Live Κίνηση
Περισσότερα
MIRROR

O Cyril Desrpes αποκλειστικά στο NewsAuto!

Ελλάδα 10:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

O Cyril Desrpes αποκλειστικά στο NewsAuto!

MIRROR

O Cyril Desrpes αποκλειστικά στο NewsAuto!

MIRROR

Έχει στο ενεργητικό του πέντε νίκες στο Ράλι Ντακάρ! Σε μερικές ημέρες καλείται να αντιμετωπίσει την τεράστια πρόκληση της μετάβασης από τους δύο τροχούς, στους τέσσερις. Ο Γάλλος που θα τρέξει με το Peugeot 2008 DKR, μίλησε αποκλειστικά στον Πάνο Σεϊτανίδη και το NewsAuto για τη δοκιμασία που λέγεται «Ράλι Ντακάρ 2015».

Advertisement
Advertisement

NewsAuto: To Ράλι Ντακάρ αποτελεί από μόνο του μία τεράστια πρόκληση. Πόσο μάλλον αλλάζοντας και κατηγορία!

Cyril Despres: Σίγουρα, η συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ αποτελεί μεγάλη πρόκληση, είτε συμμετέχοντας με μοτοσυκλέτα, είτε με αυτοκίνητο. Για κάποιο παράξενο λόγο, νιώθω πιο χαλαρός γι’ αυτό το Ντακάρ απ’ ότι για τα προηγούμενα. Καταρχήν, έχω για teammates τους σπουδαίους Stephane Peterhansel και Carlos Sainz, πράγμα που διώχνει από πάνω μου την πίεση. Είμαι πρωτοεμφανιζόμενος με αυτοκίνητο και κανένας δεν περιμένει από εμένα να τους νικήσω! Στα τελευταία 10 Ράλι Ντακάρ, ήμουν πάντα ανάμεσα στα φαβορί για τη νίκη στους δύο τροχούς κι αυτό προσέδιδε μεγάλη πίεση. Έπειτα, το αυτοκίνητο προσφέρει πολύ περισσότερη ασφάλεια από τη μοτοσυκλέτα, άρα έχεις ένα άγχος λιγότερο. Και τέλος, έχω και συνοδηγό άρα μοιραζόμαστε τις προκλήσεις. Στη μοτοσυκλέτα, τα πράγματα μπορεί να είναι πολύ μοναχικά!

NA: Γιατί αποφάσισες να σταματήσεις να τρέχεις με μοτοσυκλέτα;

Advertisement
Advertisement

CD: Ήταν σχεδόν φυσική εξέλιξη. Έκλεισα τα 40 και το να τρέχεις με μοτοσυκλέτα γίνεται όλο και πιο δύσκολο σωματικά. Επίσης, είχα ήδη 5 νίκες στο Ράλι Ντακάρ και ήθελα μία νέα πρόκληση. Αυτοί ήταν οι παράγοντες που έκαναν πλέον να σκέφτομαι την αλλαγή κατηγορίας. Όμως την οριστική απόφαση την πήρα όταν πρόκυψε το ενδεχόμενο να τρέξω με τη Peugeot. Αυτό που μου προσέφερε η γαλλική εταιρεία και η Red Bull με την οποία συνεργάζομαι εδώ και χρόνια, ήταν απλά απίστευτο – θέση οδηγού στην εργοστασιακή ομάδα με σπουδαίους teammates! Ήταν ευκαιρία που έρχεται μία φορά!

O Despres πανηγύρισε στο Ράλι Ντακάρ το 2005, το 2007, το 2010, το 2012 και το 2013

NA: Πόσο δύσκολο ήταν να προσαρμοστείς στο να έχεις οροφή πάνω από το κεφάλι σου; Πως νιώθεις οδηγώντας το 2008 DKR?

CD: Προφανώς έπρεπε να μάθω πολλά πράγματα από την αρχή – κι ακόμα έχω πολλά να μάθω. Όμως δεν με πειράζει, η διαδικασία εκμάθησης οδήγησης ενός τέτοιου οχήματος στο όριο, είναι συναρπαστική. Έχω βοήθεια από την ομάδα και τους teammates μου. Αυτό που με εξέπληξε, ήταν το πόσο διασκεδαστική είναι η οδήγηση ενός αυτοκινήτου. Συνήθως, όταν οι αναβάτες μοτοσυκλετών μιλούν για αυτοκίνητα και το ενδεχόμενο αλλαγής κατηγορίας, είναι λίγο… σνομπ! Λένε πως θα πρέπει να είναι βαρετά χωρίς την «ελευθερία» των δύο τροχών. Ωστόσο, το συναίσθημα είναι πολύ καλύτερο απ’ ότι φανταζόμουν! Αν το ήξερα, θα είχα αλλάξει κατηγορία νωρίτερα!

Advertisement

NA: Σωματικά, είναι φαντάζομαι λιγότερο επίπονο…

CD: Πράγματι. Τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα για τα πόδια και ειδικά τα γόνατα. Είναι η πρώτα φορά μετά από πολλά χρόνια, που μετά την ολοκλήρωση κάποιου τεστ, δεν πονάει όλο μου το κορμί!

Advertisement

NA: Πόση αυτοπεποίθηση νιώθεις για αυτή τη νέα πρόκληση;

CD: Πιστεύω πως θα τα πάω καλά. Προφανώς γνωρίζω το πεδίο μάχης, έχω πίσω μου μία άκρως επαγγελματική ομάδα και όπως είπα και πριν, πολύπειρους teammates που παίρνουν την πίεση από τους δικούς μου ώμους.

Ο Despres ακούει με προσοχή τις συμβουλές του πολύπειρου Stephane Peterhansel κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης του Peugeot 2008 DKR

NA: Τι συμβουλές σου έδωσε ο Stephane Peterhansel για ομαλή μετάβαση από τους δύο, στους τέσσερις τροχούς;

Advertisement

CD: Ο Stéphane κι εγώ είμαστε φίλοι εδώ και πολύ καιρό, πάντα μου έδινε συμβουλές και με έχει βοηθήσει πολύ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, σχετικά με την ακριβή μου θέση στο κάθισμα του 2008 DKR, πώς να προσεγγίζω διάφορα εμπόδια, με τι γνώμονα να κάνω αλλαγές σε ρυθμίσεις κ.α.

NA: Στη μοτοσυκλέτα, εξαρτιόσουν αποκλειστικά από τον εαυτό σου. Τώρα έχεις συνοδηγό. Πόσο δύσκολο είναι να ακολουθείς οδηγίες;

CD: Στην αρχή ένιωθα λες και ήμουν διακοπές! Σοβαρά όμως, πρόκειται για μεγάλη αλλαγή. Όταν είσαι στη μοτοσυκλέτα, πρέπει να κάνεις τα πάντα: να είσαι συγκεντρωμένος, να προσέχεις το έδαφος για τυχόν «παγίδες», να κάνεις σωστή πλοήγηση, έχεις πράγματα να κάνεις ακόμα και μετά το τέλος της ειδικής καθώς πρέπει να προετοιμαστείς για την επόμενη ημέρα. Τώρα, στα αυτοκίνητα, όλα αυτά βαραίνουν τους ώμους τους συνοδηγού μου, του Gilles (Picard). Το μόνο που κάνω εγώ, είναι να οδηγώ!

NA: Γιατί το Ράλι Ντακάρ είναι μία τόσο μεγάλη πρόκληση;

CD: Διότι είναι ένας υπερβολικά απαιτητικός αγώνας, μία πραγματική περιπέτεια, μοναδική και πολύ δύσκολη, την οποία πρέπει να αντιμετωπίσεις με ταπεινότητα. Είμαστε εθισμένοι σε αυτόν τον αγώνα που προσφέρει κάθε λογής συναισθήματα και φυσικά, απεριόριστη αδρεναλίνη. Είναι 15 ημέρες αυτοσυγκέντρωσης, που απαιτούν ένα χρόνο προετοιμασίας.

