Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Executive Skoda Kodiaq

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πήραμε το νέο δρόμο για τα Μετέωρα με το Seat Arona

  • Panos Seitanidis

Βάλαμε πλώρη για το πιο επιβλητικό σημείο της χώρας, διανύοντας με το Seat Arona των 115 ίππων και το νέο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), από τη Ξυνιάδα έως τα Τρίκαλα.

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Ήταν μία διαδρομή που από πριν τις γιορτές θέλαμε να κάνουμε, για να πάρουμε μία γεύση από τη νέα τάξη πραγμάτων στη διαδρομή. Βλέπετε με την Παραμυθιά Θεσπρωτίας να αποτελεί προορισμό 3 με 4 φορές το χρόνο, η εύρεση του ιδανικού road book είναι υψίστης σημασίας. Η ολοκλήρωση των έργων στην Ιόνια Οδό και κυρίως στην αιώνια καρμανιόλα της Κορίνθου-Πατρών άλλαξε τα πλάνα μας από το περασμένο καλοκαίρι.

Μέχρι τότε, αποφεύγαμε αυτό το δρόμο όπως ο διάολος το λιβάνι και είναι εύλογο το γιατί. Αντί αυτού, επιλέγαμε τη διαδρομή Αθήνα-Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα και μετά μέσω Εγνατίας στα Γιάννενα και τέλος Παραμυθιά. Απαιτούσε περισσότερο χρόνο αλλά κόστιζε λιγότερο και ήταν πολύ, πολύ ασφαλέστερη.

Όταν η επιστροφή από τις καλοκαιρινές διακοπές έγινε από την Ιόνια Οδό, ομολογούμε πως δεν πιστεύαμε πως αξιωθήκαμε να αξιοποιήσουμε επιτέλους αυτό το έργο. Να όμως, που το δίλημμα επιστρέφει.

E65-a640short

Από τις 21 Δεκεμβρίου η Κεντρική Οδός παρέδωσε το κομμάτι από την Ξυνιάδα (31,8 km) έως και τα Τρίκαλα (111,4 km). Ογδόντα χιλιόμετρα ασφαλούς διαδρομής, αμφίπλευρης κυκλοφορίας, που απλοποιούν τη ζωή των οδηγών. Κι αυτό διότι χάρη σε αυτό το έργο, αποφεύγεις τον πονοκέφαλο του Δομοκού. Τις ατελείωτες κλειστές στροφές όπου πίσω από τις νταλίκες σχηματίζονται… κονβόι οχημάτων.

Αντί αυτού, βάλαμε cruise control στο Arona και αφήσαμε το compact SUV της Seat με τον χιλιάρη TSI του 1.0lt και των 115 αλόγων να συνεχίσει στο ίδιο βιολί. Δηλαδή να μας μετακινεί αγόγγυστα, χωρίς να καίει πολύ και χωρίς να περνούν οι θόρυβοι στην προσεγμένη καμπίνα.

E65-d640

Οι σταθμοί των διοδίων δεν ήταν ακόμα σε ισχύ αλλά ακόμα κι όταν είναι, το να γλιτώσεις το επίπονο κομμάτι του Δομοκού αλλά και την πιο εύκολη αλλά με κινδύνους διαδρομή προς τα Τρίκαλα (αλήθεια, σας έχει πεταχτεί ποτέ τρακτέρ κάθετα στον άδειο δρόμο; Μη σας τύχει…), αξίζει το κόστος.

Και δεδομένου πως είναι υπό κατασκευή το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου που οδηγεί στην Εγνατία Οδό, ανάμεσα στα Γρεβενά και τα Ιωάννινα, σίγουρα μας κάνει να αναμένουμε με προσμονή. Διότι αν αποτελέσει παρελθόν και το πέρασμα από τον εξίσου δύσκολο και επικίνδυνο δρόμο στην Παναγιά, με τον περιορισμένο φωτισμό και το στενό καθώς και ταλαιπωρημένο οδόστρωμα, τα δεδομένα αλλάζουν και πάλι. Θα έχουμε έναν εξίσου σύγχρονο, εξίσου ασφαλή δρόμο για τον συχνό προορισμό μας, χωρίς το έξτρα κόστος της διέλευσης από τη Γέφυρα στο Ρίο-Αντίρριο.

Πέραν του νέου αυτοκινητόδρομου, ας σταθούμε και στις σταθερές ομορφιές του τόπου μας. Χωρίς να έχω εξήγηση, έφτασα στα 38 για να μην περιοριστώ στο να περάσω από την Καλαμπάκα κοιτώντας τα Μετέωρα αλλά να τα δω κι από άλλες οπτικές γωνίες.

Παίρνοντας το δρόμο προς το Καστράκι, κυκλώνοντας το επιβλητικό σύμπλεγμα τεράστιων σκοτεινόχρωμων βράχων από ψαμμίτη. Από όποια πλευρά κι αν τους δεις, νιώθεις δέος, δυσκολεύεσαι να κρατήσεις το βλέμμα στο δρόμο. Εκτιμάται πως σχηματίστηκαν κατά την Παλαιογενή περίοδο, περίπου 65 εκατομμύρια χρόνια πριν.

panos-meteora-panorama-a640

Από τον 11ο αιώνα άρχισε η εγκατάσταση ασκητών σε αυτά, με τον αριθμό των μοναστηριών που χτίστηκαν σε αυτά να φτάνει τα 30. Σήμερα λειτουργούν τα έξι από αυτά και από το 1988, συγκαταλέγονται στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Σε άλλα θα χρειαστεί να κοπιάσεις για να τα δεις από κοντά, όμως το πιο προσβάσιμο είναι αυτό του Αγίου Στεφάνου. Πόσο; Παρκάραμε τον Arona στην είσοδό του!

arona-mytest-meteora-a640

Από εκεί και πέρα, οι επιλογές για εξορμήσεις είναι πολλές. Δοκιμάσαμε το ισπανικό μοντέλο που ακροβατεί ανάμεσα στους χαρακτηρισμούς «μικρό Ateca» και «υπερυψωμένο Ibiza», σε επαρχιακούς δρόμους. Ανεβήκαμε προς την πολυσύχναστη Ελάτη και το γραφικό Περτούλι εκτιμώντας το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, στο στιβαρό πλαίσιο, τη σφιχτή ανάρτηση, στοιχεία που συχνά μας έκαναν να ξεχνάμε πως οδηγούμε ένα crossover. Σε συνδυασμό με το αποδοτικό μοτέρ, μας έκαναν να αναζητάμε περισσότερους δρόμους ανάμεσα στην σαγηνευτική ελληνική φύση, αλλού καταπράσινη κι αλλού πασπαλισμένη θεωρείς με ζάχαρη άχνη καθώς ο χιονιάς είχε αφήσει τα σημάδια του.

arona-mytest-snow-a640tall

Όλα αυτά σε ένα ελκυστικό, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες αλλά μοντέρνο περιτύλιγμα, που καθιστά το Arona ως μία εξαιρετική επιλογή για την κατηγορία του. Όμως ακόμα δεν το έχουμε αποχωριστεί, περισσότερες εντυπώσεις όταν ολοκληρώσουμε τη δοκιμή μας!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SEAT ARONA 1.0 TSI 115 PS
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 115 PS/5.000 rpm
Ροπή: 20,4 kgm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,8 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 5,0 lt
Εκπομπές CO2: 113 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.138/1.780/1.552 mm
Βάρος: 1187 kg
Χώρος αποσκευών: 395 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 111.72€
Τιμή: 18.500 ευρώ

arona-mytest-meteora-c640tall

Δημοφιλή στο Protothema.gr