Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με δύο hot μικρομεσαία σε αγαπημένη διαδρομή

  • newsautoteam

Σαν σε ράγες, τα δύο «τούμπανα» ανεβοκατεβαίνουν το βουνό. Για τον εξωτερικό παρατηρητή μοιάζει με ταινία σε fast forward. Για τον οδηγό είναι μέρος κανονικού ιατρικού check up, με έμφαση στην εύρυθμη λειτουργία των επινεφριδίων.

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Βγαίνοντας από την -πανέμορφη είναι η αλήθεια- Δημητσάνα, βρίσκεις τη διασταύρωση που οδηγεί στο Ζυγοβίστι. Είναι μια διαδρομή που ξεκινά αρκετά «σφιχτά» και όσο ανεβαίνεις ανοίγει. Από αυτή τη διαδρομή, τα 2.700 πρώτα μέτρα αποτελούν την περίφημη ανάβαση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος, την οποία είχαμε την (φαεινή) ιδέα να επισκεφτούμε μετά δύο «τέρατα» – περισσότερο για να γυμναστούμε εμείς και το καρδιοαναπνευστικό μας σύστημα και λιγότερο για να οδηγήσουμε τα αυτοκίνητα στο όριό τους. Δύο αυτοκίνητα που μοιάζουν αρκετά μόνο αν μείνεις στα βασικά τους τεχνικά χαρακτηριστικά. Είναι 5θυρα fastback, με δίλιτρους turbo κινητήρες, που έχουν ως στόχο περισσότερο την καρδιά του πραγματικού οδηγού και λιγότερο την πρακτικότητα της καθημερινής χρήσης.

Από τη μία το νέο Hyundai i30Fastback N, με όλο το ενδιαφέρον πακέτο του σε ότι έχει να κάνει με τα στοιχεία εξοπλισμού, αλλά και την εμφάνιση που το κάνει να ξεχωρίζει μέσα στην κατηγορία των γρήγορων 5θυρων, και από την άλλη το ένα,το μοναδικό Honda Civic Type R που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο (με ρόδες)και πραγματικά συγκλονίζει με την οδική συμπεριφορά του, όπως κάνει και με την εμφάνισή του.

Ξεκινώντας τα πάνω κάτω με το νεοφερμένο i30 Ν,το οποίο άλλωστε ήταν και η αφορμή για να έρθουμε μέχρι εδώ, αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι ετούτο εδώ το Hyundai δεν έχει καμία σχέση με τα υπόλοιπα. Δείχνει λίγο πιο φιλικό από το hatchback αδελφάκι της ολιγομελούς «N» οικογένειας, αλλά και πάλι βγάζει έναν δυναμισμό ο οποίος εκπλήσσει ευχάριστα από την πρώτη στιγμή. Από τον ήχο της μίζας και τα πρώτα γυρίσματα του κινητήρα. Μπάσος και ευχάριστος, ο ήχος είναι όσο γεμάτος πρέπει σε όγκο. Φτάνει στ’ αυτιά περιορισμένος εξαιτίας της εξαιρετικής ηχομόνωσης, αλλά σε βάζει απευθείας στο mood για όσα επακολουθούν.

Όπως είχαμε διαπιστώσει και με τη hatchback έκδοση του i30 N, το μικρομεσαίο της Hyundai δεν αργεί -στο κατάλληλο περιβάλλον- να βάλει τον οδηγό του σε… beast mode. Λίγο η αίσθηση του άθραυστου, λίγο η υποστήριξη που σου προσφέρει σε ότι κι αν του ζητήσεις, αλλά και οι «ξερογκαζιές» του RevMatching στα κατεβάσματα (πιο εντυπωσιακές από τις αντίστοιχες του Honda), το Fastback N σε μετατρέπει σε… κανίβαλο. Aνηφορίζεις «κομμάτια» στο σφιχτό μέρος της διαδρομής και ανεβαίνεις στα φρένα που δείχνουν να μην κουράζονται όσο και να τα ταλαιπωρείς. Το τιμόνι είναι «εκεί» με 2,14 στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη.

