Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Δοκιμάζουμε το Large Fiat 500

  • NewsAuto.gr

Η Fiat αποτελεί καμάρι του Ιταλικού βορρά κι εκεί, στην έδρα της, το Τορίνο, πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του νέου της «πολυμήχανου» μοντέλου: του 500L. Το δημοφιλές μικρό που διαρκώς… εξελίσσεται!

Αποστολή στο Τορίνο: Πάνος Σεϊτανίδης

Πενήντα-πέντε χρόνια μετά τη παρουσίαση του ιστορικού 500, πέντε μετά την αναβίωση του με το 500αράκι που κυκλοφορεί ανάμεσα μας, τις εκδόσεις cabrio κα Abarth, ήρθε και το 500L. Ή καλύτερα έρχεται, αφού κοντά μας θα το έχουμε από τον Οκτώβριο. Το News Auto όμως ταξίδεψε μέχρι το Τορίνο, το οδήγησε και θα σας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις.

Για την παρουσίαση επιλέχθηκε και μάλιστα όχι τυχαία, η «Officine Grandi Riparazioni», το τεράστιο πολιτιστικό κέντρο και κάποτε αποτελούσε χώρο επισκευής των τρένων που μηδένιζαν τις γεωγραφικές αποστάσεις, ενώνοντας την Ιταλία και βοηθώντας την εκβιομηχάνιση της χώρας. Στη καρδιά λοιπόν της μεγαλούπολης του Πεδεμοντίου και έδρας της Γιουβέντους.

Παρά το βροχερό καιρό που άλλαξε τα πλάνα των Ιταλών, μετά από μία εντυπωσιακή και πρωτότυπη παρουσίαση όπου περιελάμβανε και μία διόλου κρυφή ματιά στο 500X (μπορείτε να το δείτε σε προηγούμενο άρθρο του NewsAuto), βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου με… πολλαπλό χαρακτήρα. Στιλάτο, με χαρακτήρα, ευέλικτο και λειτουργικό, είναι ένα αυτοκίνητο που σίγουρα θα βρει το δικό του χώρο στην αγορά αφού καλύπτει διαφορετικά γούστα και ανάγκες, συνδυάζοντας απαιτήσεις από μοντέλα τόσο της κατηγορίας B όσο και της C. Βασίζεται άλλωστε σε νέα πλατφόρμα ενώ πέραν των εμπρός στρογγυλών φωτιστικών σωμάτων, οι ομοιότητες με το μικρό 500άρακι, δεν είναι πολλές – ειδικά στο σχεδόν κάθετο πίσω μέρος.
[nggallery id=223]
Το «L» δίπλα από το 500 δεν είναι τυχαίο: συμβολίζει τρεις τομείς όπου οι Ιταλοί δούλεψαν πολύ: «Large» για τους χώρους του, «Light» για τη τεχνολογία και «Loft» για το περιβάλλον της καμπίνας. Πάμε να δούμε όμως κατά πόσο τα έχουν καταφέρει σε κάθε έναν από αυτούς τους τομείς.

«Large» λοιπόν. Πράγματι, παρότι είναι μόλις επτά πόντους μεγαλύτερο από το Punto, με μήκος 4.15 m, οι χώροι του είναι κορυφαίοι. Για κάθε έναν από τους πέντε επιβάτες, υπάρχει άπλετος χώρος, για το κεφάλι, για τα πόδια, για παραπάνω κιλά, είναι εντυπωσιακή η άνεση που θα απολαύσουν ακόμα και όσοι κάθονται πίσω. Που χάρη στο μεταξόνιο των 261 cm συνδυάζεται και με έναν εξίσου ικανοποιητικό χώρο αποσκευών, χωρητικότητας σχεδόν 400 λίτρων. «Simply more», βαφτίζουν τη φιλοσοφία τους στη Fiat και παρότι δεν ξέρουμε πόσο… απλό ήταν, σίγουρα σε χώρους δεν θα σας αφήσουν ανικανοποίητους. Παράλληλα, με 1500 πιθανές διαμορφώσεις στη καμπίνα, από λειτουργικότητα άλλο τίποτα! Με το χώρο αποσκευών να ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, επιτρέπεται ο διαχωρισμός αντικειμένων σε βαριά/ελαφριά, λερωμένα/καθαρά κ.α. Παράλληλα, οι Ιταλοί περνούν και το… «τεστ ΙΚΕΑ» όπως χαρακτηριστικά μας είπαν, αφού το 500 L μπορεί να μεταφέρει οποιοδήποτε αντικείμενο με μήκος μέχρι 2.4 m, αναδιπλώνοντας το κάθισμα του συνοδηγού και το αντίστοιχο πίσω κάθισμα. Παρότι δεν φορτώσαμε ψώνια, κούτες κλπ, δοκιμάσαμε όλες τις θέσεις και η άνεση αλλά και η πολυμορφικότητα του μοντέλου, είναι από τα γερά του ατού.

Πάμε στο «Light» που αφορά στη φιλική προς το περιβάλλον αλλά και τον αγοραστή τεχνολογία. Το νέο 500 L προσφέρεται σε τρεις επιλογές σε ότι αφορά στους κινητήρες. Δύο βενζίνης, τον εξαιρετικό 0.9 lt TwinAir Turbo που αποδίδει 105 άλογα αλλά και τον 1.4 lt των 95 αλόγων, με τη γκάμα να συμπληρώνεται από τον turbo diesel 1.3 Multijet με 85 ίππους. Μονάδες που συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια έξι και πέντε σχέσεων, για τους βενζινοκινητήρες και τους πετρελαιοκινητήρες αντίστοιχα.
[nggallery id=225]
Εμείς περιπλανηθήκαμε στους δρόμους του Τορίνο με τον TwinAir, που για πρώτη φορά φτάσε σε αυτό το βαθμό ιπποδύναμης, διατηρώντας χαμηλά τόσο τη κατανάλωση όσο και τους ρύπους (111 g/km). Σβέλτος μέσα στη πόλη, αθόρυβος ακόμα κι ανεβάζοντας ταχύτητες βγαίνοντας από αυτή, χάνοντας ίσως μόνο δυνάμεις αρκετά ψηλά αλλά στα λογικά πεδία δράσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, καλύπτει κάθε ανάγκη και με το παραπάνω. Άμεση απόκριση στο τιμόνι, σαφής επιλογέας ταχυτήτων, καλή ποιότητα κύλισης με απροβλημάτιστη πορεία ακόμα και επιταχύνοντας λίγο βγαίνοντας από τη πόλη. Την ώρα που στο κέντρο της, παρότι εσωτερικά δείχνει και είναι μεγάλο, εξωτερικά, οι διαστάσεις του το κάνουν ευέλικτο. Η ανάρτηση έχει γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και αποδείχθηκε όσο μαλακή θα θέλαμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Όμως δεν είναι μόνο πως ανταποκρίνεται το αυτοκίνητο στα θέλω σου, είναι πόσο σε βοηθά, πόσο σε εξυπηρετεί εν κινήσει. Πέραν του ευχάριστου σχεδιασμού του πίνακα οργάνων και των εύκολα προσβάσιμων διακοπτών στη κεντρική κονσόλα, στη κορυφή της δεσπόζει μία εύχρηστη οθόνη αφής 5 ιντσών. Παρότι δεν είχαμε εξοικειωθεί με το νέο 500L, η χρήση της ήταν απροβλημάτιστη και δίχως να σε αποπροσανατολίζει την ώρα που οδηγείς.

