Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Toledo

  • NewsAuto.gr

Μετά από τρία χρόνια, η Seat επιστρέφει στα μικρομεσαία sedan, με μία ολοκληρωμένη πρόταση. Η τέταρτη γενιά του Toledo ρίχνεται στη μάχη με πλούσιους χώρους, καλή ποιότητα κατασκευής και σύγχρονους – άρα και οικονομικούς – turbo κινητήρες. Το λανσάρισμά του γίνεται την κατάλληλη στιγμή. Αφενός καθιστά πλουσιότερη την γκάμα της Seat, αφετέρου συμμετέχει δυναμικά σε μία ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία τη δεδομένη χρονική στιγμή, τόσο στην ανατολική και τη δυτική Ευρώπη, όσο και στις υπόλοιπες ηπείρους. Για το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας, οι στόχοι που θέτει η αντιπροσωπεία είναι περίπου 400 αυτοκίνητα ετησίως.

Αποστολή στο Τολέδο: Κώστας Μπιτσικώκος

Ταξιδέψαμε μέχρι το πανέμορφο Τολέδο, την ισπανική πόλη που φιλοξένησε την παρουσίαση και του πρώτου Toledo, πριν από 21 χρόνια. Στη διήμερη επαφή μαζί του, το νέο μοντέλο της Seat είχε την ευκαιρία να μας «συστηθεί» και να… ξεδιπλώσει το χαρακτήρα του.  Έχοντας βρει μία θέση στη γκάμα της ισπανικής εταιρείας (ανάμεσα στα Ibiza και Leon) θα συναντήσει μοντέλα όπως η πάντα δημοφιλής Corolla, το Renault Fluence, το Cruze, το «ξαδελφάκι» του Skoda Rapid και η… βασίλισσα της κατηγορίας, Octavia. Στη χώρα μας, το Toledo αναμένεται στα τέλη Φεβρουαρίου-αρχές Μαρτίου, σε τιμές που όλα δείχνουν ότι θα είναι άκρως ανταγωνιστικές.

Το κύριο χαρακτηριστικό του νέου Toledo (αλλά και ζητούμενο στην κατηγορία) είναι οι διαθέσιμοι χώροι. Οι πίσω επιβάτες έχουν πλούσιο «αέρα» για τα γόνατά τους, ανεξάρτητα πόσο ψηλοί είναι οδηγός-συνοδηγός. Και το εσωτερικό πλάτος είναι ικανοποιητικό, με αποτέλεσμα να χωρούν τρία άτομα. Για το χώρο των αποσκευών δεν υπάρχουν πολλά να ειπωθούν, από τη στιγμή που εμφανίζει όγκο 550 lt! Το Toledo των 4,48 m χωρά και με το παραπάνω τις αποσκευές κάθε οικογένειας, ενώ η παρουσία πέμπτης πόρτας διευκολύνει το φόρτωμα – ξεφόρτωμα.[nggallery id=590]

Οι TSI και TDI του Ομίλου Volkswagen χαρίζουν ένα ακόμη ατού στο Toledo και «κουμπώνουν» σε κάθε ανάγκη.  Όσοι ενδιαφέρονται για κινητήρα βενζίνης, υπάρχει ο 1.2 ατμοσφαιρικός με 75 PS, ο 1.2 TSI με δύο εκδόσεις ισχύος (85 και 105 PS) και ο 1.4 TSI με 122 PS και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI αποδίδει 105 PS και στην έκδοση Ecomotive καταναλώνει μόλις 3,9 lt/100 km και εκπέμπει 104 g. CO2 ανά km. Το 2013 θα κυκλοφορήσει και έκδοση με 90 PS.

Στο δρόμο το Toledo συμπεριφέρεται ως ένα σύγχρονο οικογενειακό μοντέλο. Έχει δοθεί περισσότερη έμφαση στην παρεχόμενη άνεση και όχι στη sport συμπεριφορά. Η ανάρτηση εκπληρώνει πετυχημένα την αποστολή της, απορροφώντας σημαντικό μερίδιο των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Ο ήχος που περνά στην καμπίνα των επιβατών είναι σε χαμηλά επίπεδα και θα κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο σε αρκετά υψηλές ταχύτητες. Οδηγήσαμε το νέο Toledo με τους δύο κινητήρες που ταιριάζουν περισσότερο στην ελληνική πραγματικότητα. Τον 1.2 TSI με τα 105 PS και τον 1.6 TDI, ίδιας απόδοσης. Με τον πρώτο κάτω από το καπό του, το sedan της Seat επιταχύνει γρήγορα και ταξιδεύει με άνεση. Η πληροφόρηση όμως που έφθανε στα χέρια μας από το σύστημα διεύθυνσης δεν ήταν η αναμενόμενη. Εκεί που πραγματικά ολοκληρώνεται το νέο μοντέλο της Seat είναι με τον 1.6 TDI. Το τιμόνι αποκτά το σωστό βάρος σε κάθε ταχύτητα κίνησης, η μεγάλη ροπή (25,5 kgm) προσφέρει υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης και ως αποτέλεσμα ακολουθείς αβίαστα έναν πιο γρήγορο ρυθμό. Μπορεί να μην πετύχαμε τη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής στην έκδοση Ecomotive (3,9 lt/100 km), όμως ταξιδέψαμε στον ισπανικό αυτοκινητόδρομο με 5 lt/100 km. Καθόλου άσχημα για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο 4,5 m!

Για εμάς λοιπόν η επιλογή είναι εύκολη: Toledo 1.6 TDI, με χώρους για κάθε οικογένεια, χαμηλή κατανάλωση και λίγα τέλη κυκλοφορίας, ευχάριστη και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Το τελευταίο – και ιδιαίτερα σημαντικό – κομμάτι του παζλ είναι η τιμή πώλησης. Αν είναι τόσο προσιτή (όσο υπόσχονται στη Seat), τότε ο ανταγωνισμός θα πονοκεφαλιάσει.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.2 TSI/1.6 TDI Ecomotive)
Κινητήρας: 1.197/1.598 cc
Ισχύς: 105 PS στις 5.000 rpm/105 PS στις 4.400 rpm
Ροπή: 17,8 kgm στις 1.550-4.100 rpm/25,5 kgm στις 1.500-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων/Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 195 km/h/190 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,4 sec/10,6 sec
Μικτή κατανάλωση (lt/100 km): 5,4/3,9 (εργ.).
Εκπομπές CO2: 125 gr/km/104 gr/km
Βάρος: 1.175 kg/1.254 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.482/1.706/1.461 mm
Χώρος αποσκευών: 550 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 137,5 ευρώ/93,6 ευρώ
Τιμή:

[nggallery id=591]

Δημοφιλή στο Protothema.gr