Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi

Ελλάδα 7:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi

ΔΟΚΙΜΕΣ

«Ο τολμών νικά» λέει το γνωστό ρητό και η Hyundai κάνει κίνηση ματ στα μικρομεσαία προσφέροντας την πρώτη 4πορτη κουπέ έκδοση του i30. Εμείς, δοκιμάζουμε το νέο μοντέλο στην έκδοσή του με τον 1.000άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 120 ίππων. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Τα 4πορτα κουπέ αυτοκίνητα έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια στην αυτοκίνηση στοχεύοντας στο να προσφέρουν ένα αισθητικό πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακών 4πορτων σεντάν, χωρίς παράλληλα να χάσουν τα στοιχεία πρακτικότητάς τους (π.χ. μεγάλο πορτ-μπαγκάζ). Η είσοδος της Hyundai στα 4πορτα κουπέ με το νέο i30 Fastback (μπορεί να ονομαστεί και “5θυρο κουπέ” λόγω του μεγάλου ανοίγματος της πίσω πόρτας) έρχεται για να προσφέρει ένα μοντέλο του είδους και σε μια από τις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες αυτοκινήτων, αυτή των μικρομεσαίων, εκεί όπου μέχρι σήμερα ανάλογη πρόταση υπήρχε μόνο στο premium κομμάτι τους (Mercedes CLA).

Τιμολογιακά, το νέο Hyundai i30 Fastback ακολουθεί πιστά τη γνωστή, Value for Money, πολιτική της μάρκας, κοστίζοντας στη χώρα μας στην έκδοση με τον 1.000άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 120 ίππων, από 16.990 ευρώ.

Ο εξοπλισμός που συνοδεύει αυτή την επιλογή τονίζει ακόμη περισσότερο την πολύ καλή Σχέση Τιμής-Αξίας του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας πληρότητα σε άνεση και ασφάλεια.

Advertisement
Advertisement

Εντυπωσιακή εμφάνιση

i30 Fastback test 640 (4)

Το αμάξωμα του νέου Hyundai i30 Fastback βασίζεται μεν πάνω σε αυτό του 5θυρου μοντέλου, ωστόσο οι σχεδιαστές της μάρκας έχουν κάνει αρκετές αλλαγές στο πίσω μέρος (από τη μεσαία κολώνα και προς τα πίσω), για να προσδώσουν στο αυτοκίνητο το απαραίτητο κουπέ σχήμα. Ξεχωρίζουμε την χαμηλότερη κατά 25 χλστ. οροφή σε σχέση με αυτή του χάτσμπακ i30, η οποία πέφτει πιο ομαλά πάνω στον ανασηκωμένο πίσω όγκο, δημιουργώντας την απαραίτητη κουπέ αισθητική. Το παρών δίνει στο πίσω τμήμα και μια όμορφη –και λειτουργική– αεροτομή, ενώ τα φώτα είναι πιο αιχμηρά από ό,τι στο χάτσμπακ, τονίζοντας το δυναμισμό του αυτοκινήτου. Μπροστά, παρότι όπως είπαμε υπάρχουν πολλές ομοιότητες με το 5θυρο μοντέλο, ειδικά στην περίπτωση του Fastback έχει διαφοροποιηθεί η σχεδίαση στο κατώτερο τμήμα του προφυλακτήρα για να τονίσει το δυναμισμό του οχήματος, ενώ νέες είναι και οι θέσεις των προβολέων ομίχλης και των LED φώτων ημέρας. Από πλευράς διαστάσεων, με μήκος στα 4.455 χιλιοστά το νέο Hyundai i30 Fastback είναι 115 χλστ. πιο μακρύ σε σχέση με το 5θυρο μοντέλο, το πλάτος παραμένει στα 1.795 χλστ., ενώ το ύψος έχει μειωθεί συνολικά κατά 30 χλστ. (1,425 μέτρα).

Advertisement

Ποιοτικό εσωτερικό με πολύ καλή εργονομία

i30 Fastback test 640 (1)

Advertisement

Το ταμπλό του Hyundai i30 Fastback προέρχεται από αυτό του 5θυρου μοντέλου, διαθέτοντας μια αρκετά σύγχρονη σχεδίαση στην οποία ξεχωρίζει η τοποθετημένη ψηλά στην κεντρική κονσόλα οθόνη αφής των 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Η οθόνη αυτή προσφέρει ιδιαίτερη ευκολία στη χρήση του συνολικά απλού και εύκολα κατανοητού menu, ενώ αντίστοιχα άκρως εργονομική είναι και η τοποθέτηση όλων των επιμέρους διακοπτών και μπουτόν στην καμπίνα. Στον τομέα της ποιότητας, δεν λείπουν τα μαλακά στην αφή υλικά στο πάνω τμήμα του ταμπλό που αναβαθμίζουν την απτή ποιότητα, με το γενικότερο φινίρισμα και συναρμογή να βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα.

