Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai i30

  • Τάκης Τρακουσέλλης

Κι όμως, το νέο i30 της Hyundai κοιτά στα ίσα τον ανταγωνισμό, όντας στιβαρό, με αποδεκτή οδική συμπεριφορά και χαμηλή κατανάλωση…

Του Τάκη Πουρναράκη

Υποθέτω πως αρκετοί από εσάς έχετε ένα μούδιασμα στο άκουσμα της λέξης «Hyundai». Αυτό είναι πιθανό εάν δεν είχατε ποτέ αυτοκίνητο της εν λόγω μάρκας αλλά εξαιρετικά απίθανο αν γίνατε πελάτης της τελευταία.
Η Hyundai είναι σήμερα Νο 1 παγκοσμίως στην αξιοπιστία. Οχι επειδή το άκουσε στο καφενείο ο «ξάδερφος από τον Τάσο, τον ταρίφα, που ξέρει» αλλά στην πραγματικότητα. Σας προτρέπω να πάτε σε μια έκθεση και να μπείτε στο νέο i30. Ξεπερνώντας το πώς… μυρίζει το εσωτερικό -εκεί οι Κορεάτες θέλουν δουλειά ακόμη- δείτε την εργονομία, τη σχεδίαση, την ποιότητα των υλικών και των καθισμάτων. Ολα τους απλά κορυφαία, θέτουν νέα δεδομένα στην κατηγορία. Πέρα από την όραση και την αφή, ο χρήστης αντιλαμβάνεται την αίσθηση ποιότητας και στη λειτουργία.
Το i30 της δοκιμής μας ήταν το βενζινοκίνητο των 1,4 lt, 100 PS. Ο κινητήρας είναι μεν οικονομικός, με την κατανάλωση να μένει κάτω από τα 8 lt/100 km, αλλά οριακός για το αυτοκίνητο. Ο οικογενειάρχης που θα ταξιδέψει φορτωμένος θα έρθει σε δύσκολη θέση προσπαθώντας να διασχίσει το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Το i30 προσφέρεται, όμως, και με πετρελαιοκινητήρες 1,4 lt, απόδοσης 90 PS, 1,6 lt, απόδοσης 110 και 126 PS, οι οποίοι μέσω της μεγαλύτερης ροπής που διαθέτουν προσφέρουν ασφαλές προσπέρασμα.

[nggallery id=302]

Από την άλλη, βέβαια, στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις ο οδηγός δεν θα ενοχληθεί ποτέ από τον κινητήρα που αποδίδει γραμμικά και κινεί αξιοπρεπώς το i30. Αρωγός στην προσπάθειά του το σωστά κλιμακωμένο, άριστο σε αίσθηση 6αρι κιβώτιο. Οι Κορεάτες, στην προσπάθειά τους να λύσουν το πρόβλημα της αίσθησης του τιμονιού, προσφέρουν 3 προγράμματα της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας: το Normal, που αφορά στην οδήγηση στην πόλη, το Sport και το Comfort, για τις μανούβρες και το παρκάρισμα. Μόνιμη επιλογή μας το Sport, όπου η τεχνηέντως σφιχτή αίσθηση της κρεμαγιέρας είναι αποδεκτή και κοντά στην πραγματικότητα, επιτρέποντας στον οδηγό να ανεβάσει ρυθμό.
Στρίβει;
Ολα ξεκινούν από τη στιβαρότητα του πλαισίου, που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από κορυφαίες γερμανικές κατασκευές. Εκμεταλλευόμενοι την ακαμψία του, οι Κορεάτες μηχανικοί έστησαν την ανάρτηση του i30 (εμπρός McPherson, πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι) με τρόπο που κολακεύει την άνεση χωρίς να ενέχει συμβιβασμούς στη γρήγορη οδήγηση. Με απλά λόγια, το i30 ούτε κοπανάει, ούτε γέρνει. Είναι μάλιστα το πρώτο μοντέλο της Hyundai στη συγκεκριμένη κατηγορία με τέτοια ανάρτηση. Οσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα ο οδηγός αισθάνεται ασφαλής με την πληροφορία από το τιμόνι να επαρκεί. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι αρκετά πάνω από το επιτρεπτό δεν περνούν απαρατήρητοι. Τα όρια πρόσφυσης έρχονται πιο εύκολα από τα ελαστικά, διαστάσεων 205/55/16 στην περίπτωσή μας. Προτείνουμε ανεπιφύλακτα την άμεση αντικατάστασή τους από μια τετράδα ελαστικών ενός κορυφαίου κατασκευαστή (Pirelli, Continental, Bridgestone). Για τους υποψήφιους αγοραστές που ενδιαφέρονται για μετακινήσεις εντός του μικρού δακτυλίου, τα ελαστικά διαστάσεων 195/65/15 συνεπάγονται εκπομπές 139 gr/km CΟ2, άρα ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο, ενώ με τις 16αρες ζάντες οι ρύποι φτάνουν τους 143, ξεπερνώντας το όριο των 140gr/km CO2, οπότε μονά – ζυγά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.396 cc
Ισχύς: 100 PS/5.5000 rpm
Ροπή: 14,0 kgm/4.200
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,2 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 7,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 139 gr/km (κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο)
Βάρος: 1.185 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.300/1.780/1.470 mm
Χώρος αποσκευών: 378 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 153 ευρώ ετησίως
Τιμή: 13.950

Δημοφιλή στο Protothema.gr