NA: Έχεις φοβηθεί ποτέ κατά τη διάρκεια ειδικής διαδρομής;

CD: Ποτέ δεν ένιωσα πως πήρα υπερβολικά ρίσκα στα χρόνια που συμμετείχα στο Ράλι Ντακάρ με μοτοσυκλέτα. Έτρεχα για να κερδίσω αλλά ήμουν καλά προετοιμασμένος, ήξερα τα όρια μου και συνήθως δεν τα ξεπερνούσα. Προφανώς είχα κι εγώ τις… «στιγμές» μου, όμως συνήθως είσαι τόσο συγκεντρωμένος που δεν καταλαβαίνεις πως πέρασες τα όρια όταν το κάνεις. Το συνειδητοποιείς αργότερα.

NA: Μπορείς να συγκρίνεις το Ράλι Ντακάρ της Νότιας Αμερικής με εκείνο της Αφρικής;

CD: Σε ότι αφορά στις δυσκολίες των διαδρομών, είναι παρόμοια. Σε ότι αφορά στην ποικιλία εδαφών, έχουμε μεγαλύτερη στη Νότια Αμερική όπου μπορείς να δεις πολλά διαφορετικά σκηνικά μέσα στην ίδια ημέρα. Προφανώς οι καιροί έχουν αλλάξει, το ίδιο κι αυτό το ράλι. Δεν κοιμόμαστε πια σε σκηνές αλλά σε τροχόσπιτα ή ξενοδοχεία, υπάρχουν παντού θεατές. Είναι μία πιο… μοντέρνα περιπέτεια. Και φυσικά, υπάρχει και η διαφορά ώρας σε σχέση με την Ευρώπη.

NA: Έχεις πανηγυρίσει 5 φορές τη νίκη. Ποια από αυτές ξεχωρίζεις και γιατί;

CD: Όλες ήταν αξιομνημόνευτες αλλά η αγαπημένη μου ήταν εκείνη του 2010. Λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και των αλλαγών στους κανονισμούς για την κατηγορία των μοτοσυκλετών, έπρεπε να οργανώσουμε μόνοι μας την ομάδα μας. Ήταν μία μεγάλη πρόκληση και υπήρχαν στιγμές που δεν πίστευα πως θα κατορθώσουμε να είμαστε έτοιμοι εγκαίρως. Όμως όχι μόνο καταφέραμε να παρουσιαστούμε ετοιμοπόλεμοι αλλά και όλα εξελίχθηκαν τέλεια στο αγωνιστικό μέρος. Η ικανοποίηση που μου χάρισε εκείνη η νίκη, την οποία μοιράστηκα με τη μικρή μας ομάδα των οκτώ μόλις μελών, ήταν απίστευτη.

Στο Ράλι Ντακάρ 2014 ο Despres αρκέστηκε στην 4η θέση. Εδώ εν δράσει, στη διαδρομή από το Ελ Σαλβαδόρ προς τη Λα Σερένα της Χιλής

NA: Θα έχει η νίκη πιο γλυκιά γεύση αν έρθει στη νέα για εσένα κατηγορία των αυτοκινήτων;

CD:Ελπίζω να μπορέσω κάποια στιγμή να σας δώσω απάντηση!

NA: Ποιους θεωρείς φέτος φαβορί στις κατηγορίες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών;

CD:Στη δική μας κατηγορία, οι Nani (Roma) και Nasser (Al-Attiyah) είναι πολύ έμπειροι – όπως άλλωστε και οι ομάδες τους. Αυτοί πιστεύω πως θα είναι οι μεγάλοι μας αντίπαλοι. Στους δύο τροχούς, θα επιλέξω τον παλιό μου teammate, Marc Coma. Απ’ όσα έχω δει, κανένας δεν έχει καταφέρει να τον πλησιάσει. Αν κερδίσει, θα ισοφαρίσει το ρεκόρ μου και θα είναι χαρά μου να του σφίξω το χέρι και να τον συγχαρώ.