Δεν σου δίνει πολλές πληροφορίες, είναι η αλήθεια, αλλά κάνει καλή δουλειά με την αμεσότητά του, ενώ και το μπλοκέ διαφορικό βοηθά στην τιθάσευση οποιασδήποτε στροφής. Στα πολλά χιλιόμετρα το Fastback Ν είναι λίγο πιο «στο περίπου» σε αίσθηση. Κάνει τα πάντα και ομολογουμένως τα κάνει καλά. Έχει φοβερή πρόσφυση, χάρη και στα χαμηλού προφίλ (235/35) ελαστικά στις 19άρες ζάντες, που δεν «μαγουλιάζουν» και βοηθούν το τιμόνι να ανταποκρίνεται όσο πιο γρήγορα γίνεται. Η σφιχτή του ανάρτηση κρατάει πάντα την ισορροπία του αμαξώματος, αλλά από την άλλη -και αυτό είναι το μόνο ουσιαστικό παράπονο- επιτρέπει αναπηδήσεις και γενικότερα έχει μια «ξερή» διάθεση στο πέρασμα από προβληματικά σημεία της ασφάλτου, πάντα στο «N» Mode, το οποίο δεν απενεργοποιήθηκε ποτέ καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής εκεί. Οι δομικές ενισχύσεις του πλαισίου γίνονται ευπρόσδεκτα αισθητές σε κάθε «κατσαρό» της διαδρομής.

Ακόμα κι αν δεν είσαι αρκετά έμπειρος να το αισθανθείς, πάντως, ανοίγοντας το πορτμπαγκάζ θα δεις τη θολόμπαρα που ενισχύει την ακαμψία του πίσω μέρους, περιορίζοντας κατά 14 lt τον χώρο για τις αποσκευές. Η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης σου δίνει την αίσθηση πως η απόσταση από το έδαφος είναι λίγο μεγαλύτερη απ’ όσο θα ήθελες (13,2 cm λέει ο κατασκευαστής). Αυτό γίνεται πιο έντονο στο επάνω μέρος της ανάβασης, προς τον τερματισμό, όπου οι στροφές είναι ανοιχτές και η αυξημένη ταχύτητα μεταφέρεται ως σχετική αβεβαιότητα στα χέρια σου λόγω της ανάρτησης που επιτρέπει το εγκάρσιο travelling και μετριάζει την αίσθηση, κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση του Type R.

Αντικειμενικά και στο μοντέλο της Honda κάθεσαι ψηλότερα από το επιθυμητό, όμως συνολικά το αυτοκίνητο είναι έτσι «χτισμένο» που έχεις πολύ καλύτερη αίσθηση στο συγκεκριμένο κομμάτι. Είναι φαρδύ και έχει πολύ ωραίο πάτημα, μοιάζοντας συνολικά πολύ καλύτερα ρυθμισμένο για τέτοια χρήση. Στο βουνό διαπιστώνεις ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται στο στοιχείο του και αν στην αρχή της ανάβασης έχεις την αίσθηση πως απλά διεκπεραιώνει, όντας βράχος σταθερότητας και με κορυφαία αίσθηση στα χέρια του οδηγού, στις πιο πάνω γρήγορες στροφές αρχίζει να αποκαλύπτει τον πραγματικό του χαρακτήρα. Όταν το TypeR μαζεύει χιλιόμετρα πραγματικά δεν έχει αντίπαλο.

