Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Kia Niro στη Γερμανία

Ελλάδα 19:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Kia Niro στη Γερμανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Kia Niro στη Γερμανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ολοκαίνουργια 2η γενιά του Niro τα έχει όλα. Από υβριδικές μέχρι plug-in και ηλεκτρικές εκδόσεις με πληθωρικό τεχνολογικά ταπεραμέντο και ελκυστικό στιλ. Η διάθεση του μοντέλου ξεκινά τις επόμενες μέρες.

Advertisement
Advertisement

Παρόλο που το Niro  της Kia κυκλοφορεί στην Ευρώπη από το 2016, στη χώρα μας δεν είναι ένα από τα μοντέλα που θα το συναντήσεις στους δρόμους με την ίδια συχνότητα όπως θα δεις ένα Stonic ή ένα Sportage. Ωστόσο, πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον μοντέλο που διαγράφει πετυχημένη εμπορικά πορεία σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές. Γιατί όχι και στην Ελλάδα με τη νέα δεύτερη γενιά του μοντέλου.

Καταρχήν, ένα από τα πρώτα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του νέου Niro έχει να κάνει με την σχεδίαση του αμαξώματος, η οποία μας παραπέμπει ευθέως στη νέα γενιά του Sportage. Από μπροστά η στενή μάσκα με ακροβολισμένους τους ιδιαίτερους προβολείς με τα LED ημέρας δημιουργούν ένα ελκυστικό «προσωπείο» που γίνεται ομορφότερο στην ηλεκτρική έκδοση με το καπάκι της υποδοχής φόρτισης να βρίσκεται κεντραρισμένο μπροστά.

Από το πλάι, η όποια SUV αύρα τονίζεται από την απόσταση των 16 εκατοστών (15 στο ηλεκτρικό) που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος. Όσο για το μήκος αυτό βρίσκεται στα 4,42 μέτρα και τοποθετούν το Niro πάνω από το Stonic και κάτω από το Sportage. Ένα αισθητικό στοιχείο αναγνωρισιμότητας είναι τα βαμμένα πίσω «φτερά», τα Aero C-Pillar όπως τα αποκαλεί η Kia που έχουν απέχουν από το αμάξωμα επιτρέποντας το πέρασμα του αέρα για βέλτιστη αεροδυναμική. Ταυτόχρονα, δημιουργούν ένα όμορφο κόντραστ σε συνδυασμό με το διαφορετικό χρώμα του αμαξώματος, ενώ όλο το πίσω μέρος συμπληρώνει το μεταμοντέρνο σχήμα του Niro με στιλ που μας θυμίζει και κάτι από το EV6.

Advertisement
Advertisement

Παρόμοιος high-tech αέρας πνέει και στην καμπίνα του νέου Niro με το βλέμμα να πέφτει στο ταμπλό με το ενιαίο πάνελ. Πρόκειται για μια εκτέλεση που είδαμε για πρώτη φορά στο EV6 και μετά στο Sportage και που ομολογούμε πως μας αρέσει πολύ. Έστω και σε έκδοση… lite! Οι δύο οθόνες (στην top έκδοση εξοπλισμού και οι δύο έχουν διαγώνιο 10,25 ίντσες) βρίσκονται σε ένα ενιαίο πάνελ με την μία να λειτουργεί ως πίνακας οργάνων και την άλλη ως οθόνη αφής. Αξιοσημείωτο και πολύ βολικό είναι το μεγάλο head-up display, όπως και η multimode ζώνη με τους διακόπτες αφής που αλλάζουν για το σύστημα κλιματισμού ή το ηχοσύστημα. Ταυτόχρονα, η απουσία του παραδοσιακού επιλογέα και η αντικατάσταση του από έναν πιεζοπεριστροφικό διακόπτη ενισχύουν την high-tech αίσθηση της καμπίνας.

Τα υλικά και τα πλαστικά στο εσωτερικό κυμαίνονται σε υψηλά στάνταρ και πολύ κοντά σε αυτά των μεγαλύτερων μοντέλων της μάρκας. Στο θέμα των χώρων το μεταξόνιο των 2.720 χιλιοστών διασφαλίζει καλούς χώρους για όλους τους επιβάτες (ειδικότερα οι πίσω κάθονται πολύ άνετα) και για τα δεδομένα της κατηγορίας. Πάντως, οι αποστάσεις για τα γόνατα και τα κεφάλια είναι ελαφρώς μικρότερες στο ηλεκτρικό Niro, το οποίο όμως προσφέρει το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Στα 475 λίτρα (+20 στο μπροστινό frunk μέρος για να χωρά το καλώδιο φόρτισης), όταν τα υβριδικά και plug-in έχουν αμφότερα από 451 και 348 λίτρα (εδώ περιορίζεται από το ρεζερβουάρ καυσίμου και τις μπαταρίες).

Advertisement

Το νέο Niro βασίζεται στην αναβαθμισμένη 3ης γενιάς πλατφόρμα «Κ» που χρησιμοποιείται και στο αδερφό Hyundai Kona. Έτσι, τα συστήματα πρόωσης είναι κοινά αλλά χρησιμοποιούνται μόνο τα τρία κορυφαία εξηλεκτρισμένα με αποτέλεσμα το Niro προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις: ως υβριδικό (HEV) με 141 ίππους, ως plug-in υβριδικό (PHEV) με 183 ίππους και ως ηλεκτρικό (EV) με 204 ίππους.

To φουλ υβριδικό Niro HEV έχει έναν ατμοσφαιρικό άμεσου ψεκασμού 1.600άρη κινητήρα βενζίνης που με αρωγό ένα ηλεκτρικό μοτέρ 32 kW αποδίδει συνδυαστικά 141 ίππους, οι οποίοι περνούν στους μπροστινούς τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου DCT (διπλού συμπλέκτη) με έξι σχέσεις. Έχει μία μικρή μπαταρία 1,32 kWh και περιστασιακά προσφέρει ηλεκτροκίνηση (εργοστασιακή κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπή CO2 στα 107 γρ./χλμ.).

Advertisement

Στο plug-in υβριδικό Niro PHEV υπάρχει ο ίδιος βενζινοκινητήρας αλλά συνεργάζεται με έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 62 kW για μία συνδυασμένη ισχύς στους 183 ίππους. Ταυτόχρονα, μια μεγαλύτερη μπαταρία 11,1 kWh που φορτίζει και στην πρίζα (onboard φορτιστής 3,3 kW) προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία για έως 65 χιλιόμετρα και σε ταχύτητες έως 134 χλμ./ώρα.

Το πλήρως ηλεκτρικό Niro EV έχει ένα μοτέρ 204 ίππων και τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία 64,8 kWh που προσφέρει αυτονομία έως  και 460 χιλιόμετρα με μια φόρτιση (WLTP) με onboard φορτιστή 11 kW. Αυτή η έκδοση είναι και η ταχύτερη με τα 0-100 χλμ./ώρα να αποτελούν υπόθεση 7,8 δευτερολέπτων, ενώ παρόλο που η τελική περιορίζεται στα 167 χλμ./ώρα είναι η υψηλότερη από τις άλλες εκδόσεις του Niro. Πάντως, σε όλες υπάρχουν paddles στο τιμόνι. Στο Sport πρόγραμμα για αλλαγή σχέσης (στα HEV και PHEV) και στο Eco για την ρύθμιση της έντασης της ανάκτησης πέδησης, ενώ στο ηλεκτρικό υπάρχει και η πολύ βολική λειτουργία i-Pedal. Σημειώστε δε πως στο Niro EV υπάρχει διαθέσιμο ειδικό καλώδιο V2D που λειτουργεί ως εξωτερική παροχή ισχύος 3 kW.

Advertisement

Πως πάει στο δρόμο; Όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας και τις τρεις εκδόσεις του ολοκαίνουργιου Niro στην ευρύτερη περιοχή της Φρανκφούρτης, το πρώτο πράγμα που γίνεται αντιληπτό είναι το πόσο ευκολοδήγητο είναι και το πόσο ευχάριστα νιώθεις πίσω από το τιμόνι του. Το στήσιμο του και η ρύθμιση της ανάρτησης θα ικανοποιήσουν όποιον θέλει να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός crossover που σε ταξιδεύει ατάραχα στην ευθεία και που περνά από τις στροφές δίχως να κουράζει με αχρείαστα παλαντζαρίσματα. Ταυτόχρονα, είναι τόσο σφιχτό όσο πρέπει για να σου δημιουργεί μία ευχάριστη προδιάθεση (το τιμόνι θα μπορούσε να έχει μια πιο ακριβή πληροφόρηση), ενώ η πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους εξασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης.

Περισσότερα για το νέο Kia Niro θα έχουμε να πούμε πολύ σύντομα αφού σε μερικές εβδομάδες το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στα χέρια μας για την αναλυτική μας δοκιμή στην ελληνική άσφαλτο. Έως τότε μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις τιμές πώλησης όλων των εκδόσεων (αρχικά θα είναι διαθέσιμη η HEV με πρώτες παραδόσεις από Σεπτέμβριο), οι υπόλοιπες θα ακολουθήσουν μερικούς μήνες πιο μετά) με υπερπλήρη εξοπλισμό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρώτη επαφή με το νέο Kia Niro (+video)
Δοκιμή: Kia EV6 Long Range AWD
Δοκιμή: Kia Sportage 1.6T 180 PS 2WD 7DCT