Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC60

Ελλάδα 14:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC60

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC60

ΔΟΚΙΜΕΣ

Εμφατική πολυτέλεια, δυναμισμός και τεχνολογία που σώζει! Αυτό είναι το τρίπτυχο που βιώνεις από τα πρώτα χιλιόμετρα οδήγησης του νέου μεσαίου SUV της Volvo. Κυρίες και κύριοι, δοκιμάζουμε για πρώτη φορά το νέο XC60…

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ

Αναμφίβολα, οι Σουηδοί με το XC90 έθεσαν νέα δεδομένα στην κατηγορία των μεγάλων, πολυτελών SUV. Δεδομένα που αναμφίβολα ζήλεψε ακόμα και ο μεγάλος Γερμανός αντίπαλός της, ο οποίος μονοπωλούσε την κατηγορία επί δεκαετίες. Οι… Volvαίοι, με όχημα την ηχηρή κερδοφορία που έχουν επιτύχει, μπαίνουν συνεχώς σε περισσότερες κατηγορίες δημιουργώντας τον γνώριμο πλέον πονοκέφαλο στους αντιπάλους τους, αφού διεκδικούν με αξιώσεις ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς, όπως άλλωστε συνέβη και με το XC90.

Μεταξύ μας, αυτό είναι ιδιαίτερα καλό για εμάς τους καταναλωτές: η εμφατική στασιμότητα που είχαν επιδείξει Γερμανοί κατασκευαστές στις κατηγορίες των SUV τα τελευταία χρόνια, αναγκαστικά έπρεπε να τερματιστεί και να δώσουν τα πάντα για να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους. Αυτό είναι το αποτέλεσμα του σκληρού ανταγωνισμού, προς όφελος -επαναλαμβάνω- ημών.

Advertisement
Advertisement

Το νέο XC60, το οποίο συναντούμε στη Βαρκελώνη για να κάνουμε μαζί τα πρώτα χιλιόμετρα δοκιμής, έχει όλα τα φόντα να διεκδικήσει τον τίτλο του πιο πολυτελούς SUV της μεσαίας κατηγορίας, με τους Σουηδούς να τα έχουν δώσει όλα προς αυτή την κατεύθυνση. Μπαίνοντας μέσα στο αυτοκίνητο θα τολμούσα να πω πως σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, την επιλογή των υλικών και γενικότερα την πολυτέλεια, το XC60 είναι ένα «κλικ» πάνω από το μεγάλο XC90 και αυτό τα λέει όλα, ιδιαίτερα σε αυτούς που γνωρίσουν τι εστί XC90…

Κάτω από το καπό του συναντάμε τα γνώριμα «mabe by Volvo» 2λιτρα μηχανικά σύνολα. Στην κορυφή βρίσκεται το καυτό 2λιτρο plug-in υβριδικό σύνολο με συνολική απόδοση στους 407 PS και επιτάχυνση 0-100 σε 5,3 sec. Αυτή την έκδοση δεν τη γευτήκαμε στη Βαρκελώνη. Δοκιμάσαμε, όμως, τον πετρελαιοκινητήρα των 2.000 κυβικών απόδοσης 235 PS (θα υπάρχει και με 190 PS), αλλά και τον βενζίνης των 320 PS και των 40,0 kgm ροπής. Δύο κινητήρες που διδάσκουν δύναμη, γραμμική λειτουργία, αλλά και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, η οποία, όπως και να το κάνουμε, δεν συνάδει με την πολυτελή αύρα του αυτοκινήτου! Στον δρόμο, η ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες είναι μοναδική. Βρίσκεσαι σε ένα μοναδικό prive περιβάλλον και δεν σε απασχολεί η έξω βαβούρα, με την ηχομόνωση του XC60 να φιλτράρει τα πάντα. Το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων συνεργάζεται απόλυτα με τους δύο κινητήρες (δοκιμασμένη συνταγή στη Σειρά 90), ενώ η ανάρτηση είναι υπεράνω κριτικής (όμοια με το μεγάλο XC90).

