Peugeot 208 vs Renault Clio: Γαλλικός εμφύλιος | NewsAuto.gr
Συγκριτικά

Peugeot 208 vs Renault Clio: Γαλλικός εμφύλιος

Με δεδομένο ότι η γαλλική σχολή έχει μακρά παράδοση στην κατηγορία των σούπερ μίνι η σύγκριση ανάμεσα στις προτάσεις της Peugeot και της Renault είναι πάντα αναπόφευκτη.

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΧΑΡΙΑΤΗ,  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Εάν είστε φίλοι του γαλλικού ποδοσφαίρου, σίγουρα ξέρετε ότι ο τίτλος του πρωταθλητή στο Championnat αποτελεί παράσταση δύο ή και τριών ομάδων, με το τελικό αποτέλεσμα να κρίνεται σε λεπτομέρειες, καθώς όλες τους διαθέτουν τα ίδια χαρακτηριστικά και προσφέρουν παρόμοια ποιότητα θεάματος και ταλέντου.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στα μοντέλα της συγκριτικής δοκιμής μας, τα οποία ξεχωρίζουν και από το στυλ τους αλλά και από τις μηχανολογικές τους καινοτομίες. Από τη μία, έχουμε το -ανανεωμένο στα σημεία- Peugeot 208, από την άλλη το Renault Clio. Δύο, δηλαδή, από τους κορυφαίους εκπρόσωπους της γαλλικής σχολής, κυρίως σε ό,τι αφορά την αισθητική των αμαξωμάτων τους, αλλά και της καμπίνας.

Και μιας και αναφέραμε το styling, ξεκινάμε αμέσως με το Clio. Το σχεδιαστικό μοτίβο του δεν έχει διαφοροποιηθεί, διατηρώντας τον δυναμισμό του. Αυτό άλλωστε είναι κάτι στο οποίο διακρίνεται η γαλλική φίρμα. Το Clio λοιπόν έχει μια έμφυτη εξωστρέφεια, με σφηνοειδές σχήμα, κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες που κάνουν το αυτοκίνητο να μοιάζει με τρίθυρο, καθώς και λεπτομέρειες που το κάνουν να δείχνει συμπαγές, minimal, λίγο πιο tech και δυναμικό από τον ανταγωνισμό. Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές, αυτές εντοπίζονται στους επανασχεδιασμένους προβολείς, τεχνολογίας Full LED Pure Vision. Λαμπτήρες LED διαθέτουν και τα πίσω φωτιστικά σώματα, το σχήμα των οποίων δεν έχει διαφοροποιηθεί. Τα φαρδιά μετατρόχια και τα φουσκωμένα φτερά αλλά και το επιθετικά σχεδιασμένο μπροστινό μέρος κάνουν το Clio να στέκεται ανετότατα ακόμα και σήμερα. Μάλιστα, όπως το βλέπουμε δίπλα-δίπλα στο 208, δείχνει πιο μυώδες και εξίσου σύγχρονο.

CAR003_CLIOvs208_00006

Από την άλλη, το Peugeot είναι πιο εκπλεπτυσμένο ως φόρμα, με πιο λεπτό προφίλ. Το πιο χαρακτηριστικό του σημείο είναι η μάσκα που απέκτησε νέο προφυλακτήρα, με ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα με LED ημέρας και μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα.
Σχεδιαστικά θεωρώ ότι η Peugeot ακολουθεί μια σαφώς πιο συντηρητική λογική. Αυτό μπορεί να δίνει αίσθηση κύρους στο 208, δεν παύει όμως ως αποτέλεσμα να είναι σαφώς πιο «άχρωμο» από τον έτερο Γάλλο. Αντικειμενικά, το Clio, παρά τα χρονάκια του στην αγορά, προσφέρει ένα πιο φρέσκο, νεανικό πρόσωπο, κερδίζοντας έτσι τις εντυπώσεις σε μία άμεση οπτική αντιπαράθεση.

CAR003_CLIOvs208_00009

Η Peugeot απαντά με την εικόνα στο εσωτερικό. Εδώ, οι επιπλέον πόντοι έρχονται χάρη στη σχεδιαστική φιλοσοφία, i-Cockpit, με τα μοντέρνα σχεδιαστικά τρικ, όπως το μικρό σε μέγεθος και ελλειπτικό σε σχήμα τιμόνι, τα απολύτως απαραίτητα (έξι) κουμπιά στην κεντρική κονσόλα, για την ένταση του ηχοσυστήματος, τα alarm και τα βασικά του κλιματισμού και το ανάποδης φοράς στροφόμετρο. Ολα τα υπόλοιπα ελέγχονται από την τοποθετημένη στη μέση του ταμπλό οθόνη αφής, που προσφέρει καλύτερη on-board διασύνδεση και λειτουργία Mirror Screen, με την πλήρη αναπαραγωγή του περιεχομένου ενός smartphone. Η υιοθέτηση των παραπάνω βελτίωσε και τον παράγοντα εργονομία, ενώ τα μαλακής υφής υλικά και το πλαστικό του ταμπλό, τα οποία ντύνουν τον χώρο εργασίας του οδηγού, δείχνουν ότι οι interior designers της Peugeot, εκτός από γούστο, είχαν στη διάθεσή τους και την απαραίτητη πρώτη ύλη.
Και στο Clio η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι αντίστοιχη με αυτή του αντιπάλου του, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη μοντέρνα σχεδίασή του.

CAR003_CLIOvs208_00020

CAR003_CLIOvs208_00022

Στο ταμπλό κυριαρχούν τα χωνευτά όργανα (στροφόμετρο και ένδειξη καυσίμου), που συνδέονται με την ψηφιακή ένδειξη του ταχύμετρου. Η οθόνη 7’’ απεικονίζει λειτουργίες του Media Nav Evo, μέσω της οποίας, πέρα από τα συστήματα ήχου και εξωτερικών πηγών, παρέχονται πληροφορίες για την πλοήγηση, το τηλέφωνο και τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, όπως η αξιολόγηση της κατανάλωσης μέσω του Driving Eco2. Ωστόσο, το σούπερ μίνι της Renault υστερεί στην ποιότητα υλικών, η οποία είναι σαφώς υποδεέστερη από αυτήν του 208, αλλά και στην εργονομία, με χαρακτηριστική την παρουσία διακοπτών στα πλαϊνά του τιμονιού και ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

CAR003_CLIOvs208_00014

Η αλήθεια είναι ότι και τα δύο αυτοκίνητα είναι αρκετά άνετα για τη μεταφορά τεσσάρων επιβατών, ακολουθώντας τα πρότυπα των υπόλοιπων μοντέλων της κατηγορίας. Και εδώ όμως το 208 υπερέχει έναντι του Clio χάρη στη σωστή εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, την πρακτικότητα που προσφέρει για μικροαντικείμενα σε σημεία όπως είναι οι πόρτες, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα αλλά και στην κεντρική κονσόλα. Το Clio, ενώ έχει οριακά μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.589 mm έναντι 2.538 mm του 208) και ξεπερνάει και τα 4 m σε μήκος (4.062 mm έναντι 3.973 mm), δεν είναι τόσο άνετο για τους πίσω επιβάτες, και αυτό κυρίως οφείλεται στη σφηνοειδή σιλουέτα του, που χαμηλώνει στο πίσω μέρος, μειώνοντας τον ωφέλιμο χώρο πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, ακόμα και αν το ύψος τους ανήκει στον μέσο όρο. Πάντως, το Clio προσπαθεί να επαναφέρει την ισορροπία, απαντώντας με τον χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι από τους πιο γενναιόδωρους της κατηγορίας, φτάνοντας τα 300 lt, τα οποία του δίνουν ένα πλεονέκτημα 15 lt έναντι του 208.

Οι κινητήρες ακολουθούν τον κανόνα του downsizing, που εφαρμόζεται εδώ και λίγα χρόνια, λόγω της μείωσης των εκπομπών ρύπων CO2 και της κατανάλωσης, όπως προστάζουν οι ευρωπαϊκές νόρμες. O 3κύλινδρος 1.2 PureTech της Peugeot, αλλά και ο 4κύλινδρος Tce, αντίστοιχου κυλινδρισμού της Renault αποτελούν χαρακτηριστικά τέτοια δείγματα.

Ξεκινώντας από το Clio, το οποίο συνδυάζει το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Γνώριμος από το παρελθόν, ο TCe των 1.197 cc αποδίδει 120 PS και 20,9 kgm ροπής, δύο στοιχεία που μας επέτρεπαν να κινηθούμε το ίδιο γρήγορα και άνετα τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και σε κομμάτια του εθνικού μας δικτύου. Ο 3κύλινδρος PureTech των 110 PS του 208 έχει παρόμοια τιμή ροπής (20,9 kgm), αλλά κιβώτιο πέντε σχέσεων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων και καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, είναι ήσυχος και κινεί με άνεση το αυτοκίνητο. Οι επιδόσεις του είναι υποδεέστερες από αυτές του Clio, όμως για τα δεδομένα του έχει ικανοποιητικό ρυθμό επιτάχυνσης και βοηθά τον οδηγό να διατηρεί την ταχύτητά του. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται αρκετά χαμηλά (5,8 lt/100km έναντι 6,1 lt/100 km του Clio) και οι ζωηρές επιταχύνσεις μεταφράζονται σε καλές επιδόσεις, με τα πρώτα 0-100 km/h να έρχονται σε 9,6’’, αν και δείχνει εμφανώς γρηγορότερο. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 km/h.

CAR003_CLIOvs208_00016

CAR003_CLIOvs208_00015

Εδώ όμως, ο απόλυτα γραμμικός κινητήρας της Renault σε συνδυασμό με τις κοντές σχέσεις του κιβωτίου βγαίνει νικητής, όντας γρηγορότερος τόσο στην επιτάχυνση από στάση 0-100 km/h (9,0”), όσο και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, επιτυγχάνοντας παράλληλα και υψηλότερη τελική ταχύτητα (199 km/h).

Στον δρόμο τα πράγματα δείχνουν να ξεκαθαρίζουν σε ό,τι αφορά τον προσανατολισμό των δύο μονομάχων. Το 208 εξαργυρώνει καλύτερα τον αστικό χαρακτήρα του με συμμάχους τον μικρό κύκλο στροφής, το μικρό τιμόνι του, την ευελιξία αλλά και την άνεση από τη ρύθμιση της ανάρτησης. Δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς όμως την ομοιογενή συμπεριφορά του Clio, με μια «ώριμη» κύλιση και πιο μεστές αντιδράσεις στην άσκηση πίεσης σε δρόμο με στροφές. Το τιμόνι του επίσης είναι πιο σαφές, αλλά τα φρένα του δεν έχουν την αντοχή του Peugeot, που υπερτερεί χάρη στην τοποθέτηση δισκόφρενων και στους πίσω τροχούς (ταμπούρα για το Clio).

Αφήνοντας για το τέλος το οικονομοτεχνικό, αναφέρουμε ότι και τα δύο μοντέλα κοστίζουν σχεδόν το ίδιο, με το Clio να είναι ελάχιστα πιο ακριβό (16.430 ευρώ) σε σχέση με το 208, το οποίο ξεκινά από τα 16.300 ευρώ στη μία και μόνη έκδοση εξοπλισμού, η οποία όμως έχει σχεδόν τα πάντα. Συνεπώς, το Renault υπερτερεί αισθητικά, δείχνει πιο όμορφο και είναι πιο οδηγοκεντρικό. Το Peugeot όμως είναι ένα πιο ομοιογενές σύνολο σε άνεση, ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης. Θα το προτιμούσαμε.

PEUGEOT

ΝΑΙ
ΣΤΗΝ ΑΝΕΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΑΧΡΩΜΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ,

CAR
ΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ 208 ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΟΔΗΓΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΙΣΘΗΣΗ, ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΣ, ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ, ΜΟΝΤΕΛΟ

RENAULT

ΝΑΙ
ΣΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ
CAR
ΤΟ RENAULT CLIO, ΠΙΣΤΟ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ, ΣΥΝΘΕΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ 120 PS, ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΜΕ ΕΠΙΒΛΗΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΔΥΝΑΤΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

KEY TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΕ ΙΔΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Αμφότεροι οι ανταγωνιστές διαθέτουν μηχανικά σύνολα που επικεντρώνονται στις μικρές διαστάσεις, στις υψηλές ιπποδυνάμεις, ενώ είναι και σχετικά φειδωλοί στην κατανάλωση. Παρότι ο PureΤech διαθέτει έναν κύλινδρο λιγότερο από τον TCe και μικρότερη κατά 10 PS ισχύ, καταφέρνει να είναι πιο οικονομικός, χωρίς να χάνει στα χαρακτηριστικά λειτουργίας και στην αμεσότητά του από τις χαμηλές rpm. Από την άλλη ο κινητήρας του Clio κερδίζει στον τομέα των επιδόσεων, ενώ είναι αυτός με τον πιο σπορ συνολικά χαρακτήρα.
PEUGEOT 1.2 PURETECH (110 PS)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.198 CC, i3, TURBO, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.973/1.739/1.460 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.538 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 285 LT

RENAULT CLIO 1.2 TCe (120 PS)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.197 CC, I4, TURBO ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.062/1.732/1.448 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.589 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 300 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
Το μοτέρ του Clio δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα σε επίπεδο ισχύος έναντι του αντίστοιχου 208, ενώ η ροπή είναι όμοια και στα δύο μοντέλα

PEUGEOT 116 PS @ 5.500 RPM, 20,9 KGM @ 1.500 RPM
RENAULT 120 PS @ 5.500 RPM, 20,9 KGM @ 2.000 RPM

ΒΑΡΟΣ
To Clio κερδίζει τη μάχη της ζυγαριάς, έστω και οριακά

PEUGEOT 1.145 KG
RENAULT 1.090 KG

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟ
Χάρη στο μικρότερο βάρος και τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη και εδώ το Clio υπερτερεί

PEUGEOT 10,4 KG/PS
RENAULT 9,1 KG/PS

0-100 km/h
Ο συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου δίνει τον πρώτο λόγο στο Clio

PEUGEOT 9,6”
RENAULT 9,0”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100KM
Η μακριά τελική σχέση του κιβωτίου του Peugeot τού δίνει προβάδισμα στη μέση κατανάλωση

PEUGEOT TEST 5,8 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 4,5
RENAULT TEST 6,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,3

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
To Clio έχει σαφές προβάδισμα απέναντι στο 208

PEUGEOT 190 KM/H
RENAULT 199 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Οριακά μικρότερο το ρεζερβουάρ του Clio

PEUGEOT 50 ΛΙΤΡΑ
RENAULT 45 ΛΙΤΡΑ

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Το 208 διανύει πάνω από 100 περισσότερα χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ

PEUGEOT 862 KM
RENAULT 738 KM

CO2
Και τα δύο μένουν πάνω από τα 100 g/km, αλλά το 208 είναι σαφώς πιο πράσινο

PEUGEOT 103 G/KM
RENAULT 118 G/KM

ΤΙΜΗ
Απειροελάχιστες είναι οι διαφορές σε ό,τι αφορά το κόστος κτήσης των δύο μοντέλων, τα οποία διαθέτουν πλήρη λίστα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας

PEUGEOT ΑΠΟ €16.300
RENAULT ΑΠΟ €16.430

Log In or Create an account