Δοκιμή: Νέο Kia Ceed 1.4 T-GDi 140 PS | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Kia Ceed 1.4 T-GDi 140 PS

Ακολουθώντας μια απολύτως εξελικτική διαδικασία, η νέα γενιά του Kia Ceed έρχεται για να διεκδικήσει ακόμη περισσότερα στη μικρομεσαία κατηγορία, βάζοντας πιο δυνατά από ποτέ την Kia στο παιχνίδι του ανταγωνισμού.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ ([email protected]), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Είναι βλέπετε, που η μικρομεσαία κατηγορία δέχεται πλέον ισχυρές πιέσεις ανταγωνισμού όχι μόνο «εσωτερικά», αλλά και εξωτερικά από τα ραγδαία αναπτυσσόμενα SUV, κάτι που έχει οδηγήσει τα μερίδιά της σε πτώση. Πλέον, οποιοδήποτε νέο μοντέλο του είδους παρουσιάζεται θα πρέπει να μην κάνει καμία έκπτωση και να προσφέρει τα μέγιστα σε όλα τα επίπεδα για να αντιμετωπίσει αυτό τον αυξανόμενο τον ανταγωνισμό. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, η Kia λανσάρει στην αγορά το νέο Ceed, προσφέροντάς του ό,τι καλύτερο διαθέτει στον τομέα της τεχνολογίας, της ασφάλειας, αλλά και της άνεσης, θέτοντας ψηλά τον πήχη για τους στόχους της στην κατηγορία. Πλέον, το νέο μοντέλο είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας συνοδευόμενο από μια πλήρη γκάμα κινητήρων και εμείς το δοκιμάζουμε πρώτα στην ισχυρότερη προς το παρόν βενζινοκίνητη έκδοσή του, αυτή με τον 1.400άρη turbo των 140 ίππων.

Πιο ώριμο αισθητικά και πάντα στιλάτο

Ceed Test (11)

Το Ceed, από το όνομα κιόλας φιλοδοξεί να εκφράσει την ωριμότητα του (χάθηκε πλέον η περίφημη απόστροφος πριν από το «d»), και αυτό αν μη τι άλλο εκπέμπεται και στην εμφάνισή του. Πλέον και χωρίς να έχει αλλάξει αισθητά σε διαστάσεις (διατηρεί το ίδιο μήκος, ενώ είναι 20 χλστ πιο πλατύ και 24 χλστ. πιο κοντό σε ύψος από πριν), το νέο Ceed δείχνει πιο εξευγενισμένο και πιο «ψαγμένο» από το προηγούμενο, υιοθετώντας περισσότερες λείες επιφάνειες και λιγότερες γωνίες, που το κάνουν να δείχνει σαν να ρέει στο δρόμο. Όμορφα είναι τα εμπρόσθια φώτα με τα τετραπλά μικρά LED για τα φώτα ημέρας, ενώ αντίστοιχα στο πίσω τμήμα LED φέρουν και τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα.

Ποιοτικό και εργονομικό εσωτερικό

Ceed Test (5)

Στην καμπίνα των επιβατών του νέου Ceed είναι αισθητή αρχικά η ποιοτική αναβάθμιση που έχει επιτευχθεί μέσω της χρήσης μαλακού πλαστικού σε ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό, αλλά και στο εσωτερικό των θυρών. Πολύ καλή είναι και η συναρμογή όλων των υπολοίπων σκληρών πλαστικών που ντύνουν τις επιφάνειες του αυτοκινήτου. Αισθητικά, η Kia ακολουθεί τη νεότερη φιλοσοφία των θαλάμων της που δίνουν έμφαση στην εργονομία. Έτσι, παρότι συνολικά το εσωτερικό είναι κάπως μουντό, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του εύκολα προσβάσιμους διακόπτες και κουμπιά που διευκολύνουν τη διαβίωσή του στο αυτοκίνητο. Στο ίδιο μήκος κύματος η κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών στην κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων είναι τοποθετημένη στο σωστό ύψος ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Αρκετές είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ δεν λείπουν και οι απαραίτητες θύρες για σύνδεση με εξωτερικές πηγές.

Ακόμη καλύτεροι χώροι

Ceed Test (10)

Στο πεδίο των χώρων το νέο Kia Ceed έδειξε ότι τα καταφέρνει καλύτερα από ό,τι το προηγούμενο μοντέλο, προσφέροντας αρκετό χώρο για τα γόνατα ακόμη και ατόμων με ύψος άνω του μέσου στο πίσω κάθισμα, αλλά και αντίστοιχα άφθονο «αέρα» για τα κεφάλια τους. Το πορτ-μπαγκάζ έχει μεγαλώσει σε χωρητικότητα αγγίζοντας πλέον τα 395 λίτρα (+15 λτ.), ενώ παράλληλα διαθέτει και δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο διαφορετικά επίπεδα.

