Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το άρτι αφιχθέν Suzuki SX4 S-Cross

Ελλάδα 19:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το άρτι αφιχθέν Suzuki SX4 S-Cross

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το άρτι αφιχθέν Suzuki SX4 S-Cross

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για το SX4. Το νέο S-Cross αλλάζει σελίδα, κατηγορία και επίπεδο!

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (twitter.com/SeitanF1)

Ψάξε να βρεις ομοιότητες με τη προηγούμενη γενιά. Δεν θα τα καταφέρεις. Το S-Cross αποτελεί έναν άλλο, εντελώς διαφορετικό εαυτό του SX4 και αυτό είναι εμφανές με την πρώτη ματιά. Μεγάλωσε ( το μήκος του είναι στα τα 4.300 mm από 4.315 και το μεταξόνιο στα 2.600 mm από 2.500) και εντάσσεται πλέον στο Segment C. Δεν έχει πια «συγγένεια» με το Sedici, είναι στημένο σε νέα πλατφόρμα, αλλάζοντας κατηγορία και κατά συνέπεια, αντιπάλους. Εύλογα λοιπόν, έπρεπε να προσφέρει περισσότερα, ώστε να τους κοιτάξει στα μάτια – υπάρχει άλλωστε πολύς ανταγωνισμός στην κατηγορία αν και είναι σαφές πως στη συγκριμένη περίπτωση έχουμε… ιαπωνική κόντρα. Καθόλου τυχαία, οι άνθρωποι της Suzuki θεωρούν μεγάλο αντίπαλο το Nissan Qashqai. Έχουν όμως δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να σταθεί απέναντι σε έναν τόσο επιτυχημένο αντίπαλο;

Η απάντηση είναι: «ναι». Πρόκειται μακράν για το καλύτερο Suzuki που έχω οδηγήσει, το πιο άρτια εξοπλισμένο. Το παρατηρείς εξωτερικά και βλέπεις ένα μοντέρνο σύνολο, με δυναμικές γραμμές στο πλάι και που -η αλήθεια είναι- στο πίσω μέρος στέλνει αμέσως τη σκέψη σου στο Qashqai.

Advertisement
Advertisement

Εντός των… θυρών, η αίσθηση φρεσκάδας είναι διάχυτη. Οι σχεδιαστικές γραμμές που είναι σε μεγάλο βαθμό copy-paste με το Swift είναι ευχάριστες, οι διακόπτες στη κεντρική κονσόλα και το τιμόνι εύχρηστοι και εργονομικοί ενώ η θέση οδηγού καλά τοποθετημένη. Έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά πλαστικά, με στρώματα χλωριούχου πολυβινύλιου και ουρεθάνης, με ικανοποιητική συναρμογή. Συνδυασμένα με αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους, με αποκορύφωμα αυτόν των αποσκευών, που από τα 270lt της προηγούμενης γενιάς, έχει εκτοξευτεί στα 430 και καρπώνεται στο έπακρο την αύξηση του μεγέθους του οχήματος.[nggallery id=3047]

Οι επιλογές σε κινητήρια σύνολα είναι μόνο δύο: 1.6 lt σε βενζίνη και πετρέλαιο. Είχαμε στα χέρια μας την πρώτη, στην 4κίνητη πλούσια έκδοση GLX με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Το S-Cross έχει γεμάτη φαρέτρα στον τομέα του εξοπλισμού από τη βασική έκδοση, που μπορεί να εμπλουτιστεί περισσότερο στη πορεία, αναφέροντας ενδεικτικά: 7 αερόσακους, ESP, RadioCD με mp3 και χειριστήρια στο τιμόνι, cruise control και άλλα καλούδια στον τομέα της ασφάλειας, της άνεσης και του infotainment.

Στο δρόμο τα 120 άλογα κρίνονται επαρκή για άνετες διαδρομές αλλά και για σβέλτη οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους, χωρίς να «τρομάζεις» με κλίσεις και ασάφεια στο τιμόνι. Αρωγός στη θετική εικόνα και η λειτουργία της ανάρτησης ενώ γενικά, με το S-Cross δεν έχεις (δυσάρεστες) εκπλήξεις. Θα προτιμούσα το 5άρι μηχανικό κιβώτιο αλλά το όχημα δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το CVT επτά προεπιλεγμένων σχέσεων. Δεν είμαι λάτρης της… «ξεκούραστης» οδήγησης των αυτόματων, επέλεγα λοιπόν να επεμβαίνω με τα «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι που έδειχναν να έχουν πιο άμεση επικοινωνία με τον κινητήρα, χωρίς να φορτώνουν ατελείωτα οι πρώτες σχέσεις όπως στη λειτουργία «D». Εκεί ένιωσα το μοναδικό ψεγάδι.

Advertisement

Το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP μάλλον χρειαζόταν πιο… απαιτητικά τερέν για να πιεστεί στα όρια του. Διαθέτει τις επιλογές (1) «Auto» που βοηθά στη χαμηλή κατανάλωση, κρατά τη ροπή μόνο μπροστά και είναι καθαρά για αστικό τοπίο (2) «Sport» που μεταμορφώνει τη συμπεριφορά του οχήματος, αφορά αυξημένες απαιτήσεις και αλλάζει χαρακτηριστικά ροπής και επιτάχυνσης (3) «Snow» που αφορά… χιονισμένες περιπέτειες και θα δοκιμάσουμε μελλοντικά  και τέλος (4) «Lock» όπου κλειδώνει η τετρακίνηση και αφορά ακραίες συνθήκες, όπως να έχεις κολλήσεις στη λάσπη ή το χιόνι. Ευτυχώς, ούτε αυτό το δοκιμάσαμε ακόμα…[nggallery id=3046]

Συμπέρασμα; Η Suzuki άργησε να βγάλει καινούριο μοντέλο αλλά μας ξάφνιασε ευχάριστα με το S-Cross. Αν θέλετε μία μοντέρνα «οικογενειακή» λύση, πρέπει σίγουρα να το εξετάσετε ως επιλογή. Αν θα καταφέρει όμως να εκθρονίσει «σταθερές αξίες» της αγοράς, θα το δείξει ο χρόνος…

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.586 cc
Ισχύς: 120 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 15,9 kgm στις 4.400 rpm
Μετάδοση: Και στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: CVT 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 13,5 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 130 gr/km
Βάρος: 1.240 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.300/1.760/1.570 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 143 ευρώ
Τιμή μοντέλου δοκιμής (4WD GLX): 25.100€ (23.670€ με απόσυρση)
Τιμή βασικής έκδοσης (2WD GL): 18.300€ (16.870€ με απόσυρση)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil