και με βοήθησε πολύ ότι είχα δουλέψει πολύ στον προσομοιωτή το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Είμαστε ικανοποιημένοι μετά από δυο μέρες δοκιμών στη Χερέθ. Ανυπομονώ να βρεθώ ξανά πίσω από το τιμόνι της W05 την Παρασκευή».

Advertisement

Πολύ ικανοποιημένοι είναι και στην Ferrari από την σημερινή απόδοση της F14 T. Μιλώντας σχετικά ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας James Allison, τόνισε μεταξύ άλλων: «Πιο σημαντικό ίσως από τους χρόνους σήμερα είναι ότι η F14 T συμπλήρωσε 78 γύρους σε δυο μέρες. Είμαι σχετικά ικανοποιημένος απ’ όσα έχω δει ως τώρα. Δε βλέπω κάποια παθογένεια στο νέο μονοθέσιο. Σίγουρα η λίστα προβλημάτων είναι μεγάλη όπως σε κάθε νέο μονοθέσιο, αλλά είμαστε σε θέση να τα αντιμετωπίζουμε. Το πιο σημαντικό είναι να ελαχιστοποιήσουμε τα λάθη. Για παράδειγμα είναι σημαντικό να δούμε αν επιτυγχάνεται σωστά η ψύξη του μονοθεσίου. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά υγρά προς ψύξη και είναι τρομερά σημαντικό να επαρκεί η ροή αέρα».

Άσχημα τα νέα για τους φίλους της Red Bull και της Renault. Ο γαλλικός κινητήρας δεν έχει συμπληρώσει τα χιλιόμετρα που θα ήθελαν στο Βιρί Σατιγιό και σήμερα ο Sebastian Vettel έμεινε άπραγος καθότι η RB10 αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία των ηλεκτροκινητήρων.

H χρονιά δεν ξεκίνησε ιδανικά για τον παγκόσμιο πρωταθλητή
Φωτογραφία: Red Bull Media

Αντίστοιχα προβλήματα και για την Caterham που έμεινε στην πίστα αλλά και στην Toro Rosso που δεν εμφανίστηκε καθόλου σήμερα. Οι τρεις αυτές ομάδες χρησιμοποιούν κινητήρα Renault. Η 4η ομάδα με κινητήρα Renault, η Lotus δε βρίσκεται στη Χερέθ καθότι έχει δηλώσει πως θα ξεκινήσει τις δοκιμές εξέλιξης από το Μπαχρέιν στις 19/2.

Advertisement

Θυμίζουμε πως φέτος οι μονάδες ισχύος αποτελούν ένα συνδυασμό θερμικού υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1.6lt, 600PS και δυο ηλεκτροκινητήρων που ανακτούν συνεχώς ενέργεια και αποδίδουν 160PS ανά γύρο.

Αναλυτικά η κατάταξη της δεύτερης ημέρας:

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Γύροι
1. Jenson Button McLaren 1m24.165s 43
2. Kimi Raikkonen Ferrari 1m24.812s +0.647s 47
3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m25.344s +1.179s 35
4. Nico Rosberg Mercedes 1m25.588s +1.423s 97
5. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m28.376s +4.211s 37
6. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m33.270s +9.105s 53
7. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m37.975s +13.810s 11
8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m38.320s +14.155s 8

Το πρόγραμμα των ομάδων για το επόμενο διήμερο (αν και δεδομένης των προβλημάτων κάποιων ομάδων, ενδέχεται να τροποποιηθεί):

Ομάδα Πέμπτη 30/1 Παρασκευή 31/1
Red Bull Ricciardo Ricciardo
Mercedes Hamilton Rosberg
Ferrari Alonso Alonso
McLaren Magnussen Magnussen
Force India Hulkenberg Juncadella
Sauber Sutil Sutil
Toro Rosso Vergne Kvyat
Williams Massa Massa
Marussia Chilton Bianchi
Caterham Frijns Kobayashi

Αύριο, Πέμπτη 30/1, οι δοκιμές στην πίστα της νότιας Ισπανίας αρχίζουν στις 10:00 ώρα Ελλάδας και ολοκληρώνονται στις 18:00.

Διαβάστε αναλυτικά όσα έγιναν την 1η ημέρα των δοκιμών πατώντας εδώ.