Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πώς η… Mitsubishi διέλυσε δίκτυο εμπορίας και διακίνησης ναρκωτικών

Ελλάδα 21:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πώς η… Mitsubishi διέλυσε δίκτυο εμπορίας και διακίνησης ναρκωτικών

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πώς η… Mitsubishi διέλυσε δίκτυο εμπορίας και διακίνησης ναρκωτικών

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ο Απρίλιος εκτός από μήνας του Κριού και το Ταύρου είναι και ο μήνας που ξεκίνησε η ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας της Mitsubishi. Αντί για τους θριάμβους της στο WRC, στις πωλήσεις και το ηλεκτρικό μέλλον της, για να τιμήσουμε την Ιαπωνική μάρκα, προτιμήσαμε να σας διηγηθούμε κάτι διαφορετικό.

Advertisement
Advertisement

Μία άγνωστη ιστορία, με πρωταγωνίστρια την Mitsubishi χάπια Ecstasy, Ολλανδούς έμπορους/παραγωγούς ναρκωτικών ουσιών και… Νίντζα

Τα χάπια Ecstasy (MDMA 3,4-μεθυλαινοδιοξυμεθαμφεταμίνη) έφτασαν για πρώτη φορά στην Ιρλανδία στις αρχές της δεκαετίας του 1990 με ένα μικρό ιστιοφόρο που ανήκε στον Gunther Ashcroft. Ο… λάτρης της χημείας και χημικός ο ίδιος βγήκε στην παραλία Killiney μια φεγγαρόλουστη νύχτα τον Ιούλιο του 1990 με περίπου 12.000 καφέ δισκία, τα οποία καθένα από τα οποία είχαν προσεκτικά χαραγμένο το έμβλημα του περιστεριού – ένα σύμβολο που εμφανιζόταν στην κορυφή του οικοσήμου της οικογένειας Ashcroft.

Ο Ολλανδός υπήκοος και χημικός είχε περιοδεύσει στο Ηνωμένο Βασίλειο το προηγούμενο έτος, μοιράζοντας τα χάπια του στα clubs της χορευτικής σκηνής του Λονδίνου. Συνειδητοποιώντας την επιτυχία του, ο 43χρονος (τότε) διοργάνωσε μια συνάντηση στο Δουβλίνο με έναν από τους διαβόητους εγκληματίες της Ιρλανδίας, τον Daniel O’Donnell, σε μια προσπάθεια να προωθήσει το νέο του προϊόν. Μετά τη λήψη δωρεάν δειγμάτων, ο O’Donnell συνειδητοποίησε τη δυναμική ενός τέτοιου ναρκωτικού και αμέσως συμφώνησε με το Ashroft, βλέποντας πως θα αποκτούσε πολλά χρήματα πουλώντας το προϊόν στα club ή όπως έλεγε και ο ίδιος ακόμη και έξω από τις… εκκλησίες μετά την Κυριακάτικη λειτουργία.

Advertisement
Advertisement

Η ζήτηση από όλο τον κόσμο, μεγάλωσε τις… δουλειές του Gunther Ashroft στην Ολλανδία και σε τρία χρόνια έπρεπε να επενδύσει σε τρία ακόμη εργαστήρια στα περίχωρα του Άμστερνταμ για να ανταποκριθεί στην παραγωγή. Ο πολυεκατομμυριούχος πια χημικός αγόρασε τρεις επιχειρήσεις για να καλύψει την παράνομη και τεράστια οικονομική του αυτοκρατορία: Ένα εργοστάσιο παραγωγής faux κοσμημάτων (έφτιαχνε κορώνες) και δύο αντιπροσωπείες αυτοκινήτων (Rolls Royce και Mitsubishi). Έτσι κάλυπτε τα ίχνη του από τις αρχές και… νομιμοποιούσε το παράνομο χρήμα από τα ναρκωτικά. Μέχρι το 1997, ο Gunther ήταν ένας από τους μεγαλύτερους διανομείς χαπιών  στη Δυτική Ευρώπη, με εκτιμώμενο εβδομαδιαίο εισόδημα 585.700.932 εκατομμυρίων ευρώ.

Ωστόσο, ένας δυσαρεστημένος χαράκτης στα χάπια (απολύθηκε λόγω χάραξης ενός χαμογελαστού προσώπου σε ένα χάπι) τον πρόδωσε και η ολλανδική αστυνομία εισέβαλε σε ένα από τα εργοστάσια χαπιών Ecstasy, αναγκάζοντάς το να το κλείσει, βάζοντας 1.600… εργαζόμενους σε αυτό στην ανεργία. Το εργοστάσιο ήταν στο όνομα του γιου του Ashcroft και μπήκε εκείνος στην φυλακή αντί για τον πατέρα του. «Έχω τέσσερις ακόμη γιους, οπότε είναι εντάξει», είχε δηλώσει τότε κυνικά ο έμπορος ναρκωτικών. Με μόνο τρία εργαστήρια/εργοστάσια να του απομένουν, ο Gunther αποφάσισε να αλλάξει το σήμα στα χάπια παραγωγής του για να μπερδέψει τους αστυνομικούς. Έτσι στα χάπια που παρήγαγε έβαλε κορώνες, το σήμα της Rolls Royce και αυτό της Mitsubishi (τα δύο τελευταία από τις αντιπροσωπίες αυτοκινήτων που είχε).

Advertisement

Τότε γεννήθηκε o θρύλος

Ο Gunther Ashroft άρχισε να πειραματίζεται με νέες φόρμουλες για καθένα από τα χάπια, αλλά κράτησε τη formula Dove για τα… Mitsubishi. «Ο μπαμπάς αγαπούσε καλύτερα τα Mitsis», είπε ο γιος James στο περιοδικό Time το 2003 και πρόσθεσε: «Ήταν το μεγαλύτερο από όλα τα εργαστήριά του και ήταν εκεί που διατηρούσε το γραφείο του. Μερικές φορές μοιραζόμασταν καθαρό MDMA μαζί και ακούγαμε μουσική… αγκαλιά» κατέληξε.

Advertisement

Το χάπι Mitsubishi ξεπέρασε τους άλλους τύπους με 20:1, και έγινε η πιο επιτυχημένη μάρκα Ecstasy που έχει δει ποτέ ο κόσμος. Για πάνω από πέντε χρόνια τα χάπια Mitsubishi πλημμύρισαν τόσο τις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου όσο και της Ιρλανδίας σε τέτοιο βαθμό που πολλοί άνθρωποι αγνοούσαν τα αυτοκίνητα. Η αποκάλυψη έγινε όταν μία διαφημιστική έρευνα της Mitsubishi στον νεαρόκοσμο, το 2001, έδειξε ότι τα 98 από τα 100 άτομα δήλωσαν ότι όταν άκουγαν το όνομα «Mitsubishi», αμέσως το μυαλό τους πήγαινε στα χάπια «Ecs», αναγκάζοντας την Iαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να δράσει. Ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Kato Kinaka ανακοίνωσε ότι η Mitsubishi θα πολεμούσε όποιον έκλεβε το λογότυπο της μάρκας και ιδιαίτερα για να το χρησιμοποιήσει σε εμπορία ναρκωτικών και δεσμεύτηκε να οδηγήσει τους υπευθύνους στη δικαιοσύνη.

Η αυτοκινητοβιομηχανία προσέλαβε 12 ειδικά εκπαιδευμένους Ιάπωνες πράκτορες μυστικών υπηρεσιών για τον εντοπισμό και την εξάλειψη της κατασκευής και διακίνησης των χαπιών (μάλιστα οι Ολλανδοί συνάδελφοί τους τους ονόμαζαν Νίντζα γιατί δεν τους είχαν δει ποτέ). Μετά από 3 χρόνια ερευνών, η ελίτ ομάδα των Ιαπώνων πρακτόρων ανακάλυψε (στις εγκαταστάσεις της αντιπροσωπείας Ashcroft Mitsubishi στην Ολλανδία) το χώρο του εργαστηρίου. Ακολούθησε μια τετράωρη μάχη ανάμεσα στους άνδρες των Ολλανδικών ειδικών δυνάμεων και αφοσιωμένων εργαζομένων στο εργοστάσιο χαπιών. «Όλοι ήταν φτιαγμένοι σε εκείνη τη μάχη. Ο drug dealer επέμενε ότι θα έβγαινε έξω. Το εννοούσε πραγματικά», είπε ένα μέλος του προσωπικού που επέζησε της επιδρομής.

Δυστυχώς, δεν βγήκαν όλοι ζωντανοί 157 από τους ανθρώπους του εμπόρου ναρκωτικών Gunther Ashcroft σκοτώθηκαν από σφαίρες και άλλα 57 άτομα πέθαναν από υπερβολική δόση MDMA. Ο Gunther Ashcroft κατάφερε να γλυτώσει τότε και μάλιστα κατάπιε 12 χάπια με μία κίνηση. «Μόλις τον συνέλαβαν λίγες ώρες μετά την επίθεση, τα μάτια του είχαν γίνει σαν πιατάκια του καφέ », είπε ένας μάρτυρας και πρόσθεσε: «Δεν ξέρω πώς έζησε». Χρειάστηκαν 267 σφαίρες για να σταματήσουν τον έμπορο ναρκωτικών. Η τοξικολογική εξέταση επιβεβαίωσε ότι ο 54χρονος πέθανε μετά την έκρηξη της καρδιάς του. Όχι από σφαίρες, αλλά από θανατηφόρα δόση χαπιών.

Advertisement

Σύμφωνα με ένα αστικό μύθο οι πράκτορες που είχε προσλάβει η Mitsubishi τον αποκεφάλισαν και… μετέφεραν το κεφάλι του στην Ιαπωνία. Μάλιστα λένε πως το κεφάλι του υπάρχει ακόμα στο γραφείο του επικεφαλής των πρακτόρων που μετείχαν στην αποστολή…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Mitsubishi δημοπρατεί 14 σημαντικά αυτοκίνητα της ιστορίας της
Λίγα χιλιόμετρα αλλά υψηλή τιμή το Mitsubishi 3000GT VR-4
Mitsubishi: 3 χρόνια δωρεάν υπηρεσίες στη Βρετανία