Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda CR-V Hybrid AWD

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το πρώτο υβριδικό Honda SUV στην Ευρώπη έχει τις δυνατότητες, αλλά και τον χαρακτήρα, για να αποτελέσει μια απόλυτα ολοκληρωμένη επιλογή στην κατηγορία των μεσαίων SUV.

Η επιλογή της Honda να μη προσφέρει στη νέα γενιά του CR-V diesel έκδοση, έρχεται να δικαιολογηθεί απόλυτα με τη διάθεση για πρώτη φορά στην Ευρώπη υβριδικής έκδοσης για το ιαπωνικό μοντέλο. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με υψηλά τεχνολογικά χαρακτηριστικά, οικονομία κίνησης αντίστοιχης ή και χαμηλότερης του diesel, το οποίο παράλληλα αντικατοπτρίζει το που θα κινηθεί η εταιρεία όχι μόνο σε ό,τι αφορά στις εναλλακτικές του diesel, αλλά και στο να μας προετοιμάσει για το ηλεκτρικό της μέλλον. Η νέα έκδοση του CR-V έρχεται χωρίς περιορισμούς (π.χ. προσφέρεται και σε 4Χ2, αλλά και σε 4Χ4 επιλογή), το κόστος της όμως είναι πολύ υψηλό (τιμές από 47.650 ευρώ για το 4Χ4, 44.650 ευρώ το 4X2) που δικαιολογείται μόνο εν μέρει από τα hi-tech στοιχεία της.

Επιβλητική σχεδίαση

Η υβριδική έκδοση του Honda CR-V διατηρεί το μυώδες και δυναμικό αμάξωμα των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου, διανθίζοντάς το μόνο με λογότυπα «Hybrid» στα πλαϊνά και στο πίσω μέρος της, αλλά και με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Από εκεί και πέρα χαρακτηριστικό στοιχείο της υπόστασης του CR-V στο δρόμο αποτελούν οι αυξημένες του διαστάσεις που το τοποθετούν ξεκάθαρα στη μεσαία κατηγορία, με το μήκος του να εκτείνεται ακριβώς στα 4,6 μέτρα (μεταξόνιο 2,662 μέτρων) και το ύψος και το πλάτος να ανέρχονται σε 1,855 και 1,689 μέτρα αντίστοιχα.

Ποιοτικό εσωτερικό με άνετους χώρους

Στο εσωτερικό του το υβριδικό CR-V δεν διαφοροποιείται αισθητά σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του ιαπωνικού μοντέλου. Ουσιαστικά οι αλλαγές εντοπίζονται σε κάποια νέα γραφικά και ενδείξεις στον πίνακα οργάνων για το υβριδικό σύστημα κίνησης (χρήσιμα και πλήρη, αλλά με κάπως αναχρονιστική αναπαράσταση), αλλά και στα κουμπιά D (Drive), N (Neutral), R (Reverse) και P (Park) που βρίσκονται πάνω στην κεντρική κονσόλα και αντικαθιστούν τον παραδοσιακό επιλογέα των αυτόματων κιβωτίων. Αυτό που κερδίζει πάντως την προσοχή του επιβάτη είναι η απτή ποιότητα κατασκευής που βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και αφορά τόσο στην επιλογή των υλικών της καμπίνας, όσο και στη συναρμογή τους. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγηση, εποπτική και άνετη, ενώ υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα που θα ικανοποιήσουν κάθε ανάγκη. Ειδικά στο κομμάτι των χώρων, το υβριδικό Honda CR-V μπορεί να μεταφέρει με άνεση έως και 5 ενήλικες επιβάτες. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος έχει «κλέψει» μεν χώρο από το πορτ-μπαγκάζ (-64 λτ.) όμως τα 497 λίτρα συνολικής χωρητικότητας θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Το υβριδικό σύστημα της Honda

Για την κίνηση του νέου υβριδικού CR-V η Honda έχει επιλέξει το σύστημα Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD), το οποίο συνδυάζει έναν 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης κύκλου Άτκινσον με 145 ίππους, 2 ηλεκτροκινητήρες, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσεως. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 184 ίππου και η ροπή φθάνει τα 32,1 kgm, με τη Honda να υπόσχεται καλές επιδόσεις και παράλληλα, μειωμένη κατανάλωση. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, το σύστημα κίνησης του CR-V περνάει αυτόματα μεταξύ 3 λειτουργιών, EV Drive όπου λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας (για απόσταση έως και 2 km), Hybrid Drive οπού λειτουργεί και ο βενζινοκινητήρας έχοντας επίσης τη δυνατότητα να στείλει ισχύ για να φορτίσει τη μπαταρία, αλλά και Engine Drive όπου λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας και παράλληλα ο ηλεκτροκινητήρας φροντίζει να στέλνει επιπλέον ισχύ όταν απαιτούνται γρήγορες επιταχύνσεις. Διαθέσιμα τέλος είναι και τα οδηγικά set-up Sport, EV και Econ, που διαμορφώνουν ανάλογα τη λειτουργία του συστήματος και του κιβωτίου.

Η τετρακίνηση Real Time AWD

Το υβριδικό Honda CR-V της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με την νεότερη γενιά του συστήματος τετρακίνησης Real Time AWD της εταιρείας. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος μοιράζει ροπή και πίσω όταν απαιτείται μέσω ενός άξονα για το πίσω διαφορικό, που παίρνει ισχύ από έναν ηλεκτροκινητήρα. Το σύστημα μπορεί να στείλει έως και το 60% της ροπής πίσω όταν χρειάζεται (σε καθημερινές, «ήπιες» συνθήκες το CR-V παραμένει προσθιοκίνητο) μεγιστοποιώντας έτσι την πρόσφυση.

Ενισχυμένη άνεση, περισσότερη σιγουριά στο δρόμο

Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος του Honda CR-V έχει τονίσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του μεσαίου ιαπωνικού SUV. Έτσι, σε ήπιες διαδρομές η εμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με τον χαμηλό θόρυβο που έρχεται από τον βενζινοκινητήρα (οι Ιάπωνες έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην ηχομόνωση), αλλά και την άκρως αποτελεσματική ανάρτηση, προσδίδουν στο υβριδικό CR-V έναν ευπρόσδεκτα άνετο χαρακτήρα. Στην εθνική, το υβριδικό CR-V επιταχύνει με άνεση και διατηρεί με ευκολία υψηλές ταχύτητες, αν και σε αυτή την περίπτωση και μόνο όταν ο οδηγός βυθίσει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού, το βενζινοκίνητο μοτέρ θα ακουστεί λίγο παραπάνω. Στις στροφές, το CR-V διατηρεί την αποτελεσματικότητά του με τον πίσω άξονα να μπαίνει στο παιχνίδι της πρόσφυσης άμεσα, κρατώντας το πεισματικά εντός τροχιάς. Οι κλίσεις από το αμάξωμα υπάρχουν, αλλά είναι λογικές, ενώ το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση, ικανοποιώντας και σε αίσθηση. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, εφόσον ο οδηγός κινείται σε αστικές, καθημερινές συνθήκες, θα δει νούμερα που θα τον εκπλήξουν κοντά στα 5,5 lt./100 km. Βάζοντας στο παιχνίδι και την κίνηση σε εθνική όπου εμπλέκεται περισσότερο ο βενζινοκινητήρας, τότε η μέση τιμή ανεβαίνει μεν στα 7,1 lt./100 km, όμως σε κάθε περίπτωση είναι ένα νούμερο εξαιρετικό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Αξίζει να σημειώσουμε τέλος ότι έχοντας αρκετή απόσταση από το έδαφος 192 χλστ. (-8 χλστ. σε σχέση με το βενζινοκίνητο) και φυσικά τετρακίνηση, το υβριδικό Honda CR-V δεν λέει «όχι» και σε εκτός δρόμου διαδρομές, εκεί όπου αποδεικνύεται αρκετά ικανό και με την ανάρτηση να δουλεύει πολύ καλά ώστε να μην επιβαρύνει την παρεχόμενη άνεση των επιβατών.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.993 cc
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 145 PS/6.200 rpm
Ροπή βενζινοκινητήρα: 17,8 kgm/4.000 rpm
Συνδυαστική ισχύς: 184 PS
Συνδυαστική ροπή: 32,1 kgm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσεως
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή, WLTP)
Εκπομπές CO2: 166 gr/km (WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 406,7 €
Βάρος: 1.672 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.600/1.855/1.689 mm
Μεταξόνιο: 2.663 mm
Χώρος αποσκευών: 497 lt
Τιμή: 47.650€

Δημοφιλή στο Protothema.gr