Νέος ισχυρός 1.400άρης κινητήρας βενζίνης

Ceed Test (4)

Στη γκάμα του Kia Ceed ο 1.400άρης T-GDi κινητήρας βενζίνης των 140 ίππων είναι νέος, αντικαθιστώντας τον προηγούμενο ατμοσφαιρικό 1.600άρη GDI. Εκτός των 140 ίππων ισχύος παρέχει 24.7 kgm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό παρά την ύπαρξη του turbo αποδεικνύεται άκρως πολιτισμένο. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενο και τη διαθέσιμη ροπή είναι πρόθυμο στο να ανεβάσει με ευκολία στροφές, χωρίς να απαιτεί συνεχώς από τον οδηγό να καταφύγει στον σαφή επιλογέα του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Σε πιο γρήγορες επιταχύνσεις, ο κινητήρας δείχνει ότι το κύριο πεδίο δράσης του είναι το μεσαίο φάσμα λειτουργίας του, κάτι πολύ χρήσιμο και στις προσπεράσεις στην εθνική. Σε επίπεδο επιδόσεων, το 0-100 km/h έρχεται σε κάτω από 9.0 sec, ένα νούμερο αρκετά γρήγορο για την κατηγορία. Στην κατανάλωση, η μέση τιμή που είδαμε εμείς στη δοκιμή μας (σε πόλη και εθνική) κυμάνθηκε στα καλά για την ισχύ του μοτέρ, 8.0 lt./100 km, ένα νούμερο που μπορεί να μειωθεί περαιτέρω με πιο «ήπια» οδήγηση.

Πετυχημένη ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς

Ceed Test (12)

Βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα, το Kia Ceed επενδύει σε μια επίσης νέα ανεξάρτητη ανάρτηση, με Γόνατα ΜακΦέρσον στον εμπρόσθιο άξονα και Πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω. Το set-up της έχει γίνει σύμφωνα με την εταιρεία παίρνοντας ως βάση τα δεδομένα των Ευρωπαίων οδηγών, που ζητούν μεν την άνεση, όμως δεν παραλείπουν και την οδηγική ευχαρίστηση. Στην πράξη, το ζητούμενο έχει επιτευχθεί και το νέο Kia Ceed στο δρόμο προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες του πολύ καλά επίπεδα σε ό,τι αφορά στην άνεση και την ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να διαχειρίζεται με χαρακτηριστική αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος παρά τις 17άρες ζάντες που έφερε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Στις στροφές, το Ceed είναι σαφώς πιο άκαμπτο από πριν και στρίβει με περισσότερη πειθώ, όντας ουδέτερο και πλήρως προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Το τιμόνι υιοθετεί μια γρηγορότερη κρεμαγιέρα που βελτιώνει την απόκριση και αμεσότητά του, όμως η αίσθησή του παραμένει κάπως τεχνητή χωρίς πάντως αυτό εν τέλει να ενοχλεί. Πολύ καλά έδειξαν σε κάθε περίπτωση τα φρένα, τόσο σε αποτελεσματικότητα, όσο και σε αντοχή.

Συμπέρασμα

Ceed Test (3)

Η Kia με το νέο Ceed δημιουργεί σίγουρα το πιο ώριμο μικρομεσαίο της ιστορίας της, αλλά και παράλληλα ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα οχήματα που έχει ποτέ κατασκευάσει. Το νέο μοντέλο είναι πρακτικό, ευρύχωρο, άνετο και ασφαλές χωρίς να απαιτεί κάποιου είδους παραχώρηση, σε ένα σύνολο που έχει τα φόντα να ανταγωνιστεί για πιο υψηλές θέσεις στα μικρομεσαία. Τιμολογιακά, το κόστος έχει οριστεί από τα 15.190 ευρώ για την αρχική έκδοση με το ατμοσφαιρικό 1.400άρη κινητήρα βενζίνης των 100 ίππων. Οι εκδόσεις με τον 1.000άρη turbo των 120 ίππων κοστίζουν από 16.890 ευρώ. Στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής, οι τιμές ξεκινούν από τα 19.290 ευρώ και είναι σίγουρα δελεαστικές με βάση την ισχύ, αλλά και τον στάνταρ παρεχόμενο εξοπλισμό (6 αερόσακοι, διάφορα συστήματα ασφαλείας, air condition, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.α.).

Ceed Test (2)

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.353 cc
Ισχύς: 140 PS/6.000 rpm
Ροπή: 24.7 kgm/1.500-3.200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.9 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 135 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 162 €
Βάρος: 1.315 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.310/1.800/1.447 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Χώρος αποσκευών: 395 lt
Τιμή: Από 19.290€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Log In or Create an account