Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Οδηγούμε στην Αυστρία το νέο Lexus IS

  • NewsAuto.gr

Η ευρωπαϊκή αγορά των μεσαίων πολυτελών sedan αποτελεί εδώ και δεκαετίες «προτεκτοράτο» των κατασκευαστών από τη Γερμανία και κάθε απόπειρα από τα άλλα εργοστάσια συναντά σημαντικά εμπόδια. Μετρώντας 14 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου αυτοκινήτου και έχοντας εισέλθει στην τρίτη του γενιά, το νέο IS φαντάζει πιο ικανό από ποτέ να προκαλέσει πονοκέφαλο σε Audi, BMW και Mercedes, διεκδικώντας ένα σημαντικό μερίδιο στην κατηγορία.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το NewsAuto.gr βρέθηκε στην Αυστρία για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου IS, ένα μήνα πριν το μοντέλο αρχίσει να διατίθεται προς πώληση. Στη Lexus αποφάσισαν να κινηθούν ριζοσπαστικά ώστε να φθάσουν στην επιτυχία. Άρχισαν από τη σχεδίαση του αυτοκινήτου και βασίστηκαν σε μεγάλο βαθμό στο πρωτότυπο LF-CC. Η μεγάλη εντυπωσιακή μάσκα, τα φωτιστικά σώματα, τα φώτα ημέρας LED και ο προφυλακτήρας χαρίζουν στο IS τη sport εικόνα που έλειπε από τις δύο προηγούμενες γενιές. Σύγχρονο και με ποιοτικά υλικά, το εσωτερικό βρίσκεται στα υψηλά στάνταρ της κατηγορίας.

Το IS έρχεται σε δύο εκδόσεις κινητήρων, μία εκ των οποίων (η 300h) είναι υβριδική, για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου. Το IS 250 εξοπλίζεται με τον V6 2.5 βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 208 PS, ενώ το IS 300h φέρει ένα νέο 4κύλινδρο (χωρητικότητας 2,5 lt) και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο βενζινοκινητήρας εμφανίζει μέγιστη ισχύ 181 PS και το ηλεκτρικό μοτέρ 143 PS. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος φθάνει τα 223 PS.

Παρά το γεγονός ότι το ηλεκτρικό μοτέρ είναι αρκετά ισχυρό, ο ρόλος του είναι να συνδράμει το βενζινοκινητήρα διατηρώντας ταυτόχρονα σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση. Η κίνηση του IS αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια είναι εφικτή για απόσταση μόλις 2 km και εφόσον η ταχύτητα δεν ξεπεράσει τα 50 km/h.

Στην Ελλάδα το νέο Lexus αναμένεται μέσα στον Ιούλιο, σε τιμές από περίπου 40.000 ευρώ για το υβριδικό μοντέλο. Οι πληροφορίες θέλουν την έκδοση ΙS 250 να μην εισάγεται στη χώρα μας. Το προφανές ερώτημα που προκύπτει και το οποίο θέσαμε στα στελέχη της Lexus είναι το εξής: Πώς σε μία κατηγορία όπου κυριαρχούν οι εκδόσεις diesel, εσείς αποφασίσατε να μην προσφέρετε μία;

«Αρχικά δεν θα είναι εύκολο να πείσουμε όσους ενδιαφέρονται για ένα premium μεσαίο sedan να επιλέξουν αντ’ αυτού την υβριδική μας πρόταση», ανέφεραν. «Πιστεύουμε όμως ότι παραθέτοντας τα στοιχεία για τις επιδόσεις και την κατανάλωση του IS 300h, αλλά και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά θα τους κάνουμε να αλλάξουν γνώμη».[nggallery id=2690]

Παρά τις αυξημένες διαστάσεις (+80 mm μήκος και +10 mm πλάτος σε σχέση με τη δεύτερη γενιά) και το μακρύ μεταξόνιο των 2,8 m, στα πίσω καθίσματα θα χωρέσουν μόνο δύο επιβάτες. «Υπαίτιος» το μεγάλο τούνελ της μετάδοσης και το τοποθετημένα ψηλά κάθισμα στη μέση, με αποτέλεσμα ο μεσαίος επιβάτης να μην έχει χώρο ούτε για τα πόδια ούτε για το κεφάλι του. Μόνο ένας μικρόσωμος ενήλικας ή ένα παιδί θα μπορέσει να βολευτεί στη μέση. Από τη Lexus απάντησαν ότι επέλεξαν τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα, γιατί ήθελαν να δημιουργήσουν και πάλι ένα sport sedan.

Το IS δεν πατά σε κάποια νέα πλατφόρμα της Lexus, όμως οι επεμβάσεις από τους μηχανικούς της εταιρείας προσφέρουν αυξημένη ακαμψία και πιο δυναμική οδική συμπεριφορά. Παράλληλα, στο υβριδικό μοντέλο έχει επιτευχθεί σχεδόν ιδανική (50/50) κατανομή βάρους στους δύο άξονες. Η ανανεωμένη ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Στους βρεγμένους δρόμους της Αυστρίας, το μεσαίο sedan της Lexus προσέφερε ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης. Η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση, όμως το IS στρίβει με ασφάλεια και δεν προβληματίζει σε κανένα σημείο. Μαζεύει γρήγορα και απροβλημάτιστα χιλιόμετρα, όμως δύσκολα η κατανάλωση θα διατηρηθεί κοντά στις εργοστασιακές εκτιμήσεις (η Lexus ανακοινώνει 4,3 lt/100 km για το IS 300h και εκπομπές ρύπων κάτω από τα 100 g/km!).

Εκεί όπου όλα γίνονται ακόμη καλύτερα, και μάλιστα κατά πολύ, είναι στο IS με το προαιρετικό πακέτο F Sport. Το οικογενειακό μοντέλο μεταμορφώνεται σε ένα πραγματικό sport sedan. Αν και οι επεμβάσεις δεν αφορούν τον κινητήρα, η ρύθμιση στις αναρτήσεις και στο ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης χαρίζουν στο μοντέλο της Lexus ασφαλή οδική συμπεριφορά κάτω από όλες τις συνθήκες.

Το IS F Sport εμφανίζει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, ακόμη και σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς μάλιστα να απαιτείται η «συμμετοχή» των ηλεκτρονικών συστημάτων. Επιλέγεις στη ρυθμιζόμενη ανάρτηση AVS τη θέση Sport S+ και έχεις στη διάθεσή σου ένα sedan που ακολουθεί πιστά κάθε πρόσταγμα του οδηγού, πατώντας σταθερά στο δρόμο. Yπάρχει ακόμη και σύστημα για την μεταφορά στην καμπίνα των επιβατών του ήχου του κινητήρα σε κάθε γκαζιά, που θυμίζει V8. Μετά από λίγο τον συνηθίζεις και δεν σε ενοχλεί. Με έναν ισχυρότερο κινητήρα κάτω από το καπό, το συγκεκριμένο IS θα μπορούσε να αντιπαρατεθεί στα ίσια με αυτοκίνητα σημεία-αναφοράς, όπως η BMW M3. Το επιπλέον κόστος της έκδοσης F Sport εκτιμάται στα 3.000-4.000 ευρώ, ποσό λογικό για όποιον έχει στον «κουμπαρά» του κοντά στα 40.000 ευρώ για το επόμενο αυτοκίνητό του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (IS 250 – IS 300h)

Κινητήρας: 2.500 cc – 2.494 cc
Ισχύς: 208 PS στις 6.400 rpm – 181 PS στις 6.000 rpm
Συνδυαστική ισχύς (για το IS 300h): 223 PS
Ροπή: 25,7 kgm στις 4.800 rpm – 22,5 kgm στις 4.200 – 5.400 rpm
Συνδυαστική ροπή (για το IS 300h): 30,6 kgm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων – E-CVT 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 225 km/h – 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 8,1 sec – 8,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 8,6 lt/100 km – 4,3 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 199 gr/km – 99 g/km
Βάρος: 1.555 kg – 1.620 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.665/1.810/1.430 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt. – 450 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 507,45 ευρώ – 0 ευρώ
Τιμή: Από 40.000 ευρώ (εκτίμηση για το IS 300h)

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr