Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Dacia Duster στη Γαλλία

Ελλάδα 16:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Dacia Duster στη Γαλλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Dacia Duster στη Γαλλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Γράφοντας ιστορία για λογαριασμό της Dacia, το επιτυχημένο crossover ανανεώνεται και συνεχίζει δυναμικά για να ξεπεράσει το «θρύλο» που έχει η πρώτη του γενιά δημιουργήσει. H διαθεσιμότητα του δημοφιλούς SUV ξεκινά άμεσα στην ελληνική αγορά.

Advertisement
Advertisement

Το Duster θα μπορούσε να είναι το μοντέλο στο οποίο εκπροσωπείται όλη η σύγχρονη ιστορία της Dacia.

Έχει όλα τα νεωτεριστικά εκείνα στοιχεία που το καθιστούν επιθυμητό από μεγάλη μερίδα κοινού, ενώ το βάζουν για τα καλά και στην εμπορική μάχη της κατηγορίας που έχει γνωρίσει τα τελευταία χρόνια πολύ μεγάλη άνθηση. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το ευρύχωρο εσωτερικό, η πληρότητα στον εξοπλισμό και η «έξυπνη» τιμολογιακή τοποθέτηση, το καθιστά διαχρονικά μια από τις προτάσεις της αγοράς με το υψηλότερο value for money.

Εμφανισιακά, το Duster μένει πιστό στο δόγμα «ομάδα που κερδίζει» και τα λοιπά, αφήνοντας την ανανέωση να υπογραμμίζεται από λεπτομέρειες όπως είναι τα φωτεινά στοιχεία στα φωτιστικά σώματα. Τόσο εμπρός, όσο και πίσω, το νέο Duster δηλώνει τη φρεσκάδα του με διαφορετική «φωτιστική υπογραφή»- όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται το οπτικό αποτύπωμα από τα φώτα εμπρός και πίσω.

Advertisement
Advertisement

Στο εσωτερικό έχουμε τις σημαντικότερες αλλαγές, που και αυτές όμως, αντικειμενικά είναι μικρές. Νέες είναι οι ταπετσαρίες, νέα και τα προσκέφαλα, ενώ μια ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με φαρδύ, συρόμενο υποβραχιόνιο με μεγάλη χωρητικότητα δίνει τον τόνο της αναβάθμισης στο σύνολο. Για να ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός του συνόλου, η νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής των 8 ιντσών, υποστηρίζει μεταξύ άλλων και δυνατότητα  διασύνδεσης τόσο με Apple CarPlay, όσο και με Android Auto.

Το Dacia Duster μένει όπως όλα δείχνουν πιστό και στις αξίες που το έκαναν μια από τις καλύτερες προτάσεις αγοράς, με τις διαστάσεις του να είναι ικανοποιητικές για τις ανάγκες μιας οικογένειας και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να του προσδίδει χαρακτηριστικά ικανού εκτός δρόμου μοντέλου. Κρατάμε τα 217 χιλιοστά της απόστασης από το έδαφος, καθώς επίσης και τις σημαντικές -για όσους ασχολούνται με εκτός δρόμου αναζητήσεις- γωνίες, που είναι 30 μοίρες για την προσέγγιση, 21 μοίρες για τη ράμπα και 34 μοίρες για τη αναχώρηση.

Advertisement

Αυτό που πραγματικά κάνει τη διαφορά στο δρόμο, είναι η βελτιωμένη ικανότητα διαχείρισης πλήρους φορτίου και η ποιότητα της κύλισης που φαίνεται σημαντικά καλύτερη σε σχέση με το παρελθόν. Στη διαδρομή που διανύσαμε από το Παρίσι έως το δάσος του Ermenonville, το Duster έδειξε πως διατηρεί με άνεση τις κεκτημένες, ενώ δείχνει να έχει και καλύτερη ηχομόνωση, δίνοντας «ενέσεις» πολυτέλειας στην προσλαμβάνουσα αίσθηση των επιβατών του.

Advertisement

Στην σύντομη πρώτη μας επαφή μαζί του, πήραμε μια γεύση από τον 1.300άρη κινητήρα με τους 150 ίππους που πραγματικά δίνουν άλλον αέρα στο μοντέλο, καθώς εκτός από την πολιτισμένη λειτουργία, προσφέρουν και όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός που θέλει να γράψει χιλιόμετρα με ασφαλή προσπεράσματα και άνεση στο δρόμο. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται ιδανικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 6 σχέσεων, που κερδίζει τις εντυπώσεις με τις άμεσες αλλαγές και την «παρακολούθηση» της διάθεσης του οδηγού σε ότι έχει να κάνει με την απόκρισή του.

Advertisement

Στο νέο Duster η γκάμα των κινητήρων είναι ανανεωμένη σε βάθος, με σαφή διάθεση συνδυασμού της απόδοσης με περιορισμό των εκπομπών CO2. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δίνει την αίσθηση πως έχει σεταριστεί για να κρατάει πάντα τον ιδανικό συσχετισμό στροφών λειτουργίας του κινητήρα με την ταχύτητα κίνησης, κρατώντας έτσι χαμηλά, τόσο τις εκπομπές CO2, όσο και την κατανάλωση.

