Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta ST

Ελλάδα 5:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta ST

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta ST

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το καυτό Ford Fiesta ST επιστρέφει πιο ικανό και αιχμηρό από ποτέ, για να υπερασπιστεί την φήμη του καθαρόαιμου hot hatch και να χαρίσει έντονες στιγμές απόλαυσης στους λάτρεις της οδήγησηςΤου ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΠΙΔΗ

Advertisement
Advertisement

Το προηγούμενο Fiesta ST τόσο στην απλή του έκδοση και ακόμα περισσότερο στην ST200 που έριξε την αυλαία της θητείας του καθιερώθηκε ως μια από τις πιο καθαρόαιμες και απολαυστικές εκφράσεις των mini GTI. Η νέα γενιά έρχεται για να συνεχίσει ακριβώς στο ίδιο μονοπάτι ενισχύοντας τα δυνατά στοιχεία και αντιμετωπίζοντας τις όποιες αδυναμίες που σχετίζονταν κυρίως με την σκληρή απόσβεση.

NewFiestaST_456765432harpi530

Οι αλλαγές βέβαια του νέου ST είναι πολύ περισσότερες από αυτές που συνεπάγεται το χτίσιμό του επάνω στο αμάξωμα της νέας γενιάς του Fiesta. Η κυριότερη αλλαγή έρχεται από τον χώρο του κινητήρα όπου  την θέση του 1.600αρη Ecoboost του προηγούμενου μοντέλου έχει πάρει ο νέος τρικύλινδρος 1.5 Ecoboost. Παρά την μικρότερη χωρητικότητα και τον ένα λιγότερο κύλινδρο η απόδοση του νέου συνόλου φθάνει τους 200 ίππους και τα 29,6 kg ροπής, όσο δηλαδή είχε και το ST200. Η διαφορά είναι πως το νέο σύνολο έχει χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και λιγότερες εκπομπές ρύπων χάρη και στην τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε τρικύλινδρο κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

NewFiestaST_456765432harpi640_4

Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης η χρήση αμορτισέρ με μηχανικό σύστημα μεταβολής των χαρακτηριστικών απόσβεσης ανάλογα με την συχνότητα διέγερσης από το δρόμο και την δυναμική φόρτιση του αυτοκινήτου. Με αυτό τον τρόπο είναι δυνατή η διατήρηση της αμεσότητας και της ακρίβειας σε συνθήκες πίεσης αλλά ταυτόχρονα και η βελτίωση της άνεσης της κύλισης. Εκτός από τα παραπάνω το νέο ST έχει κατά 10 mm πιο φαρδύ μετατρόχιο από τις απλές εκδόσεις ενώ ενισχυμένος είναι και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας με ειδικής σχεδιάσης ελατήρια που μειώνουν τη μεταβολή της γεωμετρίας των τροχών σε φορτίο. Η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού έχει νέα χαρτογράφηση ενώ οι σχέσεις του κιβωτίου έχουν διαφοροποιηθεί προκειμένου να ταιριάζουν με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του νέου κινητήρα. Επιπλέον το νέο Fiesta ST προσφέρει τη δυνατότητα εξοπλισμού του με το πακέτο Performance Pack το οποίο περιλαμβάνει: μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife που προέρχεται από το Focus RS, σύστημα launch control καθώς και φωτεινή ένδειξη προειδοποίησης για αλλαγή σχέσης.

NewFiestaST_456765432harpi640_1

Advertisement

Παρά το ελαφρά αυξημένο βάρος και την ίδια απόδοση , το νέο ST καταφέρνει να είναι οριακά ταχύτερο από το προηγούμενο ST200, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να χρειάζεται 6,5΄΄ (0,2’’ νωρίτερα από το ST200) και την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 232 Km/h (ST200: 230 km/h). Όλοι όμως γνωρίζουμε πως η ουσία του ST δεν ήταν στα νούμερα αλλά στην αίσθηση και σε αυτό το κομμάτι η νέα δημιουργία της Ford Performance δικαιώνει απόλυτα τις προσδοκίες . Τα πρώτα θετικά μηνύματα έρχονται από την πρώτη στιγμή καθώς πλέον ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά και πιο άνετα στα πολύ καλά μπάκετ της Recaro ενώ η συνολική ποιοτική αναβάθμιση σε υλικά, διάκοσμο και κατασκευή συνθέτουν μια άκρως ευχάριστη εικόνα στο εσωτερικό. Όμως αυτό που σε κάνει να χαμογελάς είναι το πάτημα και το εξαιρετικό ζύγισμα του πλαισίου. Η επιλογή ανάμεσα στα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, Normal, Sport και Track επεμβαίνει στην υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση και τον ήχο του κινητήρα καθώς και στην παρεμβατικότητα του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας. Στις δύο πιο σπορ επιλογές ο ήχος του κινητήρα γίνεται ακόμα πιο άγριος χάρη ενώ αυξάνονται και περιθώρια ελευθερίας για γλίστρημα δίνοντας περισσότερο έλεγχο στον οδηγό. Ο κινητήρας δεν έχει την ευστροφία ενός τετρακύλινδρου όμως αποδεικνύεται γεμάτος σε ένα ευρύτατο φάσμα στροφών που ξεκινούν από πολύ χαμηλά και φθάνουν σχεδόν μέχρι το όριο περιστροφής, ενώ καταφέρνει να σε κερδίσει και με την αμεσότητα της απόκρισης.

NewFiestaST_456765432harpi640_2

Advertisement

Το τιμόνι είναι ταχύτατο και η ακρίβειά του ενισχύεται από την ικανότητα του εμπρός μέρους να ακολουθεί χωρίς φλυαρία την επιλεγμένη τροχιά ακόμα και σε σφικτή χάραξη. Φυσικά η διαδικασία είναι ακόμα πιο απολαυστική με την παρουσία του μπλοκέ διαφορικού το οποίο εξαφανίζει κάθε τάση για άνοιγμα της τροχιάς ακόμα και με αρκετή πίεση. Την ίδια στιγμή το πίσω μέρος – που επιδεικνύει μια χαρακτηριστική ευκολία στο να σηκώνει τον εσωτερικό τροχό – ανάλογα με τους χειρισμούς του οδηγού αποδεικνύεται το ίδιο ικανό τόσο στο να ακολουθεί με αυστηρότητα την τροχιά που έχει επιλεχθεί όσο και στο να αντιδρά με ακρίβεια στο ζύγισμα του γκαζιού και να ρυθμίζει με ένα ελαφρύ γλίστρημα την γωνία που σημαδεύεις την έξοδο. Με λίγα λόγια το νέο Fiesta ST αποδεικνύεται ταχύτατο αλλά και άκρως διασκεδαστικό κάτω απ’όλες τις συνθήκες. Η κύλισή του μάλιστα είναι σημαντικά βελτιωμένη στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών προσφέροντας και εξαιρετική ευστάθεια σε κατσαρό οδόστρωμα. Αναμφίβολα το νέο Fiesta ST είναι από τις πιο καθαρόαιμες και οδηγοκεντρικές παρουσίες στην κατηγορία των compact GTI. Μετά την πρώτη επαφή του, έχει κερδίσει  μια θέση ανάμεσα στις αγαπημένες μας προτάσεις και σίγουρα περιμένουμε με ανυπομονησία να το οδηγήσουμε και στην Ελλάδα όπου αναμένεται να έρθει προς το τέλος του Ιουνίου.

Περισσότερα για το Ford Fiesta ST μπορείτε να διαβάσετε στο νέο τεύχος του CAR που θα κυκλοφορήσει με το Πρώτο Θέμα την Κυριακή 3 Ιουνίου.

NewFiestaST_456765432harpi640

Advertisement