Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Δοκιμάζουμε το… καυτό Opel Astra OPC

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Το Astra OPC των 280 PS πάει κόντρα στο ρεύμα, γκαζώνοντας, στρίβοντας και καταναλώνοντας αλύπητα…

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Πατάς το κουμπί με την ένδειξη OPC και το ταμπλό κοκκινίζει, πατάς τέρμα το γκάζι και ακούς αυτό τον απόκοσμο βρυχηθμό της εξάτμισης που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μουσικό background στην πύλη της κολάσεως.
Το μυαλό παλεύει με την αντίφαση, ο αυχένας λέει πως τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, αλλά το μάτι πως δεν συμβαίνει τίποτα. Μόνο τα χρώματα στον δρόμο που «τραβάνε» σε ψυλλιάζουν πως αυτό το Astra πάει πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι νιώθεις.

Η ευθεία τελειώνει γρήγορα αλλά με αυτόν τον διάβολο όλα ευθεία τα βλέπεις. Στο Opel Performance Center έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους σε αυτό το Astra.
Εν αρχή ην ο κινητήρας: δίλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού με διπλή πτερωτή και ειδικά εξελιγμένο για την περίσταση σύστημα εισαγωγής αέρα. Η δύναμη φτάνει τα 280 PS και η ροπή ξεπερνά τα 40 κιλά από τις 2.500 μέχρι τις 4.500 rpm. Κενά ή ξεσπάσματα δεν υπάρχουν, το τράβηγμα είναι ομοιογενές και ο οδηγός παρασυρμένος από τον ήχο της εξάτμισης νιώθει σαν πιλότος αεριωθούμενου. Προφανώς αναρωτιέστε αν σπινάρει. Η απάντηση είναι όχι (!) και ρόλο σε αυτό παίζει πρωτίστως η πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά αλλά και το στήσιμο της ανάρτησης. Γόνατα Hiperstruts και μπλοκέ διαφορικό (μηχανικό με πολύδισκο συμπλέκτη και ποσοστό εμπλοκής 50%) φροντίζουν ώστε η δύναμη να περνά ομαλά στον δρόμο από τον μπροστινό άξονα ακόμη και αν ο οδηγός χρησιμοποιεί το γκάζι σαν διακόπτη.
Σε ανάλογο επίπεδο και τα φρένα, με τις 4πίστονες Brembo δαγκάνες με διάμετρο δίσκων 335 χιλιοστά. Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας πατούσε σε θηριώδεις τροχούς 245/50/19 με ελαστικά Pirelli P ZERO Sport, τα οποία χωρίς δυσκολία περνούν τη δύναμη στον δρόμο. Μας εντυπωσίασε δε το πόσο γρήγορα φτάνουν σε θερμοκρασία λειτουργίας. Στο εσωτερικό κυριαρχούν τα κορυφαία μπάκετ δερμάτινα καθίσματα που ακόμη και στον πιο ανυποψίαστο δημιουργούν ερωτηματικά. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία επίπεδα: Normal, Sport και OPC. Ανάλογα με την επιλογή του διαμορφώνονται η σκληρότητα της ανάρτησης, η αίσθηση τιμονιού και η απόκριση στο γκάζι. Αντίστοιχα και τα τρία στάδια του ESP με πλήρη, μερική ή καθόλου εμπλοκή. Σε καθημερινή χρήση, το OPC κινείται χωρίς συμβιβασμούς, ενώ ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην άνεση της ανάρτησης που δεν κοπανάει και δεν κουράζει.

Μην αφήνεις!
Οταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, η ανάρτηση αναδεικνύεται στο κορυφαίο χαρακτηριστικό του OPC. Γέρνει ελάχιστα, κρατάει όσο δεν πάει και όταν με όλα σβηστά προκαλέσεις τη «στιγμή», η αντίδρασή της φιλτράρει και ελαχιστοποιεί τη μεταφορά βάρους, καθιστώντας το δυναμικό έλεγχο του αυτοκινήτου ευχάριστο παιχνίδι.
Ναι, αυτό το OPC δεν σε αγχώνει, καμία σχέση με παλαιότερα δυνατά προσθιοκίνητα όπου συνέχεια ήσουν στο «κι άμα ξεκολλήσει;».
Σε αυτούς τους αντικοινωνικούς ρυθμούς που η κατανάλωση ξεπερνά τα 15 lt/100 km ο οδηγός απολαμβάνει το βάθος και τη δύναμη του κινητήρα και έχει ως σύμμαχο τα εξαιρετικά σε απόδοση και αίσθηση φρένα, με το τιμόνι να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων χωρίς να «ξυρίζει».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 280 PS/5.500 rpm
Ροπή: 40,8 kgm/2.500-4.500rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 6,0 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 14,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 189 gr/km
Βάρος: 1.550 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.466/1.840/1.482 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 482 ευρώ
Τιμή: 32.500 ευρώ

[nggallery id=2135]

Δημοφιλή στο Protothema.gr