Είναι ακλόνητο, αντιστέκεται ακόμα και στις ακρότητες από τη μεριά του οδηγού που ψάχνει να δημιουργήσει μια εντυπωσιακή εικόνα για τον φακό του φωτογράφου. Το πίσω μέρος είναι «βιδωμένο», τα λάστιχα στις 20άρες ζάντες δεν αργούν να πιάσουν ιδανική θερμοκρασία και όλα μαζί προκαλούν τον οδηγό να ψάξει τα πιο γρήγορα περάσματα της ζωής του – χωρίς ίχνος υπερβολής. Δεν είναι μόνο οι 45 παραπάνω ίπποι και η απόδοση υψηλότερης ροπής. Είναι και το μικρότερο κατά 124 kg βάρος, υπέρ του Type R, που κάνει τη διαφορά. Eτσι προκύπτουν τα πιο γεμάτα περάσματα στην ανηφόρα, στα οποία συνεισφέρει η ειδική ισχύς των 4,31 kg/PS (έναντι 5,46 kg/PS του i30 N). Αυτό όμως που κάνει το Type R ξεχωριστό, αυτό που του δίνει τον τίτλο του «Γονέα 1» της κατηγορίας, είναι το στήσιμό του. Αυτή είναι η διαχωριστική γραμμή που προκύπτει από την ταυτόχρονη παρουσία των δύο αυτοκινήτων στην ίδια απαιτητική διαδρομή. Επί της ουσίας, τα δύο αυτοκίνητα δεν συγκρίνονται.

Το κοινό τους σημείο είναι το ότι αμφότερα δείχνουν τον Μαγνητικό Βορρά του οδηγού, που απολαμβάνει τις διαδρομές του δίχως να τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα ο ακριβής προορισμός. Το καθένα από τα δύο, όμως,κάνει τα πράγματα με τον τρόπο του. Το Hyundai σε προδιαθέτει από την όψη του και μόνο. Είναι ένα χρυσό all rounder μοντέλο- παρόλο που το λευκό χρώμα του συγκεκριμένου το κάνει να μοιάζει με κομάντο που φοράει πιτζάμες (το χαρακτηριστικό γαλάζιο του Ν θα το έκανε πιο ξεχωριστό). Το Honda, από την άλλη, είναι ένα μαχητικό και το δείχνει από χιλιόμετρα. Η ακραία εμφάνισή του δικαιολογείται μόνο όταν αρχίσεις να το αποκωδικοποιείς, οπότε και συνειδητοποιείς πως δεν θα γινόταν αλλιώς. Είναι ένα από τα Katana της συλλογής τουHattori Hanzo. Έχει έναν προορισμό – και αυτός είναι η απαράμιλλη αίσθηση της απόλυτης μεταφοράς ταχύτητας από την κάθε ευθεία στην κάθε στροφή. Κι ας έχει να αντιμετωπίσει τα ίδια ζόρικα «κατσαρά». Το Type R δείχνει να σιδερώνει τα πάντα στο διάβα του.

“Λίγο η αίσθηση του άθραυστου,λίγο η υποστήριξη που σου προσφέρει σε ότι κι αν του ζητήσεις, αλλά και οι «ξερογκαζιές» του Rev Matchingστα κατεβάσματα, το i30 Fastback Nσε μετατρέπει σε… κανίβαλο”

Το Type R είναι σαν τα κυνηγετικά σκυλιά που βάζουν τη μουσούδα στο έδαφος και ακολουθούν τα ίχνη του θηράματος. Το πίσω μέρος ακολουθεί πειθήνια. Η παραμετροποίηση που σου προσφέρει το «N» είναι λίγο πιο ευρεία και σου επιτρέπει να πλησιάσεις κάθε πτυχή του αυτοκινήτου (από την ανάρτηση, την εξάτμιση, τον κινητήρα μέχρι την υποβοήθηση του τιμονιού), να το καταλάβεις και να αρχίσεις να συνεργάζεσαι γρήγορα μαζί του, πιο γρήγορα απ’ ότι στο σημαντικά πιο απόλυτο σε όλα του Type R. Το «N» είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο με δυνατό κινητήρα και όλες τις μεταβλητές που χρειάζεται για να υποστηρίξει τον ρόλο του όταν βρεθεί σε μια πίστα για παράδειγμα.

