Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Opel Grandland X Hybrid4 300PS

  • Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

SUV με χώρους, τετρακίνηση και 300 άλογα στα 1.600 κυβικά εκατοστά. Γίνεται; Η Opel έχει λύσει και μας παρουσιάζει το Grandland X Hybrid4 που δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους.

Είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά το μέλλον της αυτοκίνησης ή τα συμβατικά μοτέρ εσωτερικής καύσης έχουν ακόμη χρόνια μπροστά τους; Ρητορικό, μάλλον, το ερώτημα καθώς και οι ίδιες εταιρείες αυτοκινήτου έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για τον περιορισμό των ρύπων και της κατανάλωσης.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο συνδυασμός των δύο τεχνολογιών, δηλαδή «ηλεκτρισμού» με συμβατικό μοτέρ, είναι μάλλον ο ιδανικός προτάσσοντας αρκετά πλεονεκτήματα. Στο πνεύμα αυτό, λοιπόν, η Opel λανσάρει το πρώτο Plug-In υβριδικό μοντέλο, το Grandland X Hybrid4. Ένα αυτοκίνητο που έρχεται να συνδυάσει επιδόσεις και μειωμένη κατανάλωση χωρίς καμία απολύτως παραχώρηση.

To «γκολ από τα αποδυτήρια» ξεκινά από το κινητήριο σύνολο που εφοδιάζει το μοντέλο της Opel. Εδώ βρίσκουμε ένα τούρμπο μηχανικό σύνολο βενζίνης με 200 ίππους, το οποίο συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας τοποθετημένος σε κάθε άξονα) και έτσι η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 300 ίππους & τα 520 Nm ροπής στο Plug In υβριδικό Grandland X. H αρχιτεκτονική που έχει εφαρμόσει η Opel περιλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο (e-EAT8) στον εμπρός ηλεκτροκινητήρα, ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα αναλαμβάνει το «έργο» της τετρακίνητης λειτουργίας του αυτοκινήτου.

Σε πρακτικό επίπεδο, ο οδηγός του Grandland X PHEV έχει στη διάθεσή του δύο διαφορετικά αυτοκίνητα. Έτσι, στην αστική του πλευρά, το γερμανικό μεσαίο SUV μπορεί να φορτίζει μέσω πρίζας με τη μπαταρία των 13,2 kWh να προσφέρει αυτονομία κίνησης για 59 χιλιόμετρα. Δηλαδή, η απόσταση «Σπίτι-Δουλειά-Σπίτι» σε καθημερινή βάση μπορεί να γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και μηδενική κατανάλωση βενζίνης. Εντυπωσιακά είναι, επίσης, και τα νούμερα από το συνδυασμό βενζινοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρων, καθώς, εκτός των 300 ίππων, η Opel υπόσχεται μέση κατανάλωση κάτω από 2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 36 gr./km. Παράλληλα, τα νούμερα των επιδόσεων θα ικανοποιήσουν και τον πλέον δύσπιστο αφού η τελική ταχύτητα φτάνει τα 235 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 ολοκληρώνεται σε 6,1 δευτερόλεπτα.

Καθ’ οδόν, το Grandland X Hybrid4 είναι ιδιαίτερα απολαυστικό. Με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία και έχοντας στη διάθεσή του το 100% της ισχύς, οι επιταχύνσεις έχουν μια essence από sportscar και η κατανάλωση είναι, πλέον, ένα παιχνίδι από την πειθαρχία που θα επιδείξεις στο δεξί πεντάλ. Μιλώντας για την κατανάλωση, να διευκρινίσουμε πως σε μικτές συνθήκες οι μέσες τιμές που εισπράξαμε ήταν λίγο πάνω από τα 5 λτ./100 χλμ. Ένα νούμερο άξιο αναφοράς για την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου. Ωστόσο, η Opel έχει «προικίσει» το μοντέλο της με 4 προγράμματα οδήγησης που παραμετροποιούν αρκετά στοιχεία για μέγιστη απόδοση και οικονομία (4WD, Sport, Hybrid, Electric).

Φυσικά, στην καθημερινή συμβίωση και εφόσον δεν έχετε φροντίσει να έχετε μόνιμα φορτισμένη την μπαταρία, η λειτουργία “Hybrid” θα σας λύσει τα χέρια. Επιπλέον, με τράβηγμα του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, στo mode B, τα ποσοστά ανάκτησης ενέργειας αυξάνονται και έτσι συντηρείται σε μεγαλύτερο βαθμό το επίπεδο φόρτισης. Σε κάθε περίπτωση, η μετάβαση από το θερμικό κινητήρα στο ηλεκτρικό μοτέρ ή το αντίθετο γίνεται ιδιαίτερα ομαλά χωρίς «lag» στην παροχή δύναμης. Στον τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς, το υβριδικό Grandland δε διαφέρει σε μεγάλο βαθμό, συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις, διατηρώντας στο έπακρο στον οικογενειακό του χαρακτήρα. Μοναδικές αλλαγές είναι η ύπαρξη τετρακίνησης που αυξάνει τα επίπεδα πρόσφυσης και «κρύβει» κατά περίπτωση το επιπλέον βάρος των 400 παραπάνω κιλών, αλλά η σχετικά πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης.

Το εσωτερικό του Grandland X Hybrid4 παραμένουν τα ποιοτικά στοιχεία που γνωρίζουμε, με τη συναρμογή και τη γενικότερη εικόνα να ικανοποιεί πλήρως. Ο πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής περιλαμβάνει τις απαραίτητες ενδείξεις για την υβριδική και ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου. Η ύπαρξη του plug in υβριδικού συστήματος έχει περιορίσει το χώρο αποσκευών στα 390 λίτρα (από 514) και το ρεζερβουάρ για τη βενζίνη στα 43 λίτρα (από 53), ενώ οι παρεχόμενοι χώροι για τους επιβάτες χώροι παραμένουν αμετάβλητοι.

Εκτός των διακριτικών «HYBRID4» και τις προαιρετικές διχρωμίες του αμαξώματος που θυμίζουν τα αγωνιστικά Opel της δεκαετίας του 1970 (Kadett Rallye ή Ascona Μκ1 GTE), το Plug In Grandland διατηρεί στο ακέραιο τη σιλουέτα του.

Συμπέρασμα

Οι τιμές για το Opel Grandland X Hybrid4 ξεκινούν από τα 49.900 ευρώ και σίγουρα είναι κάτι που δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς. Ωστόσο, ο πλήρης εξοπλισμός του, τα 300 άλογα στα 1,6 λίτρα και το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου είναι παράγοντες που θα πρέπει να συνεκτιμηθούν στην τελική αγορά. Άλλωστε, στην παραπάνω τιμή παίρνεις ένα σύνολο που μπορεί να ικανοποιήσει πλήρως τις «ηλεκτρικές» σου ανησυχίες για ένα καθαρότερο περιβάλλον και ταυτόχρονα να μην κάνεις καμία έκπτωση σε επιδόσεις και αυτονομία. Μην ξεχνάμε πως έχουμε αρκετό δρόμο για να ξεφύγουμε από το άγχος της αυτονομίας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως ότου το δίκτυο αναπτυχθεί επαρκώς. Μέχρι τότε το ενδιαφέρον στρέφεται στα plug in υβριδικά.

Διαβάστε επίσης:
Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Opel Corsa 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 200 PS/6.000 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 300Nm /3.000 rpm
Iσχύς ηλεκτροκινητήρων: 109 PS
Συνδυαστική ισχύς: 300 PS
Συνδυαστική ροπή: 500 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων (e-EAT8)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,1 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 1,6 l/100 km (εργοστασιακή τιμή, WLTP)-Δοκιμής: 5,1 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 36 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.875 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.477/1.856/1.609 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Χώρος αποσκευών: 390 lt
Τιμή: από 49.900 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr