Δοκιμή: Peugeot 308 GT των 225 ίππων | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 308 GT των 225 ίππων

Το σπορ DNA της Peugeot διατηρείται ατόφιο με κατασκευές όπως το κορυφαίο 308 GTi των 270 ίππων ή ακόμη και το 308 GT της δοκιμής μας, το οποίο με 225 ίππους ισχύος και σπορ στήσιμο, συνδυάζει την οδηγική απόλαυση και τις γρήγορες επιδόσεις, με την άνεση και την λειτουργικότητα.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ ([email protected])

Το νέο Peugeot 308 GT βασίζεται πάνω στην ανανεωμένη γενιά του γαλλικού μοντέλου και είναι μια από τις τρεις σπορ εκδόσεις που η Peugeot σε συνεργασία με την Peugeot Sport έχει δημιουργήσει για το μικρομεσαίο της. Η κορυφαία εκ των τριών, το Peugeot 308 GTi, παρέχει 270 ίππους ισχύος και ξεχωρίζει με τον άκρατο δυναμισμό της, ωστόσο και οι άλλες δύο επιλογές, το 308 GT σε βενζίνη και diesel, έχουν τον δικό τους τρόπο να εξιτάρουν την οδηγική λίμπιντο του ιδιοκτήτη τους. Εμείς, δοκιμάζουμε την ισχυρότερη εκ των δύο, αυτή με τον 1.600άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 225 ίππων (η diesel φέρει 2λιτρο μοτέρ 180 ίππων), η οποία διατίθεται σήμερα στη χώρα μας με τιμή 33.900 ευρώ.

Πιο δυναμικό εμφανισιακά

308 GT Test (1)

Η ανανεωμένη γενιά του Peugeot 308 GT διατηρεί ένα σπορτίφ 5θυρο αμάξωμα, το οποίο μέσω συγκεκριμένων επεμβάσεων εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις του 308. Ξεχωρίζουμε τον νέο εμπρόσθιο προφυλακτήρα με τις καινούργιες θέσεις για τους προβολείς ομίχλης, την αναγραφή σε κόκκινο χρώμα του «Peugeot» στην χρωμιωμένη μάσκα, τα full-LED φώτα εμπρός, τις πλαϊνές «ποδιές», αλλά και τις διπλές τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω τμήμα. Το ρόλο τους στην αισθητική ενίσχυση του αυτοκινήτου παίζουν και οι 18άρες ζάντες ειδικής σχεδίασης για την έκδοση, ενώ δεν λείπουν και τα λογότυπα «GT» στα πλαϊνά.

Σπορτίφ και με στοιχεία πολυτέλειας στο εσωτερικό

308 GT Test (3)

Στο θάλαμο των επιβατών, το Peugeot 308 GT συνεχίζει να συνδυάζει τα σπορτίφ με τα πολυτελή στοιχεία, σε μια επιτυχημένη μίξη που αναβαθμίζει την όλη εσωτερική ατμόσφαιρα. Έτσι, το ταμπλό i-Cockpit με τον υψηλά τοποθετημένο ανεξάρτητο πίνακα οργάνων συνδυάζεται με ένα σπορ μικρό σε διαστάσεις τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, το οποίο επενδύεται και με έξτρα κόκκινες ραφές. Τα καθίσματα είναι τύπου μπάκετ για να προσφέρουν βέλτιστη στήριξη στο σώμα και διαθέτουν και αυτά κόκκινες ραφές, αλλά και επενδύσεις σε δέρμα και αλκαντάρα. Οι σπορτίφ επεμβάσεις συνεχίζονται με τα αλουμινένια πεντάλ και τις επιπλέον αλουμινένιες επενδύσεις σε διάφορα τμήματα του εσωτερικού. Ποιοτικά, το 308 GT δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, ενώ και η όλη εργονομία έχει βελτιωθεί λόγω της παρουσίας της καινούργιου τύπου οθόνη αφής 9,7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό, με καλύτερη αμεσότητα κατά το άγγιγμα. Στους χώρους, τα δεδομένα δεν αλλάζουν σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του 308 και έτσι 4 ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν με σχετική άνεση, ενώ το πορτ-μπαγκάζ διαθέτει πολύ καλή χωρητικότητα 420 λίτρων.

Περισσότερη δύναμη και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο

308 GT Test (4)

Στην ανανεωμένη γενιά του Peugeot 308 GT η πιο σημαντική αλλαγή σε σχέση με πριν έχει να κάνει με την παρουσία κάτω από το καπό μιας ισχυρότερης εκδοχής με 225 ίππους (και 30.6 kgm ροπής) του 1.600άρη turbo κινητήρα βενζίνης της γαλλικής μάρκας. Το μοτέρ αυτό εκτός από τους +20 ίππους σε σχέση με πριν, συνδυάζεται αποκλειστικά και με ένα νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της ιαπωνικής Aisin. Παράλληλα, λόγω αρκετών επεμβάσεων στα «σωθικά» του, ο νέος κινητήρας προσφέρει χαμηλότερες εκπομπές CO2, πληρώντας τις νόρμες ρύπων Euro 6c. Η Peugeot εφοδιάζει το 308 GT και με σύστημα παραμετροποίησης της λειτουργίας κινητήρα-κιβώτιου με επιλογές Eco και Sport, εκτός από τη στάνταρ ρύθμιση. Στην πράξη, ο κινητήρας εμφανίζει έναν αρκετά δυναμικό χαρακτήρα με πολύ καλή απόκριση από χαμηλά και διατήρηση της παρεχόμενης δύναμης (και ροπής) μέχρι ένα υψηλό κομμάτι περιστροφής του. Το αυτόματο κιβώτιο –με σταθερά paddles πίσω από το τιμόνι – ανταποκρίνεται επίσης αρκετά καλά στον τρόπο οδήγησης και δεν «πνίγει» το μοτέρ, αφήνοντάς το να επιτύχει γρήγορα νούμερα επιταχύνσεων. Τα προγράμματα παραμετροποίησης δίνουν και το στίγμα της απόδοσης του συνδυασμού, αφού στο Eco η απόκριση είναι σαφώς πιο ήπια προς όφελος της κατανάλωσης, ενώ από την άλλη στο Sport ο δυναμισμός είναι δεδομένος. Επιπλέον, αλλάζει και η ηχητική υπόκρουση του κινητήρα στην καμπίνα (με μπάσο αλλά τεχνητό ήχο στο Sport) και το τιμόνι «σφίγγει» για έξτρα σιγουριά. Στο πεδίο της κατανάλωσης, τα επίπεδα που θα δει ο οδηγός εξαρτώνται και από τη χρήση του κάθε προγράμματος. Στη δοκιμή μας η μέση τιμή που καταγράψαμε ήταν 9.1 lt./100 km.

Επιτυχημένος συνδυασμός δυναμισμού και άνεσης στο δρόμο

308 GT Test (7)

Η Peugeot έχει προβεί σε συγκεκριμένες επεμβάσεις στην ανάρτηση του 308 GT, οι οποίες έχουν ως στόχο να του προσφέρουν πιο σπορ οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά, χωρίς όμως να χάνεται η παρεχόμενη άνεση. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί έως 10 χλστ. σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του 308, η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή έως και 20%, ενώ οι τροχοί φέρουν ζάντες 18 ιντσών με χαμηλού προφίλ ελαστικά (225/40). Όλες οι παραπάνω επεμβάσεις έχουν ως αποτέλεσμα το Peugeot 308 GT να προσφέρει στο δρόμο μια άκρως δυναμική οδική συμπεριφορά, με το πολύ ικανό πλαίσιο να δείχνει τα προτερήματά του στις στροφές ακολουθώντας πειθήνια τις εντολές του οδηγού, χωρίς να του επιφυλάσσει «δυσάρεστες» εκπλήξεις. Η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζει ο τελευταίος μπορεί να μην είναι η κορυφαία της κατηγορίας, όμως το μικρό σε διαστάσεις τιμόνι με επιλεγμένο το «Sport» στα οδηγικά set-up ικανοποιεί πλήρως με την αίσθηση που προσφέρει και παράλληλα είναι γρήγορο στις αντιδράσεις του. Μέσα στην πόλη, η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση δεν κουράζει και μόνο οι τροχοί με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά απαιτούν λίγη παραπάνω αυτοσυγκράτηση κατά το πέρασμα από ανωμαλίες. Δυνατά και άκρως αποτελεσματικά έδειξαν κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και τα φρένα.

308 GT Test (6)

Συνολικά, το νέο Peugeot 308 GT είναι ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει με χαρακτηριστική ευκολία να συνδυάσει τον σπορτίφ χαρακτήρα, με την χρηστικότητα και την άνεση που παραδοσιακά θα λέγαμε προσφέρουν τα γαλλικά δημιουργήματα. Η προσθήκη του νέου 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου έχει γίνει με επιτυχία, χωρίς να χαλά τα συστατικά της πετυχημένης συνταγής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 225 PS/5.500 rpm
Ροπή: 30.6 kgm/1.900 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.4 sec
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 132 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 158,4 €
Βάρος: 1.279 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.253/1.804/1.472 mm
Μεταξόνιο: 2.620 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Τιμή: 33.900€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Log In or Create an account