Και κουπέ, και πρακτικό

i30 fastback test 6

Advertisement

Στον πεδίο των χώρων, το i30 Fastback είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες στο εσωτερικό του, ενώ ένας τρίτος θα μεταφερθεί χωρίς πολλές παραχωρήσεις στο κέντρο λόγω και του σχεδόν εντελώς επίπεδου δαπέδου. Το ύψος για τα κεφάλια περιορίζεται σε σχέση με το 5θυρο μοντέλο από τη διαφορετική σχεδίαση της οροφής, χωρίς όμως να δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα ακόμα και στους πλέον υψηλόσωμους. Το πορτ-μπαγκάζ έρχεται με σημαντικά μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με αυτό του χάτσμπακ (450 λτ. έναντι 395 λτ.), διατηρώντας το πλεονέκτημα του να έχει και ένα μεγάλο άνοιγμα συγκριτικά με ένα παραδοσιακό σεντάν ή με άλλα 4πορτα κουπέ, αφού η πίσω πόρτα ανοίγει μαζί με το τζάμι.

«Μικρός» turbo με ψυχή

i30 Fastback test 640 (5)

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo βενζινοκινητήρας του Hyundai i30 Fastback μας είναι γνωστός και από την χάτσμπακ έκδοση του μοντέλου. Αποδίδει 120 ίππους ισχύος στις 6.000 στροφές και 17.4 kgm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., ικανοποιώντας από πλευράς απόδοσης κυρίως από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω. Παράλληλα, το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται φροντίζει ώστε να εκμεταλλεύεται την παρεχόμενη ροπή για να διατηρήσει σε «σβέλτο» ρυθμό τις επιδόσεις, χωρίς επιπλέον να επιβαρύνει την κατανάλωση. Αυτή, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ. (μέση τιμή σε πόλη-εθνική), όντας σε λογικά επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορία.

Πιο σπορτίφ στο δρόμο

i30 Fastback test 640 (2)

Εκτός από την πιο δυναμική του αισθητική, το Hyundai i30 Fastback ενσωματώνει και μια σειρά από επιπλέον επεμβάσεις στην ανάρτησή του σε σχέση με το χάτσμπακ μοντέλο (-5 χλστ. μειωμένη απόσταση από το έδαφος, πιο σφιχτό setup κατά 15%), που στοχεύουν στο να τονίσουν τα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά. Στην πράξη, οι επεμβάσεις αυτές έχουν ως αποτέλεσμα σε μια διαδρομή με συνεχείς στροφές ή σε παρατεταμένες καμπές το i30 Fastback να προσφέρει ακόμη περισσότερη σιγουριά στον οδηγό του, με την ουδετερότητα να παραμένει κύριο χαρακτηριστικό των αντιδράσεών του. Το τιμόνι είναι ακριβές, αν και όχι με την καλύτερη δυνατή αίσθηση, ενώ τα φρένα στέκονται και με το παραπάνω στο ύψος των περιστάσεων. Στο πεδίο της άνεσης, το 4θυρο κουπέ i30 χαρακτηρίζεται από την ποιοτική του κύλιση και παράλληλα, διατηρεί σε πολύ καλά επίπεδα την αποτελεσματικότητά του κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Συμπερασματικά, το νέο Hyundai i30 Fastback είναι μια ξεχωριστή πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία, που διατηρεί το πλεονέκτημα να ικανοποιεί τόσο αυτούς που αναζητούν ένα διαφορετικό από τα συνηθισμένα σχήμα, όσο και αυτούς που δεν θέλουν να κάνουν περιορισμούς στο πεδίο της πρακτικότητας. Αποτελεί τη φυσική εξέλιξη των ξεπερασμένων πλέον σεντάν αυτού του μεγέθους, πλαισιώνοντας όλα τα παραπάνω και με μια άκρως συμφέρουσα τιμή, που το καθιστά ακόμη πιο ελκυστικό.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 120 PS/6.000 rpm
Ροπή: 17.4 kgm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.5 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.2 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 120 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 117,6 €
Βάρος: 1.317 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.455/1.795/1.425 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Τιμή: 16.990€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν

Elin logo copy1