Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

To NewsAuto στην Πορτογαλία με το Peugeot 208

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Το 208 κουβαλά όχι μόνο τη βαριά κληρονομιά των 207 και 206, αλλά και την υποχρέωση να ανοίξει τον δρόμο σε μια νέα φιλοσοφία για την Peugeot. Το οδηγήσαμε στην Πορτογαλία και πιστεύουμε ότι τους αξίζει μια θέση στην κορυφή!

Αποστολή στη Λισαβόνα: Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Εδώ και σχεδόν 30 χρόνια η σειρά «2» στηρίζει τις πωλήσεις της Peugeot και φέρνει στην εταιρία περισσότερο ρευστό από κάθε άλλη σειρά μοντέλων… Κι ενώ το 206 αποτέλεσε τεράστια επιτυχία (πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του σε όλη την Ευρώπη), το 207 δυσκολεύτηκε λίγο παραπάνω (λόγω και του πολύ μεγαλύτερου ανταγωνισμού που αντιμετώπισε. Γι’ αυτόν το λόγο έχασε δύο από τα βασικά κοινά στα οποία απευθυνόταν το 206: τις γυναίκες κι όσους αγοράζουν απ’ αυτήν την κατηγορία για δεύτερο αυτοκίνητο. Όπως υποστηρίζουν όμως οι Γάλλοι, οι έρευνές τους δείχνουν ότι με το 208 θα είναι και πάλι ανταγωνιστικοί σ’ αυτές τις δύο κατηγορίες αγοραστών.
Σχεδιαστικά το 208 είναι περισσότερο μυώδες και πιο στιβαρό στην όψη από τους προγόνους του. Στον αντίποδα όμως δείχνει πιο άτολμο από τους προγόνους του. Πιο «συνηθισμένο», πιο «mainstream» (χωρίς αυτό να είναι κακό).
Βουτιά στα βαθιά
Παραπάνω αναφερθήκαμε σε μια νέα φιλοσοφία στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου… Το 208 είναι το πρώτο αυτοκίνητο των Γάλλων που έχει μικρότερες διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος από τον πρόγονό του, χωρίς να έχει χάσει το παραμικρό από τα πλεονεκτήματα του προκατόχου του.
Σε σύγκριση με το 207, το 208 είναι 7 cm μικρότερο, έχει 2 cm μικρότερο πλάτος και 1 cm χαμηλότερο ύψος, όμως το μεταξόνιό του δεν έχει μεταβληθεί καθόλου! Οι χώροι στην καμπίνα επιβατών μάλιστα είναι μεγαλύτεροι από πριν (+5 cm για τα πόδια των πίσω επιβατών) κι ο χώρος αποσκευών είναι αυξημένος κατά 15 lt (συνολικά 311 lt).
Εφαρμόζοντας σύγχρονες λύσεις στα περισσότερα σημεία οι Γάλλοι κατάφεραν να εξοικονομήσουν από 100 kg έως 173 kg (ανάλογα με την έκδοση)! Φυσικά όλα τα παραπάνω ωφέλησαν όχι μόνο την ευελιξία του αυτοκινήτου, αλλά και τις επιδόσεις και την κατανάλωση.
Μεγάλες ήταν οι αλλαγές και στο εσωτερικό, το οποίο έχει μια καινοτομία: ο πίνακας οργάνων είναι ορατός όχι μέσα από το τιμόνι, αλλά πάνω απ’ αυτό! Για να το πετύχουν αυτό οι Γάλλοι μίκρυναν αρκετά το τιμόνι (μας έδωσε «αγωνιστική» αίσθηση που μας άρεσε πολύ!) και παράλληλα τοποθέτησαν τον πίνακα οργάνων αρκετά πιο ψηλά (αυτό συμβάλει και στην ενεργητική ασφάλεια).
Παράλληλα, οι Γάλλοι άλλαξαν τελείως τη θέση οδήγησης, η οποία είχε δεχτεί πολλές κριτικές στα 206 και 207… Δεν μπορούμε να πούμε ότι η νέα θέση οδήγησης είναι κορυφαία, όμως σίγουρα είναι σημαντικά καλύτερη! Μια νέα προσθήκη στην κεντρική κονσόλα είναι η οθόνη αφής επτά ιντσών που θα διατίθεται από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (περίπου στο 80% των αυτοκινήτων που θα πουληθούν, όπως υποστηρίζουν οι Γάλλοι).
Στον δρόμο το 208 βρίσκεται ένα επίπεδο πάνω από τους προγόνους του! Έχει πιο ποιοτική κύλιση, είναι πιο άνετο και παράλληλα πιο στιβαρό. Συνολικά σου δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου κι ακριβότερου αυτοκινήτου!

[nggallery id=33]
Η γκάμα των κινητήρων είναι από τις πιο πλούσιες που υπάρχουν στην κατηγορία. Από τα μέσα Μαΐου που θα βρίσκεται το αυτοκίνητο στη χώρα μας θα διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης 1.4 VTi με 95 PS και 1.6 VTi με 120 PS και 156 PS, καθώς και με τους πετρελαιοκινητήρες 1.4 HDi με 68 PS, 1.6 e-HDi με 92 PS και 1.6 e-HDi με 115 PS.
Από τον Ιούνιο θα έρθει στη χώρα μας το 208 με τον καινούριο κινητήρα 1.2 VTi απόδοσης 82 PS και τον Ιούλιο θα δούμε το μικρότερο σύνολο της νέας γενιάς κινητήρων, το 1,0 VTi που έχει απόδοση 68 PS.
Το 208 αποδεικνύει ότι οι Γάλλοι κατάφεραν να ανεβάσουν τον πήχη σε μια κατηγορία με πολύ έντονο ανταγωνισμό. Δεν γνωρίζουμε αν θα καταφέρουν να επιστρέψουν στην κορυφή, όμως τους αξίζουν συγχαρητήρια που κατάφεραν να εξελίξουν τόσο πολύ ένα αυτοκίνητο που ήταν ήδη καλό!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc, 1199 cc, 1397 cc, 1598 cc, 1598 cc
Ισχύς: 68 PS/6.000 rpm, 82 PS/5.750 rpm, 95 PS/6.000 rpm, 120 PS/6.000 rpm, 156 PS/6.000 rpm
Ροπή:  9,7 kgm/3.000 rpm, 12,0 kgm/2.750 rpm, 13,9 kgm/4.000 rpm, 16,3 kgm/4.250 rpm, 26,5 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 ή 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 165 km/h, 175 km/h, 188 km/h, 190 km/h, 215 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 14,0 sec, 12,2 sec, 10,5 sec, 8,9 sec, 7,3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 4,3 lt, 4,5 lt, 5,6 lt, 5,8 lt, 5,8 lt
Εκπομπές CO2: 99 g/km, 104 g/km, 129 g/km, 134 g/km, 135 g/km
Βάρος: 975 kg, 975 kg, 1070 kg, 1090 kg, 1090 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.962/1.739/1.460 mm
Χώρος αποσκευών:  311 lt

Δημοφιλή στο Protothema.gr