Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Toyota Yaris: Μικρός Αυτοκράτορας

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Συνεχίζουμε τις δοκιμές μακράς διαρκείας. Σειρά έχει το μικρό των Ιαπώνων, με το οποίο καλύψαμε σχεδόν 1.500 km… Αλήθεια, από πού να ξεκινήσει κανείς για το νέο μικρό της Toyota; Από την ορατή αναβαθμισμένη ποιότητα του ή από την αποδεδειγμένη ανθεκτικότητα και αντοχή στον χρόνο;
Του Τάκη Τρακουσέλλη

Οπως καταλαβαίνετε από τις πρώτες κιόλας γραμμές, τα 1.500 km σκληρής (ομολογουμένως) δοκιμής του Yaris αποδείχτηκαν κάτι μηδαμινό γι’ αυτό, έστω και αν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε πάνω από 15.000 δημοσιογραφικά km. Η ποιότητα και η αντοχή, που συνοδεύει όλα αυτά τα χρόνια την Toyota, είναι εμφανή και στο νέο Yaris. Στα χέρια μας, λοιπόν, είχαμε την έκδοση με τον κινητήρα των 1,0 lt, απόδοσης 69 PS. Μιλάμε για έναν από τους ισχυρότερους «χιλιάρηδες» ατμοσφαιρικούς κινητήρες, με ιδιαίτερα οικονομική κατανάλωση. Στα 1.500 km δοκιμής, ο μέσος όρος της μικτής κατανάλωσης ήταν στα 5,0 lt/100 km, χωρίς καμία παραχώρηση στον τρόπο οδήγησης. Δηλαδή, δεν επιδιώξαμε να οδηγήσουμε οικονομικά, αλλά φυσιολογικά, καθημερινά.

[nggallery id=868]
Στη χαμηλή κατανάλωση βέβαια συντελεί και η βελτιωμένη σχεδίαση του αυτοκινήτου που προσέδωσε και τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία του (0,287). Στην πόλη δε είναι ιδιαίτερα… ευλύγιστο, με τον κύκλο στροφής να είναι στα μόλις 4,7 m! Εσωτερικά το νέο Yaris είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα πόλης και έχει τον περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών αλλά και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών.
Οδηγώντας το νέο Yaris διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για ένα πιο στιβαρό αυτοκίνητο, με καλύτερη ποιότητα κύλισης. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι έχασε την αμεσότητα και τη σπιρτάδα του. Είναι γνωστό άλλωστε πως οι Ιάπωνες της Toyota φροντίζουν τα αυτοκίνητά τους που προορίζονται για την Ευρώπη να έχουν πιο γρήγορο τιμόνι και περισσότερο σπορ ανάρτηση αλλά και βελτιώσεις στους κινητήρες, γιατί έτσι αρέσει στους Ευρωπαίους.

Να θυμίσουμε ότι οι κινητήρες με τους οποίους διατίθεται το νέο Yaris είναι αυτός της δοκιμής μας, 1.0 VVT-i με ισχύ 69 PS (συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων), ο 1.33 Dual VVT-i με απόδοση 99 PS (συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με νέο 7τάχυτο Multidrive S) και ο πετρελαιοκινητήρας 1.4 D-4D μέγιστης ισχύος 90 PS (συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο Multimode έξι σχέσεων). Σημειώστε δε πως το Yaris διατίθεται και με εργοστασιακό κιτ υγραερίου…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 69 PS /6.000 rpm
Ροπή: 9,5 kgm /3.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 155 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 15,3 sec
Μικτή κατανάλωση: 4,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 110 g/km
Βάρος: 950 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.885/1.695/1.510 mm
Χώρος αποσκευών: 286 lt
Τιμή: από 12.000 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr