Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Executive Skoda Kodiaq

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Fiesta

  • tsiro tsiro

Σαν έτοιμο από καιρό, το νέο Fiesta της Ford, προβάρει το στέμμα της κατηγορίας χωρίς ευχολόγια. Είναι βλέπετε, αυτό το μαγικό μαντζούνι της επικοινωνίας με τον μυημένο οδηγό, παρέα πλέον με αναβαθμισμένη ποιότητα, τεχνολογίες αλλά και εξευγενισμένο πολιτισμό για όλους τους υπόλοιπους.

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Μας άρεσε και αισθητικά. Ναι δεν προήλθε από παρθενογένεση αλλά αυτό λίγο θα απασχολήσει το κοινό που θα μπει στις εκθέσεις. Εξωτερικά, βασίζεται στο τολμηρό στυλ του απερχόμενου, με πιο φινετσάτη σχεδίαση αλλά και πιο αρμονική εμφάνιση. Απλούστερες, πιο ευθείες γραμμές και απέριττες επιφάνειες χαρίζουν μεγαλύτερο οπτικό σφρίγος. Το καπό υιοθετεί πιο ήπια σχεδίαση χωρίς κεντρικό φούσκωμα με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται μία νέα, φαρδύτερη μάσκα. Κομψοί προβολείς δίνουν την αίσθηση ότι αγκαλιάζουν το αμάξωμα, ένα στοιχείο άμεσα αναγνωρίσιμο ημέρα και νύχτα. Πιο διακριτικό και λιγότερο σφηνοειδές. Σε συνδυασμό με ένα αμάξωμα μεγαλύτερο σε μήκος κατά 71 mm και σε πλάτος κατά 12 mm, προσδίδει μία πιο premium εμφάνιση. Η μεσαία γραμμή εκτείνεται μέχρι τους προβολείς και η γραμμή των παραθύρων είναι επίσης πιο μακριά, στο πλαίσιο μιας ρέουσας και χωρίς ασυνέχειες σχεδίασης. Ακόμα και οι εξωτερικοί καθρέπτες έχουν ένα ίσιο κόψιμο μεταξύ επάνω και κάτω τμήματος που δεν διακόπτεται πλέον από το φλας.

Το νέο Ford Fiesta προσφέρει την πιο προηγμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού και συνδεσιμότητας από οποιοδήποτε μικρό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Ευρωπαϊκής αγοράς. Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη και ευέλικτη γκάμα εκδόσεων στη 40+χρονη ιστορία του Fiesta.

Ασφάλεια και ευκολίες

Το Fiesta είναι το πρώτο Ford που θα διαθέτει μία αναβαθμισμένη έκδοση του Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection. Αυτό μπορεί να ανιχνεύει άτομα που βρίσκονται μέσα ή κοντά στο δρόμο ή μπορεί να περνούν από τη διαδρομή του οχήματος, εκμεταλλευόμενο τους προβολείς του Fiesta στο σκοτάδι. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων όπου εμπλέκονται οχήματα και πεζοί ή να βοηθά στην πλήρη αποφυγή ενός ατυχήματος. Μία ευρυγώνια κάμερα εντοπίζει καλύτερα τις κινήσεις των πεζών.

Επίσης, για πρώτη φορά με το Fiesta προσφέρεται το Active Park Assist with Perpendicular Parking, της Ford, που βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν hands free κάθετα ή παράλληλα. Περαιτέρω βελτιωμένη για το Fiesta, η τεχνολογία αυτή για πρώτη φορά ενεργοποιεί μία λειτουργία πέδησης, εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις οδηγίες και προειδοποιήσεις του συστήματος, ενώ εκτελεί ελιγμούς εμπρός/πίσω, και είναι πιθανή η σύγκρουση με παρκαρισμένο όχημα ή εμπόδιο στο εμπρός ή το πίσω τμήμα. Επίσης, διατίθεται το Park-Out Assist – που βοηθά τους οδηγούς να εξέλθουν από ένα παράλληλο χώρο στάθμευσης, ελέγχοντας το τιμόνι, ενώ ο οδηγός ελέγχει αντίστοιχα το γκάζι και το φρένο.

Τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του Fiesta, σε συνδυασμό με μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού αναμένεται να προσφέρουν στο μοντέλο την υψηλότερη βαθμολογία στο Euro NCAP. Το Fiesta είναι το πρώτο Ford στην Ευρώπη που ωφελείται από εικονικές δοκιμές πρόσκρουσης σε υπολογιστή ενός ολοκληρωμένου οχήματος, με τη βοήθεια προηγμένης νέας τεχνολογίας Ανάλυσης Πεπερασμένων Στοιχείων (Finite Element Analysis). Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών ασφαλείας, από τους αερόσακους μέχρι τις ενισχύσεις της δομής του αμαξώματος.

Το αμάξωμα αποτελείται από 36% περισσότερο ατσάλι βορίου για μεγαλύτερη αντοχή σε κομβικές περιοχές, όπως το πάνω τμήμα των νέων κολόνων Β. Η νέα σχεδίαση διατομής Τ μεταφέρει πιο αποτελεσματικά την ενέργεια από μία πλευρική σύγκρουση στην οροφή. Ανασχεδιασμένες δοκοί στις πόρτες προστατεύουν επιπλέον τους επιβάτες από τη διείσδυση σε μία πλευρική σύγκρουση, ενώ οι πόρτες περιλαμβάνουν τώρα και αισθητήρες πίεσης που επιτρέπουν την ενεργοποίηση των συστημάτων συγκράτησης αρκετά χιλιοστά του δευτερολέπτου νωρίτερα. Οι πλευρικοί αερόσακοι είναι σχεδιασμένοι για να απομακρύνουν το βραχίονα του επιβάτη από τη ζώνη σύγκρουσης.

Οι διαθέσιμοι κινητήρες

Ο πολυβραβευμένος βενζινοκινητήρας 1.0L EcoBoost της Ford προσφέρεται σε εκδόσεις 100, 125 και 140 ίππων, ενώ με τη συμβολή ενός νέου, εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου μειωμένων τριβών πετυχαίνει εκπομπές CO2 97 g/km και κατανάλωση 4,3 l/100 km. Προαιρετικά, διατίθεται ένα εξάρι αυτόματο κιβώτιο για την έκδοση 100 ίππων με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddles).

Ο υπερτροφοδοτούμενος, τρικύλινδρος 1.0L EcoBoost χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες όπως άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης, Twin-independent Variable Cam Timing, και μία καινοτόμο έκκεντρη σχεδίαση στροφάλου για αθόρυβη λειτουργία τριών κυλίνδρων.

Ο 1.5L TDCi 120 ίππων της Ford είναι ο πρώτος diesel υψηλής ισχύος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Fiesta – προσφέροντας έναν ευέλικτο συνδυασμό ισχύος, ροπής και οικονομίας, με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και προβλεπόμενες εκπομπές CO2 89 g/km. Ο κινητήρας 1.5L TDCi προσφέρεται επίσης με 85 ίππους – 10 ίππους περισσότερους από το πιο αποδοτικό απερχόμενο Fiesta – με αναμενόμενες εκπομπές της τάξης των 82 g/km CO2 που υποστηρίζονται από το νέο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο της Ford.

Ο βασικός βενζινοκινητήρας είναι 1.1L και μοιράζεται την αρχιτεκτονική ενός τρικύλινδρου με τον 1.0-L EcoBoost, και συνδυάζεται με νέο, πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με ισχύ 85 ίππους, αντικαθιστώντας τον απερχόμενο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα  1.25L και αποδίδοντας περισσότερη ισχύ και μειωμένες εκπομπές CO2  κάτω από 101 g/km και κατανάλωση 4,4 l/100.

Πως πάει;

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα, καταλαβαίνεις πως πρόκειται για Ford. Ότι και να έχεις οδηγήσει το προηγούμενο διάστημα, νιώθεις ότι εδώ βρίσκεται το αποκούμπι σου. Ειδικά εάν ανήκεις σε αυτούς που οδηγούν με ενθουσιασμό και δεν αρέσκονται απλώς να μετακινούνται. Κατ’ αρχάς, είναι αυτό το μπροστινό σύστημα που σε βάζει μεμιάς στην πρίζα να αυξήσεις ρυθμό. Είναι τόσο άμεσο και ακριβές, που στη δεύτερη κιόλας απόπειρα, πιάνεις τον εαυτό σου να αυξάνει ρυθμό και να ορμά στις καμπές σαν έφηβος που απέδρασε από την απομόνωση. Εκεί που ορίζεις τη γραμμή με το επικοινωνιακό σύστημα διεύθυνσης, εκεί πηγαίνει παρακαλώ, με πειθήνια υπακοή που σε κάνει να χαμογελάς από ευτυχία. Η διαδικασία ολοκληρώνεται εύκολα και το συμπέρασμα που βγάζεις κάθε φορά, είναι πως μπήκες με λιγότερα χιλιόμετρα στη στροφή, αφού τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα. Όλα αυτά μάλιστα, με μια ποιότητα κύλισης που σβήνει τις κακοτοπιές των εργολάβων στο ελληνικό ανάγλυφο, αλλά συνάμα και με μια ικανή σπουδή στον τρόπο που φιμώνονται οι θόρυβοι από την ανάρτηση και το κάτω τμήμα του νέου Ford. Χωρίς να είναι σκληρό σε set up, χωρίς επιτηδευμένα να εκβιάζει το σπορ, χωρίς, χωρίς, χωρίς. Το blue oval στις καλύτερες στιγμές του, ο ανταγωνισμός θα έχει θέματα…

Ford-Fiesta-side-tsiro-640Ford-Fiesta-tsiro-640Ford-Fiesta-inter-tsiro-640Ford-Fiesta-front-tsiro-640Ford-Fiesta-back-tsiro-640

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr