Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

PEOPLE

Ο σχεδιαστής του VW Arteon μιλά στο Νewsauto

  • Κώστας Φούζας

Ο Tobias Suhlmann είναι ένας από τους πιο πετυχημένους σχεδιαστές στο χώρο της αυτοκίνησης. Από τα χέρια του προέκυψε το νέο μοντέλο της VW, το Arteon, το οποίο έρχεται να τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας της γερμανικής φίρμας. Στο πλαίσιο της ελληνικής παρουσίασης του μοντέλου, o κ. Suhlmann βρέθηκε στη χώρα μας μετά από πρόσκληση της Kosmocar και έτσι δε χάσαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε μαζί του.

Συνέντευξη: Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)

Ερ.: Πριν δύο περίπου χρόνια είδαμε στην έκθεση της Γενεύης το Sport Coupe Concept GTE και σήμερα έχουμε μπροστά μας την έκδοση παραγωγής του. Έχουμε πλέον μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία και τι θέλατε να εκφράσετε με το Arteon;

Απ.: Κατά γενική ομολογία τότε παρουσιάσαμε ένα πολύ όμορφο πρωτότυπο. Οι πελάτες μας έδωσαν θετικά σχόλια για τη δυναμική σχεδίαση αλλά αμφέβαλαν αν θα το βλέπαμε με κάποιον τρόπο στην παραγωγή. Σήμερα, το μοντέλο παραγωγής είναι κατά 95% ίδιο με το concept και αυτό είναι μια μεγάλη επιτυχία. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που να περνά από το δρόμο και να γυρίζουν να το κοιτάξουν με θαυμασμό και το πετύχαμε. Στη VW είμαστε πολύ περήφανοι για το τελικό αποτέλεσμα.

Ερ.:Τι σημαίνει για τη VW το Arteon; Θα επηρεάσει σχεδιαστικά και άλλα μοντέλα της φίρμας;

Απ.: Το νέο Arteon είναι μοναδικό αυτοκίνητο για την εταιρεία και θα παραμείνει μοναδικό. Μελλοντικά θα δείτε ορισμένα από τα σχεδιαστικά του στοιχεία και σε άλλα μοντέλα της φίρμας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να «αντιγράψουμε» κάποιο μοντέλο σε μικρότερες διαστάσεις. Η VW δεν θέλει να αναπαράγει ένα σχέδιο σε όλα της τα μοντέλα, όπως συμβαίνει με άλλους ανταγωνιστές της. Κάθε προϊόν μας πρέπει να έχει τη δική του ταυτότητα. Το μελλοντικό Golf θα διατηρήσει, δηλαδή, τα μοναδικά του στοιχεία, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας μας.

Ερ.:Πιστεύετε ότι το κοινό της VW θέλει κάτι διαφορετικό από την εταιρεία; Δηλαδή κάτι πιο δυναμικό και λιγότερο «παραδοσιακό» σε επίπεδο σχεδίασης;

Απ.:Η φίρμα υπηρετεί πιστά κάποιες παραδοσιακές αξίες που αξιώνουν πάντα οι πελάτες μας, όπως για παράδειγμα η ποιότητα των αυτοκινήτων μας. Από κει και πέρα έχουμε αιτήματα που μας λένε να φτιάξουμε κάτι περισσότερο δυναμικό και εντυπωσιακό. Στην περίπτωση του Arteon θέλαμε κάτι δυναμικό και παράλληλα με μεγάλους χώρους. Και όλα αυτά χωρίς συμβιβασμούς. Το Arteon φτιάχτηκε για να μην συμβιβάζεται. Συνεργαστήκαμε άψογα με τους μηχανικούς και το συνολικό αποτέλεσμα πιστεύουμε ότι μας δικαιώνει.

Ερ.:Κάντε μας ένα γενικό σχόλιο σχετικά με τη σχεδίαση που θα δούμε μελλοντικά στα αυτοκίνητα. Η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση θα μας «φέρουν» αυτοκίνητα που θα θυμίζουν λευκά κουτιά ή θα βλέπουμε οχήματα με ιδιαίτερα δυναμική σχεδίαση;

Απ.: Η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση είναι τα δύο μεγάλα πράγματα που θα συμβούν καθολικά στην αυτοκίνηση μέσα στα επόμενα χρόνια. Θα έλεγα ότι βρισκόμαστε σε μια εξαιρετική περίοδο στο χώρο του αυτοκινήτου. Οι δυνατότητες που μας δίνονται είναι σχεδόν απεριόριστες, τόσο για τους μηχανικούς, όσο και για τους σχεδιαστές. Άρα να είστε σίγουροι ότι θα πάμε σε ιδιαίτερα δυναμικά σχέδια και όχι σε οχήματα που θα έχουν όψη κύβου. Στα επόμενα χρόνια θα συμβούν τεράστιες αλλαγές στην αυτοκίνηση και κατ επέκταση στη σχεδίαση των οχημάτων. Η VW θα συνεχίσει να παρουσιάζει ενδιαφέρουσες και δυναμικές προτάσεις.

Δημοφιλή στο Protothema.gr