Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Colin McRae – Ο Πολυνίκης του Ράλλυ  

Ελλάδα 10:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Colin McRae – Ο Πολυνίκης του Ράλλυ

ΑΓΩΝΕΣ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Colin McRae – Ο Πολυνίκης του Ράλλυ

ΑΓΩΝΕΣ

Συνολικά στην καριέρα του ο Collin McRae συμμετείχε σε 146 αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και κέρδισε 25 φορές.

Advertisement
Advertisement

Το Ράλλυ Ακρόπολις ήταν από τους αγαπημένους του αγώνες.

Ο Collin Steele McRae (όπως ήταν ολόκληρο το όνομά του) κέρδισε συνολικά πέντε φορές, τον Εθνικό μας αγώνα: Το 1996, το 1998 και τρεις διαδοχικές χρονιές, από το 2000 ως το 2002. Συνοδηγοί του αντίστοιχα, οι Derek Ringer (’96), και Nicky Grist (’98, ’00, ’01, ’02).

Το αποκάλεσαν, όχι άδικα, ως «ο πιο εντυπωσιακός οδηγός rally στην ιστορία του WRC».

Advertisement
Advertisement

 Ο δρόμος για να γίνει θρύλος

Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν εύκολος… Το αντίθετο μάλλον. Μάλιστα, όσες ατυχίες είχε στο ξεκίνημά του και ατυχήματα και άσχημες εξόδους, αυτό δεν επηρέασε στο ελάχιστο τον τρόπο οδήγησής του. Oι εργοστασιακές ομάδες, βλέποντας τις ικανότητές του, αλλά και την ευρεία αποδοχή από τους φίλους των ράλλυ σε όλο τον κόσμο, απλά διεκδικούσαν την υπογραφή του για να τον εντάξουν στο δυναμικό τους.

Βλέπετε και ο ίδιος, γεννημένος το 1968, μεγάλωσε με την αμέριστη βοήθεια και συμπαράσταση του πατέρα του Jimmy McRae, πέντε φορές πρωταθλητή Βρετανίας, ο οποίος τον μύησε από μικρό στα μυστικά των ράλλυ.

Advertisement

Και ο μαθητής έγινε καλύτερος, πολύ καλύτερος από τον δάσκαλό του.  Όταν ενηλικιώθηκε, αγωνίστηκε για πρώτη φορά σε τοπικό ράλλυ στη Σκωτία και ένα χρόνο αργότερα έκανε το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, τερματίζοντας στην 36η θέση στο ράλλυ Σουηδίας, στο τιμόνι ενός Vauxhall Nova. Το 1991 μπαίνει στην εργοστασιακή ομάδα της Subaru και κερδίζει το πρωτάθλημα Βρετανίας δύο συνεχόμενες χρονιές, το ‘91 και το ‘92. Η πρώτη του νίκη σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος έρχεται το 1993 στη Νέα Ζηλανδία, νίκη που ήταν «διαβατήριο» για την είσοδο του Impreza στο πρωτάθλημα.

Το 1995 είναι η χρονιά του

Advertisement

Τότε είναι που ασχολούνται όλοι με την περίπτωσή του. Και που σημάδεψε την καριέρα του αλλά και όλο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Είναι η χρονιά που θα γίνει ο νεότερος σε ηλικία οδηγός και παράλληλα ο πρώτος –και για την ώρα τελευταίος- Βρετανός που κατακτά τον παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών.

Στη Subaru-Prodrive έμεινε μέχρι το ’98 και στη συνέχεια πήγε στη Ford για να ολοκληρώσει το όνειρο της ομάδας. Nα κερδίσει δηλαδή ένα βρετανικό δίδυμο ένα παγκόσμιο τίτλο. Κάτι που δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε, σε μεγάλο βαθμό και λόγω των επιλογών της ομάδας σε θέματα επενδύσεων. Οδήγησε το Focus WRC μέχρι το 2002 σημειώνοντας αρκετές νίκες και όταν η αβεβαιότητα έκανε την εμφάνισή της σχετικά με την μελλοντική πορεία της Ford, το 2003, που ήταν και η τελευταία πλήρης χρονιά του στο WRC πήγε στη Citroen.

Advertisement

Εκεί δυστυχώς λόγω διαφόρων παραμέτρων, δεν ήταν και η καλύτερή του. Η σαρωτικές εμφανίσεις του Sebastien Loeb, αλλά και η παρουσία του «διπλωμάτη», πλην όμως και σταθερού σε εμφανίσεις Sainz, στο τέλος της χρονιάς, σε ηλικία ακόμη «ανταγωνιστική» (35 ετών ήταν τότε) αναγκάστηκε να αποσυρθεί, μη έχοντας ουσιαστικά άλλη επιλογή.

Οι λόγοι σαφείς: το υψηλό κασέ του αλλά και οι απόλυτες διεκδικήσεις του από τις ομάδες, που τον πλησίαζαν για την ύπαρξη ανταγωνιστικού αυτοκινήτου… Έκτοτε ασχολήθηκε ενεργά με την εξέλιξη και προώθηση του βίντεο παιχνιδιού, του γνωστού μας Colin McRae Rally, ενώ αργότερα παρουσίασε και το πρώτο δικό του αυτοκίνητο, το R4, που όπως ό ίδιος καυχιόταν ήταν προϊόν της συμπυκνωμένης πλούσιας εμπειρίας του στις ειδικές διαδρομές…

Οι δύο τελευταίες του παρουσίες στο WRC ήταν το 2005 με τη Skoda (με την οποία τερμάτισε έβδομος στο ράλι Βρετανίας, και εγκατέλειψε στην Αυστραλία, ενώ ήταν τρίτος, όταν οι μηχανικοί δεν κατάφεραν σε 20 λεπτά να αλλάξουν συμπλέκτη…), και το 2006 όταν αντικατέστησε στην Τουρκία τον τραυματία Loeb, χωρίς όμως να κατορθώσει να τερματίσει.

Το οδηγικό του στυλ

Ένας από τους χαρακτηρισμούς που εύστοχα του αποδόθηκε ήταν παραστατικότατος: The most spectacular rally driver ever! Μαζί με αυτόν και δεκάδες άλλοι, που αντιπροσώπευαν, λιγότερο ή περισσότερο ο καθένας τον χαρακτήρα του Σκωτσέζου.

Πολλοί από αυτούς δεν ήταν πάντα κολακευτικοί. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που τον χαρακτήριζαν «κακομαθημένο» και «καβαλημένο»… Αλλά την ίδια στιγμή τον αγαπούσαν ακόμη περισσότερο. Γιατί όταν τελείωναν οι χαρακτηρισμοί, άρχιζαν τα ανάποδα και τα παντιλίκια που επισείαν κραυγές αποθέωσης από το πλήθος.

Τα ράλλυ είναι στιγμές. Κάποια δευτερόλεπτα διαρκεί ένα πέρασμα από μπροστά σου, άντε ένα λεπτό και κάτι παραπάνω, ανάλογα τη θέση που βρίσκεσαι και την οπτική γωνία που έχεις. Μέσα σε αυτά τα δευτερόλεπτα παίζονται όλα. Ο Colin ποτέ δεν απογοήτευσε κανένα. Πώς να το κάνει άλλωστε αφού σπάνια οποιοδήποτε αυτοκίνητο και να οδηγούσε, αυτό πάταγε και με τις τέσσερις ρόδες στο δρόμο… Το οδηγικό του στυλ δεν ήταν ένα. Τα είχε όλα: και Scandinavian flick, και left foot braking. Οδηγούσε πότε υποστρέφοντας και πότε υπερστρέφοντας το αυτοκίνητο. Κοινώς πότε με τα «μούτρα» και πότε με τι «πάντες»…

Το τέλος

Ο άνθρωπος που επέζησε  από διαλυμένα αυτοκίνητα μετά από αγνώστου αριθμού τούμπες και ξεσκονιζόταν για να μην αφήσει την εντύπωση του φοβισμένου, σκοτώθηκε το 2007 μαζί με τον πεντάχρονο γιό του, τον οποίο προόριζε να ακολουθήσει τα βήματά του. Αμφότεροι με δύο φίλους τους επέβαιναν στο προσωπικό ελικόπτερο του Colin το οποίο έπεσε -από λάθος χειρισμό όπως ανακοινώθηκε αρκετά αργότερα από τις αρχές- δίπλα στο σπίτι του, στο Lanarkshire της Σκωτίας.

Ο κόσμος των ράλλυ, ήταν φτωχός έτσι κι αλλιώς μετά την αποχώρησή του από τους αγώνες και έγινε ακόμα φτωχότερος με τον θάνατό του. Ήταν παντρεμένος με την Alison και είχε δύο παιδιά, την οκτάχρονη Holly-Jane και τον πεντάχρονο Johnny.

Φωτογραφίες: Αρχείο Subaru, Ford

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πόσα θα δίνατε για το Ford Focus WRC του Colin McRae; (+video)
Δημοπρασία για Subaru από χέρια με ιστορία (+video)
Tο Subaru WRX του McRae πληρώθηκε σε Bitcoin