Το Type R είναι το ακριβώς αντίστροφο:είναι ένα αγωνιστικό πίστας που έχει υποστεί το απαραίτητο detuned προκειμένου να μπορεί να καλύπτει και τις ανάγκες της καθημερινής οδήγησης. Το Honda σε θέλει περισσότερο καιρό μαζί του για να πιστέψεις αυτά που κάνει και να το εμπιστευτείς για να φτάσεις να του ζητάς ανερυθρίαστα γωνίες και ταχύτητες περάσματος μέχρι πρότινος αδιανόητες. Για σένα, όχι για εκείνο. Υπό αυτό το πρίσμα, το Type R είναι πιο ειδικής χρήσης. Σχεδόν λυπάσαι όταν είναι να το «ξοδέψεις» σε καθημερινές μετακινήσεις,αφού επί της ουσίας είναι σαν ένα supercar μιας κατά τα άλλα «συνηθισμένης»κατηγορίας. Μόνο έτσι μπορείς να δικαιολογήσεις και την τιμή του, μια και τα 50.000+ ευρώ (€49.740 είναι η τιμή εκκίνησης για το βασικό Type R, με το πιο διακριτικό body kit, ενώ το «δικό μας» που είναι η ακόμα ακριβότερη έκδοση κοστολογείται από €53.650) μόνο με αντίβαρο τις ικανότητες στον δρόμο και τού ύφους της κατασκευής μπορείς να τα ισορροπήσεις.

Το i30 Ν είναι ένα κοφτερό κουζινομάχαιρο. Το άλλο είναι Katana. Αν ψάχνεις κάτι για να κόβεις το ψωμί στο κυριακάτικο τραπέζι, το δεύτερο θα κάνει μεν τη δουλειά, αλλά θα σου δίνει πάντα την εύλογη αίσθηση πως ξοδεύεται ανώφελα.

Το Hyundai με τη σημαντικά χαμηλότερη τιμή βγαίνει από μόνο του από τη βάσανο της σύγκρισης. Βέβαια, με τη δυναμική του μπορεί να καλύψει πάνω από το 90% όλων αυτών που μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, με επιπλέον προσόντα τον κομψό σχεδιασμό και τη διακριτική εμφάνιση. Με την τιμή αγοράς να είναι οριακά κάτω από τα 30 χιλιάρικα (το Performance Pack με τους 275 PS και το μπλοκέ, γιατί το «απλό» με τους 250 PS έχει τιμή εκκίνησης τα €28.500), μιλάμε για την απόλυτη ευκαιρία στην κατηγορία των μικρομεσαίων πυραύλων, που μπορεί να συγκριθεί μόνο με το ομόσταυλο hatchback i30 Ν. Το i30 Fastback N, όπως και το hatchback αδελφάκι του, είναι τα μοντέλα που σφραγίζουν την αλλαγή σελίδας για τη Hyundai.

Είναι τα πιο involving μοντέλα στην γκάμα, για ένα σκληροπυρηνικό και απαιτητικό κοινό αναφορικά με την αγάπη για τον δρόμο και τη γρήγορη οδήγηση. Δεν είναι και λίγο να λες ότι με 20 χιλιάρικα λιγότερα από το απόλυτο hatch μπορείς να έχεις ένα πολύ ικανό αυτοκίνητο με χώρους και προοπτική να καλύψεις και την ανάγκη της καθημερινότητας στον δρόμο. Κάτι που δεν μπορείς να ισχυρισθείς για το Type R, που νιώθεις ότι το φθείρεις χωρίς λόγο όταν βάζεις γυναίκα και παιδιά μέσα για να κάνεις τις διάφορες δουλειές σου ή τα ταξίδια σας. Εδώ, βλέπετε, δεν είναι μόνο θέμα επιλογών, αλλά πρωτίστως θέμα δυνατοτήτων οικονομικής υφής. Ανεξαρτήτως αυτού, και με τα δύο θα περάσεις πολύ καλά οδηγώντας. Θα καλύψεις τις βασικές ανάγκες μετακίνησης, αλλά θα σηκώσεις και λίγο την πλάτη του καθίσματος όταν έρθει η ώρα να «πυροβολήσεις». Το απόλυτο,ωστόσο, κοστίζει παραπάνω – όπως και καθετί σ’ αυτή τη ζωή.