Advertisement

Εν κατακλείδι, το στοίχημα για τους Σουηδούς είναι μεγάλο. Απέναντί στο XC60 τοποθετούνται τα επίσης νέα Mercedes GLC, Audi Q5 και σύντομα η νέα BMW X3. Μια μάχη γιγάντων την οποία θα παρακολουθήσουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Περισσότερα για το νέο Volvo XC60 θα έχουμε της επόμενες μέρες, όταν θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις του στην Ελλάδα.

Advertisement

Ολα για το… όραμα

Κακά τα ψέματα, ό,τι αυτοκίνητο παράγουν στη νεότερη ιστορία τους οι Σουηδοί φιγουράρει στην πρώτη θέση ασφαλείας στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Μάλιστα, το αυτοκίνητο που έχει λάβει την υψηλότερη βαθμολογία στην ιστορία του ανεξάρτητου οργανισμού, δηλαδή είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο όλων των εποχών, από τα χιλιάδες που έχει δοκιμάσει ο Euro NCAP, είναι το Volvo XC90, παίρνοντας την κορυφή από το μικρότερο V40! Για το XC60, οι Σουηδοί μάς τόνισαν ότι αναμένουν με αγωνία τα αποτελέσματα του Euro NCAP. Πιστεύουν, όμως, ότι το νέο τους μοντέλο θα πάρει τον τίτλο από το μεγαλύτερο Volvo SUV που πήρε τον τίτλο από το μικρότερο Volvo…

Advertisement

Είδαμε στη Βαρκελώνη, μεταξύ άλλων, τις τέσσερις νέες τεχνολογίες ασφάλειας που τοποθέτησαν στο XC60 – στον βασικό εξοπλισμό παρακαλώ. Ολες επεμβαίνουν δραστικά στο τιμόνι: το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων City Safety (πρώτη η Volvo το παρουσίασε στην αυτοκινητοβιομηχανία) είναι πλέον ενεργό έως τα 60 χλμ./ώρα και συνοδεύεται και από υποβοήθηση τιμονιού. Ενα επιπλέον σύστημα είναι το Oncoming Lane Mitigation (αποφυγής οδήγησης στο αντίθετο ρεύμα), το οποίο χρησιμοποιεί την υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων! Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ώρα.

Η υποβοήθηση τιμονιού εφαρμόζεται πλέον και στη νέα γενιά του BLIS, του γνωστού συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων. Αν ανιχνευτεί κίνδυνος από άλλο όχημα πίσω από το αυτοκίνητό μας, το BLIS γυρίζει το τιμόνι επαναφέροντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του. Προαιρετική επιλογή στον εξοπλισμό του νέου XC60 είναι το Pilot Assist, το προηγμένο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, ενεργό σε δρόμους με καλή σήμανση και μέχρι τα 130 χλμ./ώρα.

Ολα τα παραπάνω και πολλά ακόμα στο XC60 εντάσσονται στο όραμα που έχουν οι Σουηδοί, το Vision 2020: «Το όραμά μας είναι μέχρι το 2020 να έχουμε όλη την απαιτούμενη τεχνολογία ώστε να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός σε οποιοδήποτε ατύχημα εμπλέκεται ένα μοντέλο Volvo…», μας δήλωσε χαρακτηριστικά η Μαλίν Εκχολμ, διευθύντρια του Volvo Cars Safety Centre!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 1.969 T5 (T6) – 1.969 D4 (D5)
Ισχύς (PS/rpm): 254 (320) – 190 (235)
Ροπή (kgm/rpm): 35,9 (40,0) – 40,0 (48,0)
Μετάδοση: 4×4
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 220 (230) – 205 (220)
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,8 (5,9) sec – 8,4 (7,2) sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,3 (7,7) lt – 5,2 (5,5) lt
Εκπομπές CO2: 167 (176) gr/km – 136 (144) gr/km
Βάρος: 1.814 – 2.115 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.688/1.902/1.658 mm
Χώρος αποσκευών: 505 lt (+174 κάτω από το κάλυμμα)
Τέλη κυκλοφορίας: 409,15 (431,2) € – 163,2 (266,4) €
Δείτε εδώ τις τιμές του μοντέλου και τα στοιχεία εξοπλισμού