Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Audi A1 40 TFSI S tronic

Ελλάδα 10:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τest: Audi A1 40 TFSI S tronic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Audi A1 40 TFSI S tronic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με 200 ίππους και «καυτές» επιδόσεις, το A1 40 TFSI είναι η πιο σπορ επιλογή στη γκάμα του μικρού μοντέλου της Audi.

Advertisement
Advertisement

Με το νέο A1 40 TFSI η Audi μπαίνει επάξια στην κατηγορία των μικρών σπορ μοντέλων, έχοντας να ανταγωνιστεί όχι μόνο επιλογές όπως το VW Polo GTI ή το Ford Fiesta ST, αλλά κυρίως το αντίστοιχου χαρακτήρα – και πρεστίζ – MINI Cooper S. Το νέο μοντέλο ακολουθεί κατά γράμμα τα premium χαρακτηριστικά των υπολοίπων εκδόσεων του A1, συνδυάζοντάς τα με ένα μοτέρ 200 ίππων για πιο γρήγορες επιδόσεις, αλλά και με ένα πιο σπορτίφ στήσιμο που στόχο έχει να προσφέρει στον οδηγό του περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση.

Σπορτίφ εμφάνιση

Advertisement
Advertisement

Εμφανισιακά, το A1 2ης γενιάς έτσι κι αλλιώς διαθέτει μια σαφέστατα πιο τολμηρή σχεδίαση από τον προκάτοχό του και κατά συνέπεια, η έκδοση 40 TFSI διανθισμένη με τις επεμβάσεις του στάνταρ πακέτου S-line (πιο σπορ προφυλακτήρες, πίσω αεροτομή, πλευρικά μαρσπιέ) εκπέμπει έναν αισθητικό δυναμισμό που αρέσει. Παράλληλα, χαρακτηριστικό γνώρισμα της έκδοσης αποτελεί και η παρουσία της διπλής πίσω εξάτμισης, που προσφέρει και έναν πιο σπορτίφ ήχο. Ειδικά τώρα στο μοντέλο της δοκιμής έχει προστεθεί το πακέτο edition one (κόστος: 3.943 ευρώ), που περιλαμβάνει διχρωμία, LED προβολείς και τις πανέμορφες χάλκινες ζάντες 18 ιντσών (που συνδυάζονται με ελαστικά 215/40) για να προσφέρει στο A1 ακόμη περισσότερες νότες μοναδικότητας.

Ποιότητα και τεχνολογία μεγαλύτερων μοντέλων

Advertisement

Στο εσωτερικό του το A1 ακολουθεί τα υψηλά ποιοτικά και τεχνολογικά στάνταρ των μεγαλύτερων μοντέλων της γερμανικής μάρκας, διαθέτοντας στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει στη μικρή κατηγορία όπως είναι ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, η ευκρινέστατη κεντρική οθόνη αφής των 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων (δυστυχώς χωρίς Navi και κάμερα οπισθοπορείας), αλλά και τα μαλακά πλαστικά ψηλά στο ταμπλό με τις επενδύσεις αλουμινίου χαμηλότερα. Υπάρχουν κάποια σκληρά πλαστικά στις πόρτες και τη βάση της κονσόλας που θα θέλαμε να έχουν καλύτερη υφή, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό το πακέτο edition one προσφέρει και πάλι στο A1 της δοκιμής μας τις δικές του, ξεχωριστές αισθητικές πινελιές (μπρονζέ επενδύσεις και ραφές), ενώ τα ανοιχτόχρωμα δερμάτινα σπορ καθίσματα είναι μια επιλογή αξίας.

Advertisement

Στο πεδίο των χώρων, το A1 40 TFSI δεν διαφοροποιείται σε σχέση με αυτά που προσφέρουν οι υπόλοιπες εκδόσεις του, αφού λόγω της αύξησης των διαστάσεων (+56 χλστ. σε μήκος, +94 χλστ. σε μεταξόνιο), το μικρό Audi μπορεί να μεταφέρει με περισσότερη άνεση 4 ενήλικες από τον προκάτοχό του. Παράλληλα, στο εσωτερικό του το A1 διαθέτει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα (και με ασύρματη φόρτιση κινητού), ενώ το πορτ-μπαγκάζ με 335 λίτρα χωρητικότητας είναι μια τιμή που ικανοποιεί απόλυτα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

