Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τoyota: Η υπεροχή των υβριδικών της συστημάτων

  • newsautoteam

Η υβριδική τεχνολογία της Toyota γίνεται πιο καθαρή, πιο ισχυρή και ακόμα ασφαλέστερη για τους πεζούς.

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Όταν πριν από δύο δεκαετίες η Toyota μας σύστησε την υβριδική τεχνολογία ίσως ούτε οι ίδιοι οι άνθρωποί της δεν είχαν φανταστεί τον αντίκτυπο που θα είχε για την εταιρεία αλλά και για όλη την αυτοκίνηση. Η εμπορική επιτυχία και τα σχεδόν 12 εκατομμύρια υβριδικά Toyota και Lexus που έχουν πωληθεί από το 1997 μπορούν εύκολα να εξηγήσουν τους λόγους για τους οποίους σχεδόν κάθε κατασκευαστής έχει σήμερα στην γκάμα του ένα ή και περισσότερα υβριδικά μοντέλα. Χωρίς την υβριδική τεχνολογία ο εξηλεκτρισμός ίσως να μη φαινόταν σήμερα κάτι τόσο φυσιολογικό ώστε να μιλάμε ακόμα και για απαγόρευση των αμιγώς συμβατικών αυτοκινήτων έως το 2040.

Πρόκειται για ένα ενδεχόμενο που στο μυαλό των φανατικών petrolheads μοιάζει καταστροφικό, αλλά για όλο τον υπόλοιπο κόσμο αποτελεί τη φυσική εξέλιξη των πραγμάτων.Για την Toyota η υβριδική τεχνολογία είναι ένα πεδίο συνεχούς εξέλιξης και το μόνο σίγουρο είναι πως από το πρώτο σύστημα, στα τέλη της δεκαετίας του ’90, μέχρι σήμερα το μόνο που έχει παραμείνει ανέγγιχτο είναι η σύλληψη του τρόπου λειτουργίας. Στην πιο σύγχρονη εκδοχή του, το υβριδικό σύστημα Toyota Hybrid System IIθα συνοδεύει τα νέα RAV4 και Corolla, όπως και τα νέα Lexus RCκαι ES, τόσο στις απλές όσο και στις plug-in εκδόσεις, με την εταιρεία να στοχεύει στην αύξηση του ποσοστού υβριδικών μοντέλων στο 50% των συνολικών της ευρωπαϊκών πωλήσεων.

Αν και κάθε επιμέρους στοιχείο του Hybrid System II είναι αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν, η πιο σημαντική αλλαγή αφορά την εντελώς νέα κεντρική μονάδα ελέγχου ισχύος. Ίσως αυτό να μην έχει στο ευρύ κοινό τον αντίκτυπο που θα προέκυπτε από μια ανακοίνωση για αύξηση της ισχύος, όμως αντικειμενικά η νέα μονάδα, αθόρυβα και χωρίς φανφάρες, φέρνει μαζί της μια επανάσταση, καθώς μέσα από τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής διαχείρισης εκτοξεύει τη συνολική απόδοση του συστήματος μειώνοντας παράλληλα τις χωροταξικές απαιτήσεις και το βάρος του.

Υβριδική Μονάδα
Η υβριδική μονάδα του Toyota Hybrid System IIκαταλαμβάνει λιγότερο χώρο επιτρέποντας έτσι την τοποθέτηση μιας νέας κρεμαγιέρας με διαφορετικό βήμα και βελτιωμένη χώρο διάταξη, που προσφέρει μικρότερο κύκλο στροφής προς όφελος της ευελιξίας. Επιπλέον,η μείωση των απωλειών συνεπάγεται μικρότερη επιβάρυνση των κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα,άρα και αύξηση της ενεργειακής απόδοσης.

Μπαταριά
Η τελευταία γενιά μπαταριών νικελίου-ιριδίου έχει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και απόδοση. Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω κάθισμα και αποτελούνται από 180 κυψέλες των 1,2 volt, φτάνοντας συνολικά τα 216 volt με απόδοση 24 kW. Βελτιωμένη είναι όμως και η απόδοση του συστήματος ψύξης, που έχει μάλιστα μικρότερες διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος.

Κεντρική Μονάδα Ελέγχου (PCU)
Πρόκειται για τον εγκέφαλο του υβριδικού συστήματος καθώς ελέγχει τη ροή της ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ της μπαταρίας υψηλής τάσης, των ηλεκτροκινητήρων και της μπαταρίας 12Vπου τροφοδοτεί τα υποστηρικτικά συστήματα του αυτοκινήτου. Η νέα PCU έχει 20% μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και παράλληλα είναι 10% ελαφρύτερη σε σχέση με το παρελθόν, χάρη σε μια εντελώς νέα και πιο συμπαγή σχεδίαση του κυκλώματος επεξεργαστών. Ως άμεσο αποτέλεσμα έχει επιτευχθεί μείωση των απωλειών ενέργειας κατά 20%, με αντίστοιχα θετική επίδραση στην κατανάλωση. Επιπλέον, το μικρότερο μέγεθος της PCU επιτρέπει την τοποθέτησή της κοντά στον κινητήρα κάνοντας έτσι πιο μαζεμένες τις διαστάσεις όλης της υβριδικής μονάδας (κινητήρας, ηλεκτροκινητήρας,μετάδοση και PCU). Αυτό με τη σειρά του επιτρέπει τον σχεδιασμό ενός πιο χαμηλού καπό με καλύτερη αεροδυναμική αλλά και περισσότερη ασφάλεια για τους πεζούς, σε περίπτωση σύγκρουσης.

Τετρακίνηση 
Οι τετρακίνητες εκδόσεις των υβριδικών μοντέλων της Toyota και της Lexus διαθέτουν ένα επιπλέον ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια στον πίσω άξονα. Σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του υβριδικού συστήματος ο ηλεκτροκινητήρας είναι μικρότερος, αφήνοντας έτσι περισσότερο χώρο για τις αποσκευές. Ταυτόχρονα, η νέα μονάδα ελέγχου και οι αναβαθμισμένοι αισθητήρες κίνησης βελτιστοποιούν την κατανομή ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα προκειμένου να δώσουν μια πιο σπορ και αποτελεσματική δυναμική συμπεριφορά.

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr