Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Ford Fiesta 1.0 lt

Ελλάδα 3:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Ford Fiesta 1.0 lt

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Ford Fiesta 1.0 lt

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η κάθε εποχή διαθέτει ένα σημείο αναφοράς για νέους κι ανήσυχους οδηγούς. Το Fiesta 1,0 lt / 125 PS έχει τα φόντα για αυτόν τον ρόλο, σήμερα…

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Στο πρόσφατο ή μακρινό παρελθόν τα μικρά γρήγορα αυτοκίνητα είχαν πάντα ξεχωριστή θέση στην καρδιά και τις συζητήσεις των «γρήγορων» πιτσιρικάδων. Από το χιλιάρι Daihatsu Charade Gt-ti των 101 PS μέχρι το Suzuki Swift και από το 205 μέχρι το 106 Rallye μέχρι εσχάτως τα πιο ακριβά Clio RS, Corsa OPC και Mini Cooper S.

Το ανανεωμένο Fiesta με την προσθήκη του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1,0 lt της γενιάς Ecoboost, που στην έκδοση δοκιμής μας αποδίδει 125 PS έχοντας ροπή δίλιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα από το ρελαντί, έχει ενδιαφέρουσες προδιαγραφές, ειδικά στην έκδοση Sport.

Advertisement
Advertisement

Εξωτερικά το νέο Fiesta διαφοροποιείται κυρίως στο εμπρός μέρος διαθέτοντας τη νέα εταιρική μάσκα αλά Aston Martin που πολύ το κολακεύει, δίνοντάς του έναν κοσμοπολίτικο αέρα. Στο εσωτερικό οι νέοι θα ενθουσιαστούν με το νέο σύστημα infotainment και τις δυνατότητες που υπάρχουν με τα Ford Sync, MP3, Bluetooth κ.ά. Η σχεδίαση του ταμπλό παραμένει σύγχρονη, παρά τα χρόνια της. Ο τρικύλινδρος κινητήρας ακούγεται ευχάριστα, ενώ οι κραδασμοί λάμπουν διά της απουσίας τους.

Οδηγώντας εντός πόλης ο οδηγός εκτιμά την ηχομόνωση της καμπίνας, την ακαμψία του αμαξώματος και την άνεση της ανάρτησης, που παρότι ενδοτική στις ανομοιομορφίες δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να πλέει ή να γέρνει. Ταυτόχρονα η ροπή του κινητήρα και η κλιμάκωση του θετικού σε αίσθηση 5ταχυτου κιβωτίου ταχυτήτων κολακεύουν τις μετακινήσεις εντός πόλεως, φτιάχνοντας τη διάθεση οδηγού και επιβατών. Πουθενά, ανεξαρτήτως φορτίου, δεν λείπει η δύναμη για ένα αστραπιαίο προσπέρασμα ή η άνεση στους μνημονιακούς δρόμους κάποιων δήμων.

Advertisement

Βγαίνοντας στην Αττική Οδό ή την Εθνική με το Fiesta των 125 PS έχεις αμέσως την αίσθηση πως οδηγείς αυτοκίνητο μεγαλύτερου όγκου και κυβισμού. Το πάτημα, η έλλειψη θορύβου και η δύναμη του κινητήρα αποτελούν συμμάχους του οδηγού που θα πραγματοποιήσει ευχάριστα ένα ταξίδι.

Σε δρόμο με στροφές το Fiesta ξεδιπλώνει τον πραγματικό του χαρακτήρα. Το άριστο σε πληροφορία και αίσθηση τιμόνι, συνεπικουρούμενο από το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης (EPAS), σε προδιαθέτει μαζί με τη -σχεδόν αγωνιστική- θέση οδήγησης να πιέσεις. Κάνοντάς το εκτιμάς τις αντιδράσεις της ανάρτησης που διορθώνει / απορροφά σε μέγιστο βαθμό ακόμη και το οδηγικό λάθος σε απότομη αλλαγή πορείας, αλλά και τη ραφιναρισμένη ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων όταν το παρακάνεις. Κινητήρας, κιβώτιο και φρένα σού δίνουν την αίσθηση ότι δεν θα ακολουθήσουν σε ρυθμό Gti αν επιμείνεις, αλλά το ταχύμετρο σου θυμίζει ότι τον έχεις ξεπεράσει προ πολλού.

Advertisement

Αυτό είναι το νέο Ford Fiesta Sport 125 PS, ένα αυτοκίνητο που πάει πολύ γρήγορα χωρίς να το δείχνει και με πολύ μεγαλύτερα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας απ’ ό,τι τα Gti του παρελθόντος. Για έναν νέο ενθουσιώδη οδηγό που δεν έχει φρενάρει ποτέ οριακά χωρίς ABS, αποτελεί μια ταιριαστή επιλογή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 125/6.000 PS/rpm
Ροπή: 20,4/1.400 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 5΄σρι μηχανικό
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,4 sec
Μικτή κατανάλωση: 4,9 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 99 gr/km (κυκλοφορεί ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο)
Βάρος: 1.091 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.969/1.722/1.495 mm
Χώρος αποσκευών: 276 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 17.165 ευρώ (16.200 με απόσυρση)
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

zp8497586rq
Advertisement