Ανάβαση Δημητσάνα – Ζυγοβίστί
ΜΗΚΟΣ
: 2.700 m
ΥΨΟΜΕΤΡΟ ΑΦΕΤΗΡΙΑΣ: 982 m
ΥΨΟΜΕΤΡΟ TEΡΜΑΤΙΣΜΟΥ: 1.152 m
AΘΗΝΑ-ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ: 240 km

2.700 μέτρα αδρεναλίνης – Πρόκειται στην ουσία για δύο διαφορετικές διαδρομές.Μέχρι την Κ4 έχεις να αντιμετωπίσεις μια αλληλουχία στροφών στην οποία θα μπορούσε να νιώσει άνετα ένα αγωνιστικό καρτ.Με μικρό πλάτος δρόμου και σφιχτή χάραξη, η ανάβαση ξεκινά δείχνοντας τα δόντια της, πρωτίστως στη διάθεση του οδηγού που ενστικτωδώς θέλει να ορμήξει από την αρχή. Το εσάκι ανάμεσα στην Κ1 και την Κ2 είναι ένα πολύ πονηρό σημείο για την οικονομία της ανάβασης όταν ο καλύτερος χρόνος είναι το ζητούμενο. Εκεί χάνουν χρόνο τα μεγαλύτερα και βρίσκουν ευκαιρία να κάνουν τη διαφορά τα πιο μικρά και ευέλικτα αυτοκίνητα. Από την Κ4 και μετά τα μεγάλα κυβικά και η υψηλή απόδοση έχουν πεδίον δόξης λαμπρό και εναπόκειται μόνο στο τσαγανό του κάθε οδηγού να τολμήσει λιγότερο φρένο και περισσότερο γκάζι στα περάσματα.

Απαραίτητο συστατικό,το καλό στήσιμο του αυτοκινήτου αλλά και η εξοικείωση με τη διαδρομή που θα σου επιτρέψουν να περάσεις με όσο το δυνατόν λιγότερο φρένο από την Κ9 (τη λεγόμενη και «καφετέρια»),στην έξοδο της οποίας έχει και αλλαγή τάπητα με όχι και τόσο καλό grip, μέχρι το τέλος της διαδρομής. Χαρακτηριστικό της τελευταίας είναι πως από κάποια σημεία, όπως το πλάτωμα της Κ9, έχεις θέα προς τα κάτω σχεδόν σε όλη την ανάβαση και είναι ψαρωτικό που σε κάποια σημεία δεν υπάρχει ίχνος μπαριέρας -με ότι κι αν σημαίνει αυτό για τα κότσια του οδηγού. Σαν ανάβαση για αγώνα δεν είναι μεγάλη. Σε αποζημιώνει όταν είσαι καλά προετοιμασμένος και χάρη στην ιδιομορφία της κλειστής αρχής και του πιο ανοιχτού τέλους, ενώ δίνει τη δυνατότητα σε μεγάλο εύρος συνδυασμών (αυτοκινήτου – οδηγού) να διακριθούν.

Tech
Hyundai i30 Fastback N 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.998 cc , i4, TURBO 275 PS @ 6.000 rpm 38,5 @ 1.750-4.200 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, ΕΞΙ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E ) ΠΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100kM/h: 6,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TesT: 13,9 lt/100 km
CO2: 163 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.455/1.795/1.417 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 436 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.504 kg
ΤΙΜΗ: Από €29.900 (ΚΑΤ’ ΕΚΤΙΜΗΣΗ)

Tech:
Honda Civic Type R
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.996 cc , i4, TURBO 320 PS @ 6.500 rpm 40,8 @ 2.500-4.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: XΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, ΕΞΙ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E ) ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100kM/h: 5,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 272 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TesT: 14,7 lt/100 km
CO2: 176 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.557/1.877/1.434 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.699 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 420 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.380 kg
ΤΙΜΗ: Από €49.740

 

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr