Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Mercedes C 200 d

Ελλάδα 7:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: Mercedes C 200 d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Mercedes C 200 d

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συμπληρώσαμε αρκετά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι της υπερτροφοδοτούμενης πετρελαιοκίνητης C 200d με το 7ταχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη G tronic.

Advertisement
Advertisement

Του Τάκη Πουρναράκη

Παρατηρώντας απέξω τη Mercedes C-Class απολαμβάνεις ένα από τα πιο αρμονικά/όμορφα σχήματα στην κατηγορία των μεσαίων sedan. Αναμφίβολα πρόκειται για την ομορφότερη Mercedes C Class στην ιστορία του μοντέλου ακόμη κι αν πάμε πίσω στην εποχή της 190Ε. Πολλοί αναφέρουν εδώ την ομοιότητα με την S Class, ειδοποιός διαφορά το μέγεθος, η συγκεκριμένη σχεδιαστική γραμμή ισορροπεί τέλεια στα 4.686m μήκους της C Class. Προσωπικά απορούμε με την πρόθεση της Mercedes ν’ ανανεώσει τη C Class μέσα στο 2018 και αναρωτιόμαστε τι καλύτερο μπορούν να ετοιμάσουν οι Γερμανοί.

18 12d2

Advertisement
Advertisement

18 12d1
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η απτή, απέριττη πολυτέλεια κυριαρχεί.
Υπάρχουν δυο σχεδιαστικά θέματα αυτό με την οθόνη πάνω στο ταμπλό αλλά και αυτό με το βραχίονα πάνω από το περιστροφικό χειριστήριο. Η απουσία λεβιέ ταχυτήτων κολακεύει την κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός εύκολα επιλέγει (P, N, R, D) από το λεβιέ πίσω από το τιμόνι. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε και paddles μικρού μεγέθους πίσω από το τιμόνι που σου επιτρέπουν να αλλάζεις σχέσεις κατά το δοκούν.

Υπάρχουν 3 χαρτογραφήσεις ECO, Comfort, Sport αλλά σπάνια καταφεύγει ο οδηγός σ’ αυτές. Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου με έμφαση στην άνεση και στην πολυτέλεια αναδεικνύεται από την υψηλή ροπή του υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα που ξεχωρίζει για την πολιτισμένη λειτουργία του.

18 12d3
Πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας για τη Mercedes C Class

Advertisement

Αν δε πατήσεις βαθιά το πόδι στο γκάζι, ούτε αντιλαμβάνεσαι αλλαγές ταχυτήτων, ούτε έλλειψη δύναμης πουθενά, εδώ βρίσκεται το δυνατό σημείο της C Class. Εξαίρετη ηχομόνωση, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων μπρος πίσω και φρένα με αεριζόμενους δίσκους μπροστά εξασφαλίζουν στον οδηγό και στους επιβαίνοντες υψηλή ποιότητα μετακίνησης.

18 12d4
Εντυπωσιακό άκαμπτο το πλαίσιο της Mercedes C Class

Advertisement

Η ακαμψία του αμαξώματος σε συνδυασμό με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και το σετάρισμα των μηχανικών της Mercedes δεν επιτρέπουν να περάσει τίποτα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα επιβατών ή στο τιμόνι. Μέσα στην πόλη ο οδηγός έχει εύκολη δουλειά χάρη στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τη ροπή του πετρελαιοκινητήρα αλλά και τα συστήματα προειδοποίησης για εμπόδιο μπροστά. Παρότι τα ηλεκτρονικά δεν απενεργοποιούνται η C Class «κουνάει την ουρά της» σε ολισθηρό οδόστρωμα. Μη φανταστείτε καμία δραματική γωνία, απλά ένα μεγάλο χαμόγελο για το γνώστη που αρέσκετε στα παιχνίδια της πίσω κίνησης. Ποτέ όμως δε θα φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό.

Στον αυτοκινητόδρομο το Mercedes ταξιδεύει με παροιμιώδη άνεση διατηρώντας χαμηλά επίπεδα θορύβου και υψηλή μ.ω.τ με χαμηλή κατανάλωση. Η 7η σχέση του κιβωτίου μένει μόνιμα εμπλεγμένη και το ταξίδι ολοκληρώνεται προτού το καταλάβεις. Σ’ αυτό παίζουν ρόλο και τα φαρδιά εργονομικά καθίσματα.

Mercedes-Benz-C-Class-2015-1280-36

Advertisement

Αν ζητήσεις λίγο δράση σε δρόμο με στροφές, το τιμόνι απαλλαγμένο από τις αντιδράσεις της μετάδοσης – η C Class είναι πισωκίνητη – χρειάζεται λίγη εξοικείωση. Μόλις το συνηθίσεις μπορείς να χαράξεις με ακρίβεια την τροχιά σου χωρίς διορθώσεις. Με μεταξόνιο στα 2840mm είναι λογικό η C Class να έχει εκπληκτική σταθερότητα στις γρήγορες καμπές όπου εμπνέει σιγουριά στον οδηγό ακόμη και σε ταχύτητες λίγο πάνω από τα όρια της λογικής.

Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές η μικρή πισωκίνητη Mercedes κρύβει τα κιλά της συμπεριφέρεται ουδέτερα και έχει μεγάλα περιθώρια προτού φτάσει στα όρια της όπου παρεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά προστατεύοντας τον οδηγό και την «Κυρία» από κακοτοπιές.

Συνολικά πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο χωρίς αδυναμίες εκτός ίσως από τις δυο σχεδιαστικές παραξενιές στο εσωτερικό και την τιμή που σίγουρα δεν είναι χαμηλή. Αν τα αξίζει αυτά τα λεφτά; Σίγουρα και με το παραπάνω, παρότι ο ανταγωνισμός είναι σε ανάλογο επίπεδο (BMW 318d, Audi A4 tdi).

Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κινητήρας: 1598 cc
Ισχύς: 136 PS στις 3800 rpm
Ροπή: 32.5kgm/1500 – 2600 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 Gtronic
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,2 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 6,5 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.485kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.686/1.810/1.442 mm
Χώρος αποσκευών: 480lt
Τέλη κυκλοφορίας: 107 €
Τιμή: Από 48.437€