Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Οδηγούμε στη Πορτογαλία τη νέα Octavia

  • NewsAuto.gr

Η Skoda παρουσίασε τη τρίτη γενιά του οικογενειακού της μοντέλου που εκμοντερνίστηκε, απέκτησε περισσότερο χαρακτήρα και με κάποιο παράξενο τρόπο… ακόμα περισσότερους χώρους!

Αποστολή στο Φάρο: Πάνος Σεϊτανίδης

Όταν ήρθε στα γραφεία του NewsAuto η πρόσκληση για τη νέα Octavia, με απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες ξεκαθάρισα πως το δικό μου ονοματεπώνυμο θα κοσμούσε το εισιτήριο με τελικό προορισμό τη Πορτογαλία.

Βλέπετε, ακόμα και πιτσιρικάς, για κάποιο ανεξήγητο τότε λόγο, κοιτούσα τη πληθωρική Τσέχα με ενδιαφέρον. Από το 1996 όταν και λανσαρίστηκε για πρώτη φορά και ακόμα περισσότερο όταν 8 χρόνια μετά η Skoda παρουσίασε τη δεύτερη γενιά. Κάθε μία υπέστη κι από ένα facelift αλλά σε όλη αυτή τη πορεία, επέμενα να ενδιαφέρομαι για ένα αυτοκίνητο που κακά τα ψέματα – ήταν για άλλη ηλικία. Ήταν και είναι οικογενειακό αυτοκίνητο και μάλιστα, με τα όλα του!

Τα χρόνια λοιπόν πέρασαν, οι ανάγκες μου άλλαξαν και πλέον, αν και βυθισμένος όπως όλοι στη φουρτούνα της κρίσης των ημερών που διανύουμε, ανεβάζω ενίοτε περισκόπιο αναζητώντας ένα οικονομικό αλλά όμορφο και ποιοτικό αυτοκίνητο. Όταν λοιπόν σας παρουσιάζαμε πρώτοι τις φωτογραφίες της νέας Octavia, σήμανε συναγερμός. Κι επειδή έχω αρχίσει να μακρηγορώ, τα παραπάνω με οδήγησαν στον Ιβηρικό Νότο και τους δρόμους του Αλγκάρβε.

Στο «ραντεβού» λοιπόν συνάντησα μία αισθητά αδυνατισμένη Octavia. Συγκεκριμένα 102 κιλά ελαφρύτερη, στοιχείο που αποτελεί αρωγό τόσο στη συμπεριφορά της στο δρόμο όσο και στις επιδόσεις. Στημένη πάνω στη (πασπαρτού πλέον) MQB πλατφόρμα του VW Group που χρησιμοποιείται κατά κόρον στα μοντέλα των τέκνων του (τη συναντάμε ακόμα σε A3, Golf, Leon), οργώνει τους δρόμους με περίσσια περηφάνια και σταθερότητα.
[nggallery id=1619]
Μιας και λέμε για περηφάνια, είναι σαφές πως οι Τσέχοι νιώθουν καμάρι για τη ναυαρχίδα τους, η νέα γενιά της οποίας αποτελεί ορόσημο της μελλοντικής πορείας της μάρκας. Έχουν άλλωστε φιλόδοξα σχέδια, με ένα νέο λανσάρισμα ανά 6 μήνες μέχρι το 2015. Η Octavia λοιπόν θέλουν να σηματοδοτήσει την αναβάθμιση της μάρκας, την απόκτηση ταυτότητας και κύρους. Το ανανεωμένο έμβλημα της δεσπόζει στο καπό, με τη γρίλια να έχει λεπτό χρωμιωμένο περίβλημα και τη παράσταση να κλέβουν τα μοντέρνα φωτιστικά σώματα τα οποία διακρίνει μία σχεδιαστική ένταση που δεν υπήρχε στο παρελθόν.

Αυτή η ένταση είναι διάχυτη στο εμπρός μέρος και συνεχίζεται με δυναμικές γραμμές προς το πίσω, με χαρακτηριστικό το «νεύρο» που τη διασχίζει από φτερό σε φτερό, οδηγώντας στο πίσω μέρος. Εκεί δεσπόζουν πάλι τα φωτιστικά σώματα, σε σχήμα «C» που ειδικά τη νύχτα, θα ξεκαθαρίζουν τι αυτοκίνητο προπορεύεται. Η φιλοσοφία κουπέ επιτρέπει στην Octavia III να μη χάνει σε ομορφιά λόγω του ύψους της ενώ πολύ χρηστική είναι η 5η πόρτα αφού η πρόσβαση στο πορτ παγκάζ περιλαμβάνει την ανύψωση του πίσω μέρους συμπεριλαμβανομένου του πίσω κρυστάλλου. Και εκεί… το χάος.

Ανέκαθεν στη Skoda είχαν τον τρόπο να δημιουργούν χώρους με τρόπους που έκαναν τους σχεδιαστές άλλων εταιρειών να ξύνουν τα κεφάλια τους. Τώρα όμως, το παράκαναν αφού ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 590 lt! Λίγο το ψηλό αμάξωμα, λίγο η coupe κλίση του πίσω μέρους, το αυξημένο κατά 9 εκατοστά μήκος και το αυξημένο μεταξόνιο, δημιουργούν χώρους… περίσσευμα! Όχι μόνο αποσκευές αλλά και για ολόκληρη μετακόμιση αν χρειαστεί, αφού με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, ο διαθέσιμος χώρος φτάνει τα 1590 lt, με ωφέλιμο μήκος στα 2.40! Παράλογο; Κι όμως αληθινό.

Κι αν δεν είστε της μετακόμισης αλλά της βόλτας, όπως χαρακτηριστικά μας είπαν οι άνθρωποι της Skoda, η νέα Octavia είναι ένα αυτοκίνητο «δημοκρατικό». Προσφέρει άνεση σε όλους τους επιβάτες. Με ακόμα περισσότερους χώρους για τα γόνατα αλλά και τα κεφάλια και μέσω της φιλοσοφίας «simply clever», αποθηκευτικούς χώρους να φαν’ και οι κότες! Μόνο για μπουκάλια (νερό για τα ταξίδια, σέικερ με το φραπεδάκι του Έλληνα) υπάρχουν 8 θήκες! Παρά την ισότητα ανάμεσα στους επιβάτες, ο οδηγός δεν μένει παραπονεμένος. Με λιτό και όμορφο αισθητικά τοπίο, με ευανάγνωστα όργανα και χρηστικούς διακόπτες.
[nggallery id=1618]
Πάμε και στη τεχνολογία όπου όπως είναι εύλογο, η νέα Octavia κουβαλά μπόλικες λύσεις που βλέπουμε σε μοντέλα του ομίλου. Ας ξεκινήσουμε από τους κινητήρες. Σε ότι αφορά στις επιλογές της βενζίνης, οι επιλογές που θα έχουμε στη χώρα μας ξεκινούν από τον 1.2 TSI Green Tec με απόδοση 105 PS και 17,8 kgm ροπής, ο 1.4 TSI Green Tec που βγάζει 140 άλογα και 25,5 kgm και η κορυφαία έκδοση είναι αυτή των 1.8 lt, απόδοσης 180 PS.

Στους πετρελαιοκινητήρες, διαθέσιμος θα είναι ο 1.6 lt και απόδοσης 105 PS, (αργότερα) η έκδοση GreenLine της ίδιας μονάδας, με τη κορυφαία κατανάλωση μόλις 3,4 lt/100 km, εκπέμποντας ταυτόχρονα 89 g. CO2 ανά χιλιόμετρο αλλά και ο 2λιτρος TDI, ισχύος 150 PS.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε δύο εκδόσεις. Αρχικά αυτή με τον 1.4 lt ΤSI που συνοδευόταν από 6άρι μηχανικό κιβώτιο (υπάρχει και η επιλογή του DSG 7 σχέσεων). Τα 140 άλογα και τα 25,4 kgm ροπής κατάφερναν και με το παραπάνω να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις, χωρίς να πιέζονται και χωρίς να έχουν αυξημένο θόρυβο. Λίγο-πολύ τα ίδια και στην diesel έκδοση με τον 1600άρη που έχει κι αυτός σύστημα start/stop, με τον κατασκευαστή να δίνει κατανάλωση μόλις στα 3,8 lt/100 km. Στις βόλτες μας στους δρόμους του Αλγκάρβε δεν φτάσαμε σε τέτοια νούμερα αλλά η αλήθεια είναι πως φλερτάραμε αρκετά με το πεντάλ του γκαζιού. Αυτό που είναι αδιαπραγμάτευτο και έχει μεγάλη σημασία για το ελληνικό αγοραστικό κοινό, είναι οι εκπομπές ρύπων που περιορίζονται στα 99 g/km απαλλάσσοντας τη συγκεκριμένη έκδοση από τέλη κυκλοφορίας.

