Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Δοκιμάζουμε στην Ιταλία την BMW 3 Gran Turismo

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Η Σειρά 3 απέκτησε ένα ακόμα μέλος στην «οικογένειά» της, την Gran Turismo, η οποία προσφέρει πιο άνετη μετακίνηση στους επιβάτες, διατηρώντας στο ακέραιο τις αξίες της BMW.

Αποστολή στην Ιταλία: Κωνσταντίνος Ζογλωπίτης

Μπορεί κάποιους να τους ξενίζει λίγο το σχήμα της. Αλλοι θα το λατρέψουν. Το σίγουρο πάντως είναι πως η 3άρα GT κεντρίζει το ενδιαφέρον. Δημιουργήθηκε για να προσφέρει κορυφαία ευρυχωρία για όχημα αυτής της κατηγορίας, ξεχωριστή άνεση στους επιβάτες κατά τη μετακίνησή τους και σπορτίφ επιδόσεις. Είναι ένα όχημα με ιδιαίτερη προσωπικότητα η οποία γίνεται εντονότερη όσο το οδηγείς ή είσαι απλώς επιβάτης.

Το πεντάθυρο αμάξωμά της είναι αρκετά αρμονικό σε αναλογία, διαθέτοντας τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Σειράς 3. Βεβαίως η έκδοση Gran Turismo του μοντέλου διακρίνεται από τα μεγαλύτερα φώτα εμπρός και πίσω καθώς και από το χαρακτηριστικής σχεδίασης άνοιγμα κοντά στους εμπρός θόλους, το οποίο κατευθύνει ομαλότερα στο πλάι του αυτοκινήτου τον αέρα από τους τροχούς. Ενα ακόμα ιδιαίτερο γνώρισμά της είναι η «ενεργή αεροτομή» (όπως την ονομάζουν στην BMW) που βρίσκεται στο πίσω μέρος.

[nggallery id=2626]

Είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται σε όχημα της εταιρείας αυτή η τεχνολογία. Η αεροτομή είναι ενσωματωμένη στο αμάξωμα και εκτείνεται από αυτό όταν η ταχύτητα του οχήματος ξεπεράσει τα 110 km/h. Μόλις αυτή μειωθεί κάτω από τα 70 km/h, η αεροτομή αποσύρεται και πάλι εντός του. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η καλύτερη ευστάθεια του οχήματος στις υψηλές ταχύτητες αλλά και η αεροδυναμική του (σημ.: ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,28). Πάντως, ο οδηγός μπορεί να ανασηκώσει την αεροτομή όποτε θελήσει, χάρη στον διακόπτη που υπάρχει στο εσωτερικό.

Για να τονίσουν την ευρυχωρία της Σειράς 3 Gran Turismo, τα στελέχη της BMW λαμβάνουν ως σημείο αναφοράς την έκδοση Touring (δηλαδή τη station wagon). Συγκριτικά, το μήκος της πρώτης είναι κατά 20 cm πιο μακρύ και το μεταξόνιό της μεγαλύτερο κατά 11 cm. Ως αποτέλεσμα, το ωφέλιμο μήκος για τα πόδια των πίσω επιβατών της 3 GT έχει αυξηθεί κατά 7,2 cm ενώ ο χώρος αποσκευών είναι τουλάχιστον 520 lt (φτάνει τα 1.600 lt όταν διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος).

Εκτός από το μήκος, το αμάξωμά της είναι κατά 8,1 cm πιο ψηλό, κάτι που επέτρεψε την τοποθέτηση των καθισμάτων κατά 5,9 cm ψηλότερα, πράγμα που εξασφαλίζει το πλεονέκτημα της καλύτερης ορατότητας για τους επιβάτες.
Η πρακτικότητα είναι ένα ακόμα στοιχείο της Σειράς 3 Gran Turismo. Για παράδειγμα, η πίσω πόρτα διαθέτει ηλεκτρομηχανισμό για να ανοίγει ή να κλείνει.

Σε ό,τι αφορά τους βενζινοκινητήρες, το αυτοκίνητο διατίθεται με τον turbo, δίλιτρο, τετρακύλινδρο μέγιστης απόδοσης 184 PS (320i GT) και 245 PS (328i GT) αντίστοιχα, καθώς και με τον turbo, τρίλιτρο, εξακύλινδρο σε σειρά μέγιστης ισχύος 306 PS (335i GT). Επίσης διατίθεται και με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με απόδοση 143 PS (318d GT) και 184 PS (320d GT), αντίστοιχα. Οπως μάθαμε, το αυτοκίνητο θα πωλείται στη χώρα μας από τον Ιούνιο και έπειτα.

Οδηγώντας τη Σειρά 3 Gran Turismo χαρήκαμε το καλοστημένο πλαίσιό της, την ικανότητά των κινητήρων της (βενζίνης και diesel) να επιταχύνουν άμεσα στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού, την άψογη λειτουργία του οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (διατίθεται και με χειροκίνητο έξι σχέσεων) και την ευκολία χειρισμού της, παρά τον αυξημένο όγκο της.

Ως επιβάτες, εκτιμήσαμε την άνεση της ανάρτησης, την ευρυχωρία του εσωτερικού της, τις εφαρμογές του αναβαθμισμένου συστήματος «Connected Drive».
Με λίγα λόγια, είτε ως οδηγός είτε ως επιβάτης, η Σειρά 3 Gran Turismo θα σε ικανοποιήσει, τιμώντας την παράδοση που απορρέει τόσο από την ιστορία της BMW όσο και από την ιστορικότητα της ονομασίας της, δηλαδή σαν άλλο όχημα «Μεγάλου Τουρισμού».

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ    
Κινητήρας (cc): 1.997 (320i), 1.995 (318d).
Ισχύς (PS/rpm): 184/5.000-6.250, 143/4.000.
Ροπή (kgm/rpm): 27,5/1.250-4.500, 32,6/1.750-2.500
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς.
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 σχέσεων.
Τελική ταχύτητα (km/h):     230, 210
Επιτάχυνση 0-100 km (sec): 7,9, 9,6
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 6,6, 4,5
Εκπομπές CO2 (gr/km):    153, 119
Βάρος (kg):    1.540, 1.540
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:    4.824/1.828/1.508 mm.
Χώρος αποσκευών: 520 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 260,10 €, 107,10 €
Τιμή (με απόσυρση): 39.900 €, 41.900 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr