ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW M2 εντός και εκτός πίστας

Ελλάδα 3:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε τη νέα BMW M2 εντός και εκτός πίστας

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW M2 εντός και εκτός πίστας

ΔΟΚΙΜΕΣ

Γνωρίζουμε από κοντά τις αρετές της νέας BMW M2, τόσο σε περιβάλλον πίστας, όσο και σε δημόσιο δρόμο.

Advertisement

Βρεθήκαμε στο αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, όπου η BMW Hellas, αποκλειστικός αντιπρόσωπος των μοντέλων της γερμανικής φίρμας στη χώρα μας, μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και να ανακαλύψουμε τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της νέας BMW M2.

Θέαμα αλλά και οδήγηση με αρκετές δόσεις αδρεναλίνης κυριάρχησαν για μία ημέρα πάνω από την πίστα των Σερρών, με την εκδήλωση «BMW M Driving Experience» να χαρίζει σε αρκετούς εκπροσώπους του ειδικού Τύπου ατέρμονη γνώση αναφορικά με την δυναμική συμπεριφορά της νέας M2.

Advertisement

Με σύμμαχο τον καιρό, η ημέρα μας ξεκίνησε με ένα χορταστικό session, καθώς θα έπρεπε να συμπληρώσουμε αρκετούς γύρους πίσω από το τιμόνι της M2, ακολουθώντας τον πλοηγό, που τυγχάνει να είναι ο Θωμάς Παπαπάσχος, εκπαιδευτής της σχολής Driving Academy.

Ο ρυθμός είναι γρήγορος, αλλά όχι υπερβολικός. Εκεί ανακαλύπτεις το πόσο ερεθιστική είναι η M2. Με σωστές διαστάσεις, φαρδιά μετατρόχια για να χωρέσουν οι άξονες και μία ταχύτατη κρεμαγιέρα σταθερού βήματος. Φυσικά, υπάρχει το ικανότατο μπλοκέ διαφορικό Active M Differential που ρυθμίζει το ποσοστό εμπλοκής έως 100%, το οποίο συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M Steptronic των 8 σχέσεων.

Advertisement

Γύρο με το γύρο, εθίζεσαι και στον ήχο που παράγει ο straight-six κινητήρας των 3,0 λίτρων με απόδοση 460 PS και ροπή 550 Nm, ιδιαίτερα λίγο πριν εμφανιστεί ο κόφτης στις 7.200 σ.α.λ. Μάλιστα, το ηχητικό soundtrack ενισχύεται από τα σκασίματα της εξάτμισης στα προγράμματα Sport/Sport Plus, που είναι πολλά και άκρως απολαυστικά.

Advertisement

Πέραν αυτού σε συνεπαίρνει και η αρτιότητα που υπάρχει σε κάθε λεπτομέρεια της Βαυαρής καλλονής. Το τιμόνι είναι απλά άπαιχτο, τα φρένα δεν δείχνουν να κουράζονται ούτε καν στο ελάχιστο και το ζύγισμα του πλαισίου κορυφαίο, όπως και η απόδοση των νέων ελαστικών της Continental SportContact 7.

Το «έργο» μου γίνεται ακόμα πιο εύκολο, ειδικά στην έξοδο των στροφών, χάρη και στην αύξηση κατά 6 εκατοστά του μεταξονίου, που πλέον φτάνει τα 2,75 μ., αλλά και των ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως το δανεισμένο από τις Μ3/M4, M Traction Control, με 10 διαφορετικά επίπεδα παρέμβασης. Σημαντικό ρόλο, αν όχι τον βασικότερο, είχε και η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, που ρύθμιζε ιδανικά την φόρτιση κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα.

Advertisement

Ο χρόνος σε αυτές τις περιπτώσεις, δυστυχώς, περνάει γρήγορα, αλλά τα συναισθήματα ήταν ιδιαίτερα έντονα, όπως και το ζωγραφισμένο στο πρόσωπο χαμόγελο.

Η ημέρα μας συνεχίστηκε με την διαδικασία «Drift Parkour», όπου σε μία μικρή, ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή με κορίνες, είχαμε την ευκαιρία να δούμε το πως λειτουργεί το M Traction Control της M2, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ορίσει μεμονωμένα τα όρια παρέμβασης για τον περιορισμό της ολίσθησης των πίσω τροχών, ανάλογα την προεπιλεγμένη θέση. Οι διαφορές μεταξύ των 10 σταδίων παρέμβασης είναι χαώδης.

Για παράδειγμα στο ενδιάμεσο στάδιο «5», το drift γίνεται απλά και άνετα. Αυτό που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να μείνει στο γκάζι και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το σύστημα. Σας φαίνεται πολύ παρεμβατικό στη συγκεκριμένη θέση; Αν ναι, τότε μπορείτε εύκολα να αλλάξετε την ρύθμιση μέσω της κεντρικής οθόνης. Στο «0» η M2 αλλάζει εντελώς συμπεριφορά, γίνεται ένα κλασσικό πισωκίνητο μοντέλο με πλήρη εμπλοκή του οδηγού για να πετύχει ένα τέλειο drift, φέρνοντάς τον πιο κοντά στα όρια της φυσικής οδήγησης με ελεγχόμενο τρόπο.

Το τελευταίο session ήταν μία σύντομη βόλτα σε δημόσιους δρόμους, στα πέριξ της πίστας, όπου είχα την ευκαιρία να πάρω μία εξαιρετικά σύντομη γεύση, πέραν της M2, της M3 Touring και XM. Λένε για να ερωτευθεί κάποιος χρειάζονται περίπου 30 δευτερόλεπτα. Εγώ αρκέστηκα απλά στο να ανοιγοκλείσουν τα μάτια μου μπροστά στην εκθαμβωτική M3 Touring, βαμμένη σε πράσινο χρώμα «Μ Isle of Man».

Όλα τα λεφτά είναι βέβαια η θέση οδήγησης με τα μπάκετ καθίσματα να είναι απλά εκπληκτικά. Πραγματικά νιώθεις ότι τα «φοράς» και σε προδιαθέτουν για να κινηθείς γρήγορα κυρίως σε δρόμο με πολλές καμπές. Όσο για τα φρένα, διαπίστωσα ότι κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες προσφέρουν την απόλυτη επιβράδυνση και φυσικά εμπιστοσύνη.

H Μ3 Touring με εντυπωσίασε με την ομοιογένειά της και τη σιγουριά που εμπνέει. Δεν με πρόδωσε, καθώς μπορούσε και συγχωρούσε κάποια από τα λάθη που εσκεμμένα έκανα. Είτε επιτάχυνα πολύ νωρίς μέσα στη στροφή είτε φρέναρα πολύ αργά είχε τον τρόπο της να με ανταμείψει με προβλέψιμες αντιδράσεις. Ένα εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο, ένα βαρύ όσο χρειάζεται τιμόνι, ένας τρίλιτρος κινητήρας 510 PS και σύστημα τετρακίνησης xDrive. Αποτέλεσμα;  Άψογη σε όλα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγήσαμε το Volkswagen ID.7 στην Γερμανία
Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4
Δοκιμή: Mercedes-Benz GLA 200