Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Volkswagen Golf: Η γέννηση και η πορεία ενός θρύλου

Ελλάδα 1:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Volkswagen Golf: Η γέννηση και η πορεία ενός θρύλου

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Volkswagen Golf: Η γέννηση και η πορεία ενός θρύλου

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η Volkswagen έχει γράψει τη δική της ιστορία στο κεφάλαιο της αυτοκίνησης με το Golf να έχει καταγράψει πάνω από 35 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα.

Advertisement
Advertisement

Ο σχεδιασμός και η τεχνολογία του Golf πάντα θεωρείτο ως το σημείο αναφοράς της κατηγορίας του – για επτά γενιές το μοντέλο βελτιώνεται συνεχώς, σε όλα τα σημεία του, ενώ σήμερα έχουμε φτάσει στην 8η γενιά καθιστώντας το ως το πιο προηγμένο μοντέλο όλων των εποχών.

Golf Mk1 – 1974 έως 1983
Το πρώτο Golf κύλησε από τη γραμμή παραγωγής στο Wolfsburg το Μάρτιο του 1974 και ήταν διαθέσιμο από τον Μάιο του ίδιου έτους. Μια νέα εποχή άρχιζε, μετά την κυριαρχία του Σκαραβαίου με τον κινητήρα και την κίνηση πίσω για πολλές δεκαετίες. Πλέον η νέα φιλοσοφία ήταν «όλα μπροστά». Το Scirocco και το Passat, που είχαν λανσαριστεί το 1973, είχαν ξεκινήσει αυτή την τάση ένα χρόνο πριν. Με το Golf, η πλέον δημοφιλής κατηγορία είχε περάσει και αυτή στη νέα εποχή.

Advertisement
Advertisement

Ως διάδοχος του θρυλικού Beetle, εκ των οποίων περισσότερα από 21,5 εκατομμύρια παρήχθησαν, το Golf Mk1 – που σχεδιάστηκε από το Giorgetto Giugiaro – είχε εξ αρχής μεγάλες προσδοκίες, να συνεχίσει την ένδοξη καριέρα του Σκαραβαίου, το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο στον κόσμο μέχρι τότε. Όπως αποδείχθηκε, η σύγχρονη και ασφαλής φιλοσοφία του νέου συστήματος κίνησης, η μεγάλη ευελιξία που προσφέρει η πίσω πόρτα και η αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων και φυσικά ο σχεδιασμός του, ήταν τόσο πειστικά ώστε μέχρι τον Οκτώβριο του 1976, είχαν ήδη παραχθεί ένα εκατομμύριο Golf! Συνολικά από την πρώτη γενιά κατασκευάστηκαν 6,99 εκατομμύρια Golf – συμπεριλαμβανομένων όλων των εκδόσεων και της (εκείνη την εποχή) δομικά όμοιας Jetta, με πωλήσεις σε όλες τις ηπείρους.

Golf Mk2 – 1983 έως 1991
Το πρώτο εξελικτικό στάδιο. Ήταν το δεύτερο Golf με το οποίο η γενιά του baby boomer, που σήμερα είναι γύρω στα 50, έμαθε να οδηγεί: ενώ ο προκάτοχος είχε γίνει ήδη το αγαπημένο μεταξύ οδηγών οδήγησης και νέων οδηγών, το νέο Golf τώρα τελικά κατακτούσε αυτή τη γενιά που αργότερα ονομάστηκε και από αυτό το μοντέλο. Και ήταν αυτό το Golf που έκανε για πρώτη φορά διαθέσιμη την τεχνολογική πρόοδο σε ευρύ κοινό – με τεχνολογίες που περιλαμβάνουν έναν καταλυτικό μετατροπέα ελεγχόμενο από αισθητήρα λάμδα, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων ή την πρώτη τετρακίνητη έκδοση του Golf. Τον Ιούνιο του 1988, το Golf είχε ήδη ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια οχήματα – ένας εξαιρετικά υψηλός αριθμός. Μετά από 6,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα συνολικά, η δεύτερη γενιά Golf καταργήθηκε σταδιακά το καλοκαίρι του 1991.

Advertisement

Golf Mk3 – 1991-1997
Η νίκη της ασφάλειας. Από τον Αύγουστο του 1991, η Volkswagen ξεκίνησε μια νέα εποχή ασφάλειας με την τρίτη γενιά του Golf. Πρώτον, το Mk3 Golf ήταν το πρώτο μοντέλο της γκάμας που ήταν διαθέσιμο με μπροστινούς αερόσακους από το 1992 και δεύτερον, η μεγάλη πρόοδος στο σχεδιασμό του πλαισίου οδήγησε επίσης σε σημαντικά βελτιωμένη συμπεριφορά κατά τη σύγκρουση. Η Volkswagen έφερε επανάσταση στην παθητική ασφάλεια καθώς αυτή η προστατευμένη προστασία ωφέλησε εκατομμύρια οδηγούς αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο.

Advertisement

Εντούτοις, αρκετά ακόμα ορόσημα της γκάμας συνδέονται με το Mk3 Golf: ο πρώτος εξακύλινδρος κινητήρας (VR6), το cruise control σύστημα, ο πρώτος οξειδωτικός καταλυτικός μετατροπέας για τους πετρελαιοκινητήρες, ο πρώτος κινητήρας πετρελαίου άμεσου ψεκασμού και οι πρώτοι πλευρικοί αερόσακοι. Τον Μάιο του 1994, η Volkswagen γιόρτασε την παραγωγή 15 εκατομμυρίων Golf. Το 1997, η τρίτη γενιά καταργήθηκε σταδιακά μετά από την παραγωγή 4,83 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.

Advertisement

Golf Mk4 – 1997 έως το 2003
Η επιτομή του στυλ. Σήμερα το Mk4 Golf θεωρείται ένα από τα design icons στην αυτοκινητοβιομηχανία μεταξύ των ειδικών – χωρίς αμφιβολία αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι γεφυρώνει το χάσμα με το Golf Mk1 του 1974, με όλα τα ξεκάθαρα χαρακτηριστικά του και τον εντυπωσιακό σχεδιασμό της κολόνας C. Με το Mk4 Golf η Volkswagen έφερε ένα εντελώς νέο ποιοτικό πρότυπο στην κατηγορία. Παράλληλα, το ντεμπούτο του ESP έδωσε έναν επιπλέον στοιχείο ασφάλειας σε μοντέλο μαζικής παραγωγής. Ένα χρόνο αργότερα, το ESP έγινε στοιχείο του βασικού εξοπλισμού, αρχικά στη Γερμανία.

Το Golf GTI, το οποίο ξεκίνησε το 2001 (για να σηματοδοτήσει την 25η επέτειο του GTI), θεωρείται ήδη ένα κλασικό, συλλεκτικό μοντέλο. Το 2002 παρουσιάστηκε το πρώτο Golf με βενζινοκινητήρα με άμεσο ψεκασμό (FSI) και το ντεμπούτο των αερόσακων προστασίας κεφαλής, ως στάνταρ εξοπλισμός. Το 2002, η Volkswagen εισήγαγε και το πιο σπορ Golf μέχρι τότε: το Golf R32 με μέγιστη ταχύτητα 250 km/h. Το 2003, αυτό το Golf R32 ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά με ένα κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG). Μετά από την κατασκευή 4.99 εκατομμυρίων οχημάτων, το Mk4 Golf παρέδωσε τη σκυτάλη στο Mk5 Golf, το ίδιο έτος.

Golf Mk5 – 2003-2008
Κατάργηση των ορίων ανάμεσα στις κατηγορίες. Ήταν η πέμπτη γενιά Golf που πρόσφερε άνεση και δυναμική που ξεπέρασε εκείνες αρκετών ανταγωνιστών ακόμα και στην κατηγορία πάνω από το Golf. Το ίδιο ίσχυσε και για την ποιότητα. Ένα νούμερο που υπογραμμίζει τη σταθερότητα του αμαξώματος που έχει συγκολληθεί με λέιζερ είναι ότι η στρεπτική ακαμψία του είχε αυξηθεί κατά 35%, με το ντεμπούτο του Golf Mk5 το 2003. Αυτό σηματοδότησε επίσης την πρώτη φορά που το Golf ήταν προαιρετικά διαθέσιμο με πλευρικούς αερόσακους πίσω – σε συνδυασμό με τους έξι στάνταρ αερόσακους (μετωπικοί, πλαϊνοί εμπρός, αερόσακοι κεφαλής) ανεβάζοντας το σύνολο των αερόσακων στους οκτώ.

