Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Σπουδαία νίκη Χάμιλτον στον Καναδά

  • NewsAuto.gr

Ο Λιούις Χάμιλτον είδε πρώτος την καρό σημαία στο Μόντρεαλ και έγινε έτσι ο έβδομος διαφορετικός νικητής στους πρώτους επτά αγώνες της σεζόν στη φόρμουλα 1! Παράλληλα, με τους 25 βαθμούς της νίκης, πέρασε και στη βαθμολογία των οδηγών!

Όπως συνήθως, καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα έπαιξαν τα ελαστικά της Pirelli που έχουν μετατρέψει τα γκραν πρι σε… θρίλερ. Παρότι δεν υπήρξαν αλλαγές θέσεων ή συγκινήσεις στην εκκίνηση, αυτά ήρθαν στα πιτ στοπ.

Μέχρι την πρώτη αλλαγή ελαστικών, οι πρωτοπόροι διατηρούσαν τις θέσεις που είχαν στο grid, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να δείχνει το δρόμο, τον Λιούις Χάμιλτον να ακολουθεί, με τρίτο τον Φερνάντο Αλόνσο. Με την ίδια σειρά μπήκαν στα πιτ (στον 16ο, τον 17ο και το 20ο γύρο) αλλά με την αντίστροφη βγήκαν!

Με τους μηχανικούς της Ferrari να κάνουν πολύ καλή δουλειά, ο Ισπανός κατάφερε να κλέψει τα ηνία του αγώνα αν και προσωρινά αφού πριν καλά-καλά συμπληρώσει ένα γύρο, πριν δηλαδή φέρει τα ελαστικά του σε κατάλληλη θερμοκρασίας λειτουργίας, ο Χάμιλτον επιτέθηκε και τον πέρασε.

Σε εκείνο το σημείο, ο οδηγός της McLaren φάνηκε να ελέγχει τον αγώνα. Ωστόσο, οι αντίπαλοι αποφάσισαν να ρισκάρουν. Ενώ στον 49ο από τους 70 γύρους ο Χάμιλτον μπήκε για τη δεύτερη επιλογή ελαστικών, οι Αλόνσο/Φέτελ δοκίμασαν κάτι που φάνταζε αρκετά παράτολμο. Να φτάσουν δηλαδή μέχρι τον τερματισμό χωρίς άλλη αλλαγή ελαστικών!

Είχαν ήδη χρησιμοποιήσει και τις δύο γόμες, όπως ορίζουν οι κανονισμοί, εκκινώντας με τη πολύ μαλακή και συνεχίζοντας με τη μαλακή. Ωστόσο, το να κάνουν 50 και 53 γύρους αντίστοιχα με ένα σετ, ήταν και επιβεβαιώθηκε φιλόδοξο. Ήταν όμως ο μόνος τρόπος να κερδίσουν. Ρίσκαραν κι έχασαν.

Με φρέσκα ελαστικά ο Χάμιλτον ήταν σε κάποια σημεία ακόμα και κατά τρία δευτερόλεπτα ταχύτερος ανά γύρο. Ως αποτέλεσμα, γρήγορα έφτασε τους δύο πρωτοπόρους και στην ουσία… τους «κατάπιε»! Από εκεί και πέρα, τίποτα δεν μπορούσε να του στερήσει τη νίκη.

Τα παιχνίδια στρατηγικής συνεχίστηκαν. Στη Red Bull, με το που είδαν τον Φέτελ να χάνει τη μάχη με τον Χάμιλτον και το ρίσκο να μη βγαίνει, τράβηξαν τον Γερμανό στα πιτ. Οι Ιταλοί λανθασμένα δεν έκαναν το ίδιο. Έτσι ο παγκόσμιος πρωταθλητής, κατάφερε να κλέψει μία θέση από τον Ισπανό.

Βέβαια επικεντρωμένοι στη μάχη με τον Χάμιλτον, έπρεπε να αποδεχθούν πως η ήττα σε αυτή περιελάμβανε και παράπλευρες απώλειες. Αυτές αφορούσαν στη Lotus του Ρομέν Γκροζάν και τη Sauber του Σέρχιο Πέρεζ που επίσης με μία αλλαγή ελαστικών αλλά με καλύτερη διαχείριση αυτών, είχαν στο τέλος τη ταχύτητα να περάσουν στις θέσεις του βάθρου.

Για τον Γάλλο ήταν ο καλύτερος τερματισμός της καριέρας του ενώ για τον Μεξικανό, άλλη μία απόδειξη πως αξίζει να βρεθεί σε μία άλλη ομάδα. Γιατί όχι, στη θέση του δέκατου στον Καναδά Φελίπε Μάσα.

Ο Νίκο Ρόζμπεργκ (Mercedes GP) παραλίγο να κλέψει κι αυτός μία θέση από τον Αλόνσο αλλά έμεινε έκτος, μπροστά από τον Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull Racing) και τον Κίμι Ράικονεν (Lotus) ενώ ένατος τερμάτισε ο Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber).

Τα παραπάνω έφεραν ανατροπές στη βαθμολογία. Ο Χάμιλτον πέρασε στην κορυφή με 88 πόντους, έναντι 86 του Αλόνσο και 85 του Φέτελ. Ο Γουέμπερ είναι στους 79, ο Ρόζμπεργκ στους 67 και ο Ράικονεν στους 55.

Στους κατασκευαστές η Red Bull διατηρεί τα ηνία με 164 πόντους, η McLaren έχει 133 ενώ η Lotus προσπέρασε τη Ferrari, έχει 108 έναντι 97 των Ιταλών.

Συνέχεια σε δύο εβδομάδες, επί Ισπανικού εδάφους, με το ευρωπαϊκό γκραν πρι της Βαλένθια.

Δημοφιλή στο Protothema.gr