Μέσω αυτής, ο οδηγός μπορεί να αξιοποιεί και το νέο λογισμικό του eco:Drive που αναλύοντας το στιλ οδήγησής σου, σε βοηθάει να βελτιωθείς ώστε να μειώσεις την κατανάλωση και τις εκπομπές C02 μέχρι και 16%. Κλείνοντας για το κομμάτι του οδηγού, η θέση σου είναι ψηλά, η ορατότητα για την οποία θα μιλήσουμε σε λίγο εξαιρετική, ίσως να θέλαμε ένα κάθισμα που να σε «κρατάει» λίγο περισσότερο στη θέση σου.

Όπου «Loft», οι Ιταλοί ήθελαν να δώσουν την αίσθηση παρουσίας σε ένα μοντέρνο και λειτουργικό σπίτι. Εδώ νομίζω έχουν αριστεύσει. Το 500L σχεδιάστηκε για να έχει τη μέγιστη δυνατή φωτεινότητα στη καμπίνα κι αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στη διάθεση σου. Σε συνδυασμό με τα χρώματα και τον ντιζαϊνάτο σχεδιασμό του εσωτερικού, δημιουργείται ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον – που άλλωστε αυτός είναι ο χαρακτήρας που θέλει να βγάλει το μοντέλο. Οι γυάλινες επιφάνειες αποτελούν ενιαίο σύνολο κυκλώνοντας ουσιαστικά το αυτοκίνητο ενώ διαθέσιμη είναι και η (μεγαλύτερη στη κατηγορία με εμβαδό 1.5 m2) γυάλινη οροφή. Μιας κι αναφέραμε τα χρώματα, να πούμε πως το 500L έχει έντεκα διαθέσιμες χρωματικές επιλογές, συν τρεις επιλογές για την οροφή (κάνοντας το όχημα bicolore), τρεις χρωματικές επιλογές για τις ζάντες ελαφρού κράματος και συνολικά 33 πιθανούς συνδυασμούς στη παλέτα του εξωτερικού και του εσωτερικού! Παράλληλα, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι και εξυπηρετούν κάθε μικρή ή μεγάλη ανάγκη μίας οικογένειας.
[nggallery id=224]
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί από τη Fiat στο κομμάτι των αξεσουάρ, με τη λίστα διαθέσιμων προϊόντων να φτάνει τα 140. Ξεχωρίσαμε το ηχοσύστημα που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Beats Audio και τη παγκόσμια πρεμιέρα της… καφετιέρας! Ναι, καλά διαβάζετε: Το 500L είναι το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο που προσφέρει μια πραγματική μηχανή καφέ espresso της Lavazza που συνδυάζεται με ένα deck ειδικά σχεδιασμένο από τη Fiat. Γιατί ένα γνήσιο πολυχρηστικό αυτοκίνητο, θα πρέπει πλέον… να φτιάχνει και καφέ!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
500
L 0.9 TWINAIR TURBO 105hp
Κινητήρας: 875 cc
Ισχύς: 105 hp/ 5500 rpm
Ροπή: 14.7 kgm/ 2000 rpm
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Μεικτή κατανάλωση (l/100 km): 6.8 lt
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 111 gr/km
Βάρος: 1260 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4142/1784/1665mm
Χώρος αποσκευών: 400 lt

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
500
L 1.4 16V FIRE 95hp
Κινητήρας: 1368 cc
Ισχύς: 95 hp/ 6000 rpm
Ροπή: 12.9 kgm/ 4500 rpm
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Μεικτή κατανάλωση (l/100 km): 7.2 lt
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 145 gr/km
Βάρος: 1245 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4142/1784/1665mm
Χώρος αποσκευών: 400 lt

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
500
L 1.3 16V MULTIJET2 85hp
Κινητήρας: 1248 cc
Ισχύς: 85 hp/ 3500 rpm
Ροπή: 20.4 kgm/ 1500 rpm
Μετάδοση: Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Μεικτή κατανάλωση (l/100 km): 5.6 lt
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 110 gr/km
Βάρος: 1315 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4142/1784/1665mm
Χώρος αποσκευών: 400 lt

Δημοφιλή στο Protothema.gr