Όμως το οπλοστάσιο είναι γεμάτο και από ηλεκτρονικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας. Για πρώτη φορά η Octavia εφοδιάζεται με το σύστημα Multi-Collision Brake, το σύστημα πέδησης πολλαπλής σύγκρουσης που ακινητοποιεί το όχημα σε περίπτωση που εντοπίσει πως συμβαίνει άλλο ατύχημα. Επίσης νέο για το Τσέχικο μοντέλο είναι το Traffic Sign Recognition που μέσω κάμερας αναγνωρίζει τις πινακίδες, ενημερώνοντας/προειδοποιώντας τον οδηγό για όσα αυτές επιβάλλουν. Η μακροσκελής λίστα περιλαμβάνει ακόμα το προσαρμοζόμενο cruise control (Adaptive Cruise Control), το Front Assistance που όταν αντιληφθεί επικείμενη σύγκρουση, προειδοποιεί αρχικά οπτικά, έπειτα ηχητικά και στη συνέχεια επεμβαίνει, το Lane Assistance που προειδοποιεί τον οδηγό όταν αλλάζει λωρίδα αλλά και το Crew Protect Assistance, που όταν διαγνώσει πιθανή σύγκρουση, σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας, κλείνοντας παράλληλα παράθυρα και ηλιοροφή. Επιπρόσθετα, υπάρχουν το Driver Activity Assistance που προειδοποιεί τον οδηγό όταν μέσω των αντιδράσεων του «διαβάσει» κόπωση, το ILA (Intelligent Light Assistance) που προσαρμόζει αυτόματα το ύψος της δέσμης των προβολέων ενώ για πρώτη φορά, η Octavia εφοδιάζεται μέχρι και με 9 αερόσακους , αφού πλέον διαθέτει αερόσακους γονάτων οδηγού καθώς και πίσω πλευρικούς. Κλείνοντας σε ότι αφορά στις τεχνολογικές λύσεις, η νέα Octavia διαθέτει και το KESSY, που στην ουσία αφορά την ενεργοποίηση του κινητήρα χωρίς τη παραδοσιακή χρήση κλειδιού.
[nggallery id=1617]
Στο δρόμο είδαμε ένα αυτοκίνητο που είναι άνετο όχι μόνο στους χώρους αλλά και στη λειτουργία. Τρένο στο δρόμο, με τη βελτιωμένη ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να απορροφά επιτυχώς κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, σε πείθει διαρκώς πως θα ακολουθήσει πιστά τις οδηγίες σου. Μοναδικό ψεγάδι ο θόρυβος. Όχι του κινητήρα αλλά του αέρα όταν κινείσαι σβέλτα σε εθνικό δίκτυο.

Στη χώρα μας περιμένουμε τη νέα Octavia αμέσως μετά το Πάσχα, αρχές Μαΐου δηλαδή, με τις παραγγελίες να ξεκινούν λίγο νωρίτερα. Προς το παρόν δεν έχει οριστεί η εμπορική πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας αλλά το σίγουρο είναι πως θα ακολουθηθεί η πεπατημένη. Προσιτές δηλαδή τιμές, που πιθανότατα θα έχουν ως αφετηρία λίγο κάτω από τις  17.000€.
[nggallery id=1651]
Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο εκδόσεων που οδηγήσαμε:

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:  1.395cc (TSI), 1.598cc (TDI)
Ισχύς: 140 PS/4500 rpm, 105 PS/3000 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1500-3500 rpm, 25.5 kgm/1500-2750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων, Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 215 – 194 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 8.4 – 10.8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5.3 – 3.8 lt
Εκπομπές CO2: 121 – 99 gr/km
Βάρος: 1225 – 1305 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.659/1.814/1.461 mm
Χώρος αποσκευών:  590lt
Τέλη κυκλοφορίας: € 133.1 – € 0
Τιμή: Προσεχώς

Δημοφιλή στο Protothema.gr