Από την άποψη της άνεσης και των δυναμικών χαρακτηριστικών, το Golf Mk5 εντυπωσίαζε χάρη στην πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, το νέο, 7-τάχυτο DSG, τους προβολείς bi-xenon, τον αισθητήρα βροχής, καθώς και τη συρόμενη και ανακλινόμενη πανοραμική ηλιοροφή, συν το ντεμπούτο του πρώτου turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού στο Golf GTI καθώς και του πρώτου Twincharger στον κόσμο με υπερσυμπιεστή και κομπρέσσορα. Όταν το Golf Mk6 παρουσιάστηκε το 2008, είχαν ήδη συμπληρωθεί 3,4 εκατομμύρια μονάδες από όλες τις διαθέσιμες παραλλαγές Mk5.

Golf Mk6 – 2008 έως 2012
Hi-end compact κατηγορία. Έως τα τέλη Ιουλίου 2012, άλλα 2,85 εκατομμύρια Golf είχαν κατασκευαστεί σε μόλις τέσσερα χρόνια με βάση την έκτη γενιά που εισήχθη το 2008. Και η ασφάλεια για άλλη μια φορά έκανε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός: το – ακόμα συγκολλούμενο με λέιζερ – αμάξωμα ήταν τόσο σταθερό που πέτυχε το μέγιστο των πέντε αστέρων στις δοκιμές του EuroNCAP με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ένας επιπλέον αερόσακος συμπεριλαμβανόταν πλέον ως στάνταρ: ο αερόσακος γονάτων οδηγού. Από την άποψη της ποιότητας, το εσωτερικό του Mk6 Golf θεωρήθηκε ιδιαίτερα πρωτοποριακό. Τα νέα συστήματα υποβοήθησης, όπως η υποβοήθηση σκάλας φωτισμού Light Assist, το Park Assist, το Hill Start Assist και νέες τεχνολογίες, όπως οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (Adaptive Chassis Control – DCC), έκαναν το 2009 το “Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς”, όπως ανακηρύχθηκε, το πιο προοδευτικό Golf μέχρι τότε. Διατίθεντο επίσης λειτουργίες όπως το σύστημα start/stop και η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, το δυναμικό φως στροφής και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED.

Golf Mk7 – 2012 έως το 2020
Αναστροφή της τάσης για αυξημένο βάρος. Στις 4 Σεπτεμβρίου 2012, η ​​Volkswagen γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα της έβδομης γενιάς Golf στο Βερολίνο, με τις παραγγελίες για το νέο μοντέλο να ξεκινούν την επομένη. Μέχρι τη μέρα εκείνη οι πρώτες έξι γενιές του Golf είχαν συγκεντρωτικά 29,3 εκατομμύρια πωλήσεις. Το βάρος του νέου Golf είχε μειωθεί κατά 100 κιλά, αντίθετα με την μέχρι τότε τάση. Ανάλογα με τον κινητήρα, ήταν δυνατό να μειωθεί η κατανάλωση έως και 23% σε σύγκριση με τους προκατόχους.

Η Volkswagen λάνσαρε το Golf Mk7 με ένα μεγάλο σύνολο νέων τεχνολογιών. Αυτά περιλάμβαναν το σύστημα αυτόματης πέδησης μετά την σύγκρουση, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών, καθώς και το σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης από προπορευόμενο όχημα (Adaptive Cruise Control ACC), το Front Assist (σύστημα παρακολούθησης περιοχής εμπρός από το αυτοκίνητο) συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης (City Emergency Braking System). Μέχρι σήμερα, περίπου 6 εκατομμύρια μονάδες του Golf Mk7 έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το VW Golf έχει την πληρέστερη γκάμα κινητήρων
VW Golf GTE Skylight με ηχοσύστημα 3.110 Watt! (+video)
Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110 ps