Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Kia Picanto 1.2 GT-Line

Ελλάδα 10:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: Kia Picanto 1.2 GT-Line

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Kia Picanto 1.2 GT-Line

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρόκειται για έναν επαναπροσδιορισμό σε ότι μέχρι τώρα γνωρίζαμε για τα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Η νέα γενιά Picanto της Kia δεν άφησε τίποτα στην τύχη. Βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, που εξελίχθηκε ειδικά γι’ αυτό και δεν θα χρησιμοποιηθεί σε κάποιο άλλο μοντέλο του ομίλου, αυτό από μόνο του δείχνει τη σημασία που δόθηκε στο νέο αξιόλογο μικρό.

Advertisement
Advertisement

Δοκιμή: ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ (gt@newsauto.gr)

Σχεδιαστικά, αποτελεί κυριολεκτικά γκολ από τα αποδυτήρια, ειδικά στη GT-Line έκδοση, με τους πανέμορφους 16άρηδες τροχούς, τη δυναμική αισθητική και τον πλουσιότερο εξοπλισμό. Πουθενά δεν πέρασε απαρατήρητο τις προηγούμενες μέρες που κυκλοφορήσαμε στην Αττική, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που με χειρονομίες επιδοκιμασίας οι θεατές μας παρενόχλησαν, αποκαλύπτοντας το θαυμασμό τους. Σημειώστε πως το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 15 mm, φτάνοντας πλέον τα 2.400, αν και το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου δεν αυξήθηκε (παρ’ ότι η πρώτη οπτική εντύπωση είναι ότι δείχνει μεγαλύτερο).

Kia-Picanto-GTline-tsiro-640

Advertisement
Advertisement

Η αύξηση του μεταξονίου και η πιο αποτελεσματική διαχείριση του εσωτερικού είχαν ως αποτέλεσμα την βελτίωση των εσωτερικών χώρων, αλλά και μία σημαντική αύξηση του χώρου αποσκευών, από τα 200 στα 255 lt (χωρητικότητα κορυφαία για την κατηγορία, που παραπέμπει σε σούπερ μίνι). Αυτή όμως είναι μόνο η μία πλευρά της βελτίωσης που έγινε σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Εξίσου σημαντική είναι η προσπάθεια που έγινε για τη βελτίωση της ακαμψίας του πλαισίου, της ποιότητας κατασκευής και υλικών (διαθέσιμα είναι ακόμα και δερμάτινα καθίσματα) και της ηχομόνωσης.

Το Picanto αναβαθμίστηκε συνολικά, προσφέρει πλέον πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης χάρη στη διευρυμένη παλέτα χρωμάτων εξωτερικά και εσωτερικά, ενώ προστέθηκαν βέβαια και οι τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες, με αιχμή του δόρατος τη νέα οθόνη αφής για το σύστημα “infotainment” στο κέντρο του ταμπλό (είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που θα κοστίζει περίπου 1.000 ευρώ παραπάνω από το βασικό, σε συνδυασμό μάλιστα και με κάμερα οπισθοπορείας και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto).

Διαθέσιμα θα είναι ακόμα και αρκετά άλλα συστήματα άνεσης, διευκόλυνσης του οδηγού και ενίσχυσης της ασφάλειας, όπως πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, σύστημα πλοήγησης, θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο φρενάρισμα αποφυγής εμποδίων στην πόλη κλπ., όπως και online υπηρεσίες ενημέρωσης, έτσι ώστε ο χρήστης του αυτοκινήτου να μην αισθάνεται ότι στις καθημερινές του μετακινήσεις στην πόλη στερείται των υπηρεσιών που θα του παρείχε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Το σύστημα πλοήγησης θα προσφέρεται με 7 ετήσιες αναβαθμίσεις δωρεάν, χρονικό διάστημα που συμπίπτει και με τα 7 χρόνια εγγύησης που θα προσφέρει το Picanto.

Advertisement

Δεν είναι εντύπωση αλλά πραγματικότητα πως η ποιότητα του είναι αναβαθμισμένη. Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι σκληρά, όπως συνηθίζεται στην κατηγορία, αλλά η κατασκευή είναι γεροδεμένη, η συναρμογή σωστή και ο διάκοσμος προσεγμένος, δημιουργώντας έτσι ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον. Οι χώροι είναι πράγματι πολύ καλοί για μικρό αυτοκίνητο και η μεγάλη διαδρομή των εμπρός καθισμάτων επιτρέπει να κάθονται μπροστά με άνεση ακόμα και πολύ ψηλοί επιβάτες.

Η ανασχεδιασμένη ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης για τα δεδομένα της κλάσης, ενώ ευπρόσδεκτη είναι και η άνεση (μόνο στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα μίνι αυτοκίνητο με ημιάκαμπτο άξονα πίσω). Το σύστημα διεύθυνσης ικανοποιεί με την αίσθηση όπως και η ηχομόνωση. Ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 με τους 84 ίππους είναι ήσυχος κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο και συνολικά μεταλαμπαδεύει έναν αέρα μεγαλύτερης κατηγορίας στο μικρό Kia. Η οδική συμπεριφορά εκτός πόλης είναι χωρίς εκπλήξεις, με σταθερότητα στην ευθεία, αρκετά καλή κατευθυντικότητα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και λογικές κλίσεις στις στροφές με δεδομένη τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων.

Advertisement

Kia-Picanto-GTline-inter-tsiro-640

Στην πράξη όσες μέρες οδηγήσαμε το νέο μικρό της Kia αισθανθήκαμε πως ο πήχης στη συγκεκριμένη τάξη μεγέθους αυτοκινήτων ανέβηκε ψηλότερα, μαζί πλέον με τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες. Με ευκολία οδήγησης, άνεση, ασφάλεια και χαριτωμένη σχεδίαση, το Picanto μοιάζει «πιο αυτοκίνητο» σήμερα από τους γνωστούς μπόμπιρες που έχουν κατακλύσει την πόλη. Δικαίως οι υπεύθυνοι της Kia αναμένουν πολλά από αυτό…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.248 cc
Ισχύς: 84 PS/6.000 rpm
Ροπή: 12,6 kgm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,0 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 6,9 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 104 gr/km
Βάρος: 993 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.595/1.595/1.485) mm
Χώρος αποσκευών: 255 lt
Τιμή: Από 10.990 ευρώ το 1.2 (12.690 ευρώ το GT-Line)

Advertisement