Σημειώνουμε πως οι υπόλοιπες επιλογές κινητήρα με τις οποίες είναι διαθέσιμο το νέο Duster, είναι ο TCe του 1,0 λίτρου με απόδοση 90 ίππων και την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Λίγο πιο δυνατή είναι η έκδοση με το διπλό καύσιμο (βενζίνη και υγραέριο) που χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με ονομαστική απόδοση 100 ίππων, πάλι με τη μετάδοση της κίνησης να αφορά τους εμπρός τροχούς και –όπως και ο έτερος 1.000άρης- συνδυάζεται με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Ο diesel κινητήρας του νέου Duster (περισσότερα με την δοκιμή μας στην ελληνική άσφαλτο αφού δεν υπήρχε σχετική έκδοση στην αποστολή) είναι ο γνωστός 1,5 λίτρων Blue dCi με απόδοση 115 ίππων.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, ακόμα και όταν ο οδηγός πιέζει σε δρόμους με στροφές. Το νέο Duster κρατάει πάντα ψηλά τη σημαία της άνεσης για τους επιβάτες του, καθώς αποδεικνύεται πως δεν είναι σκληρό σε καμία περίπτωση, ενώ παραμένει σταθερό και ακλόνητο από πλευρικούς ανέμους τη στιγμή που κινείται με αυξημένη ταχύτητα. Αυτό είναι και το σημαντικότερο χαρακτηριστικό που έχουμε να μνημονεύουμε και από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου και όπως φαίνεται, οι τεχνικοί της Dacia έχουν φροντίσει να διατηρήσουν αυτό το σπουδαίο χαρακτηριστικό.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στον τομέα του εξοπλισμού του νέου Duster, μια και εφοδιάζεται με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, προκειμένου όλες οι διαδρομές να είναι οι ασφαλέστερες για τους επιβαίνοντες. Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου, Υποβοήθηση Στάθμευσης, Υποβοήθηση Εκκίνησης σε Ανηφόρα, Υποβοήθηση Κατάβασης, καθώς και το Mutliview που ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό (με τις τέσσερις κάμερες που δίνουν περιμετρικό έλεγχο στον οδηγό) είναι μερικά από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο νέο Duster.

Μεγάλο ατού για την συνέχιση της καλής εμπορικής πορείας του μοντέλου, είναι η τιμή εκκίνησης που από την ελληνική αντιπροσωπεία έχει οριστεί στα 15.590 ευρώ και φυσικά το κάνουν πάλι να είναι μια έξυπνη πρόταση αγοράς για την Ελλάδα. Η εικόνα του εξαιρετικού value for money, συμπληρώνεται από την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και τα τρία χρόνια οδικής βοήθειας.

Το νέο Duster, παραμένει πολύ δυνατό ως πρόταση και για όσους θέλουν τακτικά να αναζητούν σημεία στο χάρτη μακριά από την άσφαλτο, με την τετρακίνητη έκδοση να δείχνει πιο ικανή από ότι μπορεί να ζητήσει ο μέσος οδηγός του. Ένα σύντομο πέρασμα από μια τέτοια διαδρομή στη Γαλλία, μας έδωσε μια διαφορετική εικόνα για το νέο μοντέλο της Dacia, που δείχνει να μπορεί με τρόπο μοναδικό να κεφαλαιοποιεί τα οφέλη που του προσφέρουν οι διαστάσεις του και η μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης.

Τα μεγάλα νεροφαγώματα στο χώμα δεν το φοβίζουν και σίγουρα το Duster μπορεί να καταφέρει περισσότερα από όσα ο οδηγός του μπορεί να αντέξει. Μοιάζει να πηγαίνει πιο μακριά από ότι θα νόμιζε κανείς με δεδομένο τον ασφάλτινο προσανατολισμό των ελαστικών του, με το «ανοιχτό» του πάτημα να δίνει και σε αφιλόξενο τερέν σιγουριά στον οδηγό, συμπληρώνοντας έτσι τις προϋποθέσεις που δημιουργεί η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης για εξερευνήσεις αρκετά μακρύτερα από το τέλος της ασφάλτου.

Το νέο Duster λοιπόν, εξελίχθηκε σε όλους τους τομείς κερδίζοντας πόντους ποιότητας στην καμπίνα του και πλασάρεται ως μια από τις πλέον αξιοπρόσεκτες προτάσεις σε μια κατηγορία που έχει πολλούς και δυνατούς αντιπάλους. Είναι σίγουρα μια πολύ έξυπνη επιλογή, με τονισμένη ευελιξία σε όποιο περιβάλλον και αν βρεθεί, ενώ παραμένει ιδιαίτερα θελκτικό για όσους θέλουν να συνδυάσουν την πρακτικότητα και τις οικογενειακές ανάγκες μετακίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι θα κάνει η Dacia για να διατηρήσει τις χαμηλές τιμές;
Δοκιμή: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG
Επίσημο: Dacia Duster Extreme