2λιτρος turbo με γρήγορες επιδόσεις

Advertisement

Για την κορυφαία –μέχρι στιγμής– έκδοση του μικρότερου μοντέλου της η Audi επέλεξε τον γνωστό μας 2λιτρο TFSI κινητήρα βενζίνης, ο οποίος ειδικά για την περίσταση αποδίδει 200 ίππους στις 4.400 στροφές. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται αποκλειστικά με το 6τάχυτο αυτόματο, διπλοσύμπλεκτο S tronic κιβώτιο ταχυτήτων της μάρκας και προσφέρει αρκετά γρήγορες επιδόσεις, με το 0-100 km/h να απαιτεί 6,5 sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 235 km/h. Στην πράξη όμως παρότι το A1 40 TFSI είναι αδιαμφισβήτητα γρήγορο, του λείπει ένας πιο εκρηκτικός χαρακτήρας που θα του έδινε το κάτι παραπάνω σε αυτό το κομμάτι. Αυτό, οφείλεται κυρίως στο σετάρισμα του κιβωτίου, το οποίο θέλοντας να κρατήσει μια σχέση παραπάνω μέσα για να βοηθήσει την κατανάλωση (και τους ρύπους), χάνει σε απόκριση όταν ο οδηγός αποφασίσει να βυθίσει το δεξί πεντάλ του γκαζιού. Επιλέγοντας το πρόγραμμα «Dynamic» από τα οδηγικά set-up του αυτοκινήτου η απόκριση βελτιώνεται, όμως και πάλι λείπει η αμεσότητα εκείνη που θα βοηθούσε το μοτέρ να προσφέρει μια πιο δυναμική οδηγική εμπειρία. Παράλληλα, η απουσία των paddles πίσω από το τιμόνι, αφήνουν το έργο της αλλαγής των σχέσεων στη manual λειτουργία του κιβωτίου μόνο στον μάλλον πιο δύσχρηστο επιλογέα ταχυτήτων. Βέβαια, από την άλλη σε συνθήκες οδήγησης στην πόλη, το A1 40 TFSI παρά τους 200 ίππους του δεν κουράζει, αλλά αντίθετα καταφέρνει με τη γραμμική απόδοση της ισχύος του να προσφέρει μια σχετικά ήρεμη καθημερινότητα στον οδηγό του, κρατώντας παράλληλα σε πολύ λογικά νούμερα την κατανάλωση καυσίμου (8,2 lt./100 km στη δοκιμή μας) παρά την υψηλή χωρητικότητα του μοτέρ του.

Οδηγώντας…

Στο δρόμο το πιο σπορ Audi A1 προσφέρει στον οδηγό του μια δυναμική οδηγική εμπειρία, όμως το κάνει με τόσο αποτελεσματικό και απόλυτα ασφαλή τρόπο, ώστε τελικά να μιλάει περισσότερο στη λογική, παρά στο συναίσθημά του. Έτσι, το τιμόνι είναι άμεσο και γρήγορο, τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ στην sport επιλογή τους εκμηδενίζουν τις κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές, ενώ και τα φρένα είναι άκρως αποτελεσματικά. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο και το κοντό μεταξόνιο δίνουν στο A1 40 TFSI τα απαραίτητα συστατικά για να προσφέρει γρήγορα περάσματα σε μια στριφτερή διαδρομή, όμως λείπει το κάτι παραπάνω σε αίσθηση από το τιμόνι ή στον τρόπο που το εμπρός μέρος συμπεριφέρεται μέσα στη στροφή – αναπόφευκτα κουβαλάει ένα 2λιτρο μοτέρ, για να του δώσει εκείνη τη «σπίθα» που θα έκανε τον οδηγό του να το αγαπήσει ακόμη περισσότερο. Εν αναμονή πάντως μιας γνήσια σπορ έκδοσης S ή ακόμη και RS, το A1 40 TFSI μιλάει στον ανταγωνισμό με την αποτελεσματικότητά του στον τρόπο που διαχειρίζεται μια απαιτητική διαδρομή, αλλά και βέβαια με τις γρήγορες επιδόσεις του, ενώ και στην καθημερινή οδήγηση διατηρεί έναν ραφιναρισμένο χαρακτήρα –ακόμη και με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά του– που δύσκολα βρίσκει κανείς σε μικρό 200 ίππων. Άλλωστε αυτός που θα δαπανήσει τα 33.000 ευρώ της τιμής του για να το αποκτήσει είναι σίγουρο ότι ξέρει τι παίρνει: Ένα πραγματικά premium μικρό, με δύναμη, πρεστίζ και γερμανική αποτελεσματικότητα σε κάθε τομέα της υπόστασής του (Δείτε εδώ τη δοκιμή του Audi A1 30 TFSI).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 200 PS/4.400-6.000 rpm
Ροπή: 32.6 kgm/1.500-4.400 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.5 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 136 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 163 €
Βάρος: 1.335 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.029/1.740/1.433 mm
Μεταξόνιο: 2.563 mm
Χώρος αποσκευών: 335 lt
